Prvé mrazivé dni odhaľujú nedostatky Tesly Model 3

1

Elektromobily Tesla Model 3 zažívajú v tomto období jedny z prvých mrazivých dní. Tie žiaľ prinášajú majiteľom viacero nepríjemných skúseností.

Elektromobily Tesla Model S a Model X majú v súvislosti s ich funkčnosťou počas mrazivých dni vo všeobecnosti dobrú povesť. Spočiatku sa objavili nejaké problémy s vysúvaním elektromechanických kľučiek dverí, tie však Tesla vyriešila. Najvážnejším problémom vozidiel Tesla v zimnom období bol pritom aktívny vysúvateľný spojler Modelu X, ktorý primŕzal. Výrobca ho napokon vyradil z ponuky.

O tom, že sú elektromobily Tesla Model S a Model X „mrazuvzdorné“, však zrejme vypovedá aj fakt, že sa ich vzhľadom na jedného obyvateľa predá najviac v Nórsku. Veď v tejto severskej krajine zažívajú množstvo chladných dní s teplotami hlboko pod bodom mrazu.

Kanada nie je Kalifornia

Teslu Model 3 síce tohtoročná zima v Nórsku nepreverí, poriadnu zimu však už v tomto období zažívajú napríklad obyvatelia kanadského Quebecu. A práve odtiaľ prichádza viacero hlásení o problémoch vyplývajúcich z mrazivého počasia. Dodávame, že Model 3 sa síce vyrábal už počas minuloročnej zimy, avšak v tomto období  dodávky vozidiel smerovali najmä do slnečnej Kalifornie.

Majitelia vozidiel mali konkrétne problémy s primrznutými kľučkami dverí, oknami a nabíjacím portom. V tejto provincii pritom býva aj šéfredaktor portálu Electrek, Fred Lambert, ktorý potvrdil, že mal problém s otvorením dverí svojho vozidla. Vonku bolo pritom – 7 ℃ a vo vozidle bola teplota v dôsledku zapnutej funkcie prehrievania (počas krátkej doby) 1 ℃.

Fred mal veľký problém z vyklopením kľučiek, ktoré boli primrznuté. Tie sú pritom plne mechanické. Paradoxne sa tak ukazuje, že sú zrejme menej „mrazuvzdorné“ ako technologicky komplikovanejšie elektricky vysúvateľné kľučky Modelu S či dotykom otvárateľné dvere Modelu X.

Výklopný mechanizmus kľučky Tesly Model 3 tak jednoducho primrzne, čo znemožňuje uvoľnenie západky dverí. A podobný problém je podľa hlásení majiteľov aj s otváraním nabíjacieho portu či okien. Veríme, že Tesla na tieto problémy zareaguje ako vždy, promtne. Európskych verzií Modelu 3, ktoré sa začnú dodávať na starý kontinent najskôr koncom februára 2019, by sa tak tieto problémy už nemali týkať.

Fred aktuálne odporúča majiteľom postihnutých vozidiel predhriatie kabíny, aj keď to nie moc efektívne riešenie. Taktiež dodáva, že celú minulú zimu strávil Quebecu, pričom v rámci svojej predchádzajúcej Tesly Model S nezaznamenal v podobnej súvislosti žiadne problémy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd Tesly Model 3 otestovaný aj počas mrazivých podmienok
Obstojí Model X zo slnečnej Kalifornie v našich zimných podmienkach?
Na vozidlách Tesla Model 3 odpadli za dažďa nárazníky. Je to náhoda?

Zdroj titulnej fotografie: Now You Known/YouTube

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár