Vynovená Tesla Model S dosiahla v rámci dojazdu EPA historický míľnik

3

Ako vieme, Tesla svoje elektromobily zdokonaľuje priebežne. V zmysle porekadla „babka k babce…“ neustále vylepšuje drobnosti, ktoré občas dopĺňa významnejšími upgradmi. A to viedlo aj k ďalšiemu zvýšeniu efektivity Tesly Model S, ktorá dosiahla historický míľnik v rámci testu dojazdu podľa cyklu EPA. Tesla pritom popisuje, čo všetko vylepšila.

Tesla vo svoje oficiálnej správe k svojmu elektromobilu Tesla Model S Long Range Plus uvádza, že prvá verzia tohto sedanu vyššej strednej triedy z roku 2012 dosahovala dojazd 426 km, a to podľa oficiálneho testovacieho cyklu EPA, ktorý je považovaný za najprísnejší a najrealistickejší zo všetkých, ktoré sa dnes používajú.

Kalifornská spoločnosť pritom dodáva, že všetky severoamerické modely S vo verzii Long Range Plus majú od včerajšieho dňa oficiálny dojazd 402 míľ / 647 km (EPA), t.j. + 20 % v porovnaní s Modelom S 100D z modelového roku 2019, ktorý mal po konštrukčnej stránke rovnakú batériu. Tesla Model S sa tak stala prvým elektromobilom v histórii testov EPA, ktorý prekonal hranicu 400 míľ. Tá je pritom v USA považovaná za „magickú“.

Uskutočnené zmeny

Tesla uvádza, že ďalšie zvýšenie dojazdu je výsledkom jej posadnutosti efektivitou a energetickou šetrnosťou. Vylepšenia pritom „realizuje prostredníctvom iteračných a transformačných zmien v jadre hardvéru a systémovej architektúre, a to v rámci inžinierskych, konštruktérskych a produkčných tímov.“

Tieto zmeny boli zahrnuté do vozidiel Tesla Model S Long Range Plus, ktoré sa začali vyrábať začiatkom tohto roka. K vylepšeniu dojazdu prispelo viacero vecí. Znížila sa hmotnosť vozidla, a to aj vďaka poznatkom z vývoja modelov 3 a Y. Tesla začala používať ľahšie materiály v rámci batérií a pohonných jednotiek. Ľahšie sú aj sedadlá, ktoré si Tesla vyrába sama.

Zvýšeniu dojazdu o 2 % prispeli nové pneumatiky a disky Tempest. Disky kladú nižší aerodynamický odpor, pneumatiky majú zas nižší valivý odpor. Tesla opäť zvyšovala aj účinnosť pohonnej jednotky. Tentokrát prostredníctvom elektrického olejového čerpadla, ktoré nahradilo mechanické čerpadlo.

Ďalšie 2-percentné zvýšenie dojazdu, ktoré sa však vzťahuje „len“ k jazde po diaľnici, prinieslo vylepšenie prevodovky v rámci predného synchrónneho reluktančného motora s permanentným magnetom. Tesla tiež vylepšila účinnosť regeneratívneho brzdenia, ktoré teraz pracuje pri nižších rýchlostiach a „jemnejšom“ spomalení.

Dúfame, že Tesla dá konečne preveriť dojazd svojich najnovších európskych modelov aj v rámci cyklu WLTP, ktorý sa používa v Európe. Model S Long Range má mať totiž podľa web stránky Tesla dojazd 610 km (WLTP). WLTP je pritom „optimistickejším“ cyklom ako EPA, takže spomínaný údaj bude s najväčšou pravdepodobnosťou neaktuálny. Pochybujeme totiž, že spomínané vylepšenia sa týkajú len severoamerických verzií, keďže európske sa vyrábajú v rovnakom závode ako tie „domáce“.

Zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Majiteľ staršej Tesly Model S oľutoval rozhodnutie vyskúšať najnovší model
James May (ex-Top Gear) si kúpil Teslu Model S: „Je to iba auto“
Tesly Model X a S sa vyrábajú skôr zo sentimentu, hovorí Elon Musk

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Až toto budou zvládat běžně elektroauta určená pro jízdy i na větší vzdálenosti, bude to už zajímavé. Absolvovat cestu Zlín – Praha a zpět, bez nabíjení po cestě – paráda. Do deseti let snad realita i v cenové relaci lehce přes milion Kč.

  2. Zaujímalo by ma, kedy príde na rad Tesla Model S 2. generácie? Model S bude mať čoskoro 10 rokov, patrilo by sa urobiť nejaký re dizajn.

Pridajte komentár