Tesla značne zvýšila dojazd najlacnejšieho Modelu 3. A dočkať by sa mal aj Model Y

2

Tesla na svojich elektromobiloch neustále pracuje, čo prináša aj zmeny ohľadom ich dojazdu. Aktuálne sa pritom dozvedáme, že si v tomto smere značne polepšil základný Model 3, čím sa pravdepodobne potvrdila pravdivosť nedávno uniknutých dokumentov. Tie pritom naznačujú, že sa dočkáme aj základného Modelu Y s podstatne vyšším ako pôvodne avizovaným dojazdom. Najvýkonnejší Model 3 však išiel s dojazdom zdá sa dole a „downgradu“ sa zrejme dočkalo aj zrýchlenie.

Uvádzaný dojazd elektromobilov Tesla sa mení pomerne často. Napr. minulý rok s príchodom vynoveného Modelu 3 pre modelový rok 2021 sme sa dočkali zmeny zo 409 na 430 km WLTP (verzia Standard Range Plus), resp. z 560 na 580 km WLTP (verzia Long Range), resp. z 530 na 567 km WLTP (verzia Performance).

Začiatkom tohto roka si základná verzia (SR+) polepšila na 448 km (WLTP) a v apríli sa dočkala upgradu aj verzia Long Range (LR), a to na 614 km (WLTP).

Tým to však nekončí, keďže aktuálne sme sa dočkali ďalších zmien ohľadom dojazdu Modelu 3. Oficiálny konfigurátor spoločnosti Tesla totiž v prípade základnej najlacnejšej verzie Tesly Model 3, ktorú po novom označuje jednoducho Model 3 (predtým „Model 3 Standard Range Plus„), uvádza dojazd 491 km (WLTP).

To v podstate potvrdzuje pravdivosť uniknutého dokumentu, ktorý sa týka typového schválenia elektromobilov Tesla Model 3 a Model Y v Európe. Ten pritom odhaľuje, že cenovo najdostupnejšie verzie SR/SR+ majú dostať kapacitne väčšiu batériu, ktorá zvýši ich dojazd. A v prípade základného Modelu 3 sa v dokumente nachádza dnes už oficiálny údaj 491 km (WLTP). Vďaka tomuto dokumentu vieme, že to pravdepodobne súvisí s novou kapacitne väčšou batériou (60 kWh namiesto 55 kWh).

Aj „downgrade“

Netypicky sme sa však dočkali aj „downgradu“. Hodnoty zrýchlenia z 0 na 100 km/h sa totiž v prípade všetkých verzií Tesly Model 3 podľa všetkého vrátili na hodnoty z pred zaradenia vynoveného Modelu 3 „2021“ do konfigurátora, a to na 6,1 / 4,4 / 3,3 s.

Ďalší pohľad do konfigurátora tiež prezrádza, že Model 3 LR si zachoval dojazd 614 km (WLTP), avšak najvýkonnejšia verzia Model 3 Performance si zrejme pohoršila na 547 km (WLTP). Tesla totiž od zaradenia vynovenej verzie v minulom roku v rámci konfigurátora uvádzala odhadovaných 567 km (WLTP). Zaujímavé pritom je, že aj aktualizovaný dojazd 547 km je len „odhadovaný“, čo naznačuje, že dojazd tejto verzie na rozdiel od zvyšných stále nebol homologizovaný.

Čo Model Y?

Vráťme sa však ešte k spomínanému uniknutému dokumentu ohľadom typového schválenia modelov 3 a Y v Európe, pretože sa zdá, že jeho obsah je skutočný. V ňom sa pritom spomína aj základná verzia Modelu Y so zadným náhonom, ktorú aktuálne nenájdeme v európskej ani americkej ponuke.

Dokument teda naznačuje, že Európania sa dočkajú cenovo najdostupnejšej Tesly Model YStandard Range RWD“, ktorá sa aktuálne vyrába len v Číne, pričom tá by sa min. na začiatok nemala produkovať v nemeckej továrni Tesly. Takže sa pravdepodobne bude dovážať z Číny. No a táto verzia by podľa spomínaného dokumentu mala byť taktiež vybavená novou batériou s kapacitou 60 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 455 km (WLTP), čo je podstatne viac ako Tesla avizovala pri predstavení tohto modelu v marci 2019, t.j. 390 km WLTP.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zvýšila dojazd Modelu Y MIC, ktorý sa dováža aj do Európy
Historický míľnik: Najpredávanejším autom v Európe sa stal po prvýkrát elektromobil
„Európska“ Tesla Model Y MIC z pohľadu továrenskej kvality a „reálneho“ dojazdu | test Bjorna Nylanda

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Z tohto článku mám výborný dojem. Vlastne ako z každej informácie o spoločnosti Tesla a jej autách Tesla.
    Je to fakt dobré napredovanie a skvalitňovanie.
    Ale – priznám sa – z tých čísel dojazdu mám „guláš“.
    V článku bolo použitých niekoľko čísel zvýšenia dojazdu a nemienim to tu nejako matematicko – štatisticky rozoberať.
    Faktom je, že ten dojazd sa dosť slušne zvyšuje, t.j. že Tesla neustále napreduje a skvalitňuje…

  2. Áno, aj ja by som tie údaje o dojazdoch nazval „guláš“! Zvlášť, ak je dojazd zvýšený bez väčšej kapacity batérie, vždy mám pocit, že je to len akási „technická šľahačka“, ktorá sa v praxi vôbec neprejaví! ….. a z praxe o tom moc informácii nemáme.

Pridajte komentár