Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií nedávno schválilo tamojšiu výrobu Tesly Model 3 Standard Range Plus s novou batériou typu LFP. Aj vďaka nej by mohla marža tohto vozidla dosahovať extrémne vysokú úroveň.
Lítium-železo-fosfátové batérie (LFP) majú byť veľkým prínosom, pretože neobsahujú drahý a kontroverzný kobalt, dlho vydržia a sú cenovo dostupnejšie a bezpečné. Tieto atribúty určite predčia asi ich najväčší nedostatok, ktorým je nízka energetická hustota.
Unikátna marža napriek zníženiu ceny
Tesla pomerne nedávno znížila v rámci čínskeho trhu cenu svojho „vstupného“ modelu Tesla Model 3 Standard Range Plus („SR+“), aby sa vozidlo kvalifikovalo na tamojšie štátne dotácie a bolo tak cenovo konkurencieschopnejšie najmä voči domácim elektromobilom.
Jeho základná cena je aktuálne po prepočte cca 36 700 €. Po zahrnutí dotácií vyjde na cca 34 100 €. Napriek zníženiu ceny má mať Tesla zo svojho základného modelu s novou LFP batériou unikátnu maržu. Hrubá marža má podľa odhadov spoločnosti Anxin Securities dosahovať 39 %. Iná spoločnosť, Xingye Securities, zas odhaduje „čistú“ maržu na 35 %, píše CleanTechnica.
Verzia Long Range „Made in China“ s batériovými článkami typu NCM 811 od spoločnosť LG Chem, má dosahovať maržu 32 %. A to sú v rámci automobilového priemyslu naozaj unikátne marže, keďže tie bežne dosahujú 1-ciferné percentuálne úrovne.
Vráťme sa ale ešte k spomínanej novej LFP batérii. Tú tvoria prizmatické články, pričom dodávateľom batérie vo formáte „cell-to-pack“ by mala byť s najväčšou pravdepodobnosťou spoločnosť CATL (podľa Insideevs to stále nie je oficiálne potvrdené).
Špecifikácie vozidla s LFP
Dokumenty Čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií odhaľujú nasledujúce špecifikácie Tesly Model 3 SR+ s novou LFP batériou:
- Dojazd: 468 km (NEDC)
- Energetická hustota batériového packu: 125 Wh/kg
- Spotreba: 12,6 kWh/100 km (NEDC)
- Maximálna rýchlosť: 225 km/h
- Výkon a kr. moment: 202 kW, 404 Nm
- Pohotovostná hmotnosť: 1 745 kg
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalší náznak Tesly Model 3 so 100 kWh batériou. Musk to však popiera
Autoexpress otestoval najlacnejšiu európsku Teslu Model 3. „Oplatí“ sa?
Tesla zverejnila údaje o poklese kapacity batérií svojich elektromobilov
6 komentárov
Čiže s 1 % maržou by tá tesla stála cca 25 tis. €, beriem.
Tesla veľmi chcela podnietiť rozvoj elektromobility vo svete a teraz predáva s 39 % maržou. Nech predáva s 1 % a bude rozvoj jak sviňa.
A preco by to robili, ked ostatni su neschopni co i len seriovo vyrobit nieco, co sa aspon priblizi parametrom Tesly ?
Lebo by to podnietilo rozvoj elektromobility? Alebo nech tie patenty dajú voľne k dispozícii a bude veľký rozvoj. Alebo že by ten proklamovaný zámer, že zmyslom našej činnosti je podnietiť rozvoj elektromobility, bol iba taký mladícky idealizmus a teraz už ide hlavne o zisk?
jasne lebo všetci podnikatelia pracujú za režijné náklady. Ty si ekonóm ako sviňa. Dajú taku cenu aby stihli vyrábať. To že sa ostatné automobilky nevedia dostat na takú cenu je daň za dlhý spánok.
Tyto marže si stejně vycucali z prstu nějaké agentury. Jaká je reálná ziskovost celé firmy Tesla je jasně vidět z výkazů pro burzu cenných papírů a zatím to stále není žádná sláva. Takže slevy hned tak nebudou.