Tesla si dala patentovať vylepšenú LFP batériu

8

Je tu ďalšie potvrdenie toho, že Tesla pracuje na vlastných LFP batériách, vďaka ktorým sú elektromobily čoraz lacnejšie. Nemôže pritom prekvapiť, že Tesla sa snaží priniesť inovácie aj v rámci tejto technológie, čo potvrdzuje aktuálne zverejnená žiadosť o patent.

Dá sa povedať, že LFP batérie do značnej miery stoja za cenovou revolúciou elektromobilov v Číne, pričom postupne sa presadzujú aj na medzinárodnom trhu. Je preto potešiteľné, že na ich vývoji pracuje aj Tesla, čo sme nedávno zistili vďaka súvisiacej pracovnej ponuke. A aktuálne to potvrdila žiadosť o patent, na ktorú upozornil používateľ siete X – SETI Park.

Tesla minulý mesiac zverejnila pracovnú ponuku „Senior materiálový inžinier pre katódy LFP článkov“. V jej popise sa pritom uvádza: „Vašou zodpovednosťou bude viesť úsilie ohľadom viacfunkčného tímového overovania našich katódových materiálov LFP, vyvíjať nové materiály a elektrochemické testy pre urýchlenie kvalifikačného času a posunúť odbornosť nášho tímu v oblasti materiálov a interpretácie elektrochemických údajov na ďalšiu úroveň.“ 

A s tým súvisí aj aktuálne zverejnená žiadosť o patent s názvom „Zmiešaný katódový aktívny materiál obsahujúci materiály na báze fosforečnanu železa a oxidu nikelnatého a ich metódy“. A používateľ SETI Park, ktorý sám seba opisuje ako nezávislého vyhľadávača vynikajúcich patentov, zverejnil svoje postrehy ohľadom tohto patentu.

Prínosy novej technológie

SETI Park v podstate uvádza, že Tesla skombinovala lacnejší katódový materiál na báze LFP/LMFP s malým špecifickým množstvom drahších materiálov na báze NMC/NCA, vďaka čomu zlepšila vlastnosti LFP batérie za cenu minimálneho zvýšenia nákladov.

Medzi benefity novej technológie majú pritom patriť vyšší výkon, zlepšenie stability (vrátane zredukovania neželaného rozpúšťania železa), lepšie prevádzkové vlastnosti pri vysokých teplotách či zlepšenie retencie kapacity (schopnosti udržania kapacity) a lepšie cyklovanie, čo by malo zvýšiť životnosť batérie.

Technológia popísaná v patente by teoreticky mohla byť súčasťou údajných 4 nových batérií na báze článkov formátu 4680, ktoré má Tesla chystať podľa neoficiálnej správy. A mohla by podporiť napr. pripravované cenovo dostupnejšie modely ako „Model 2“ a Robotaxi, príp. Robovan, ako aj základné verzie modelov 3 a Y, ktoré používajú LFP články od dodávateľov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má začať s vývojom 4 nových verzií svojej „revolučnej“ batérie 4680
Nový „revolučný“ spôsob výroby áut od Tesly už aj na patentových obrázkoch
Vyrovnanie cien elektromobilov a spaľovakov má byť možné už teraz vďaka prudkému poklesu cien batérií
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

      • Celé toto obdobie vývoja elektromobilov je takzvané technologický bum! Vývoj batérií kde viazne najväčší problém ich kapacita a nabijanie. Každý posun technológií uskladnenia energie je pokrok. Je to tak že jeden deň tu máme technológie s pred 10 rokov a ďalší deň niečo uplne. Preto dneska je elektromobil v procese vývoja ale už je za tou druhov polkov ku cieľu keby som si mal kúpiť elektro auto tak jednoznačne najpokrovejšie by som volil teslu aj keď niektoré veci by som zmenil lebo niektoré veci sú na nej až hrozivé.

        • ake? Nenasiel som nic hrozive. Ma 4 kolesa a motor. Vsetko oststne len ovela neschpnejsie a nedomyslene maju aj ostatny. Pripojenie na internet maju vsetci, kamery tiez, ovladanie brzd a volantu maju ja starsie auta (kazdy kto ma v technicaku bezpecnostna brzda) .
          To ze ludia si povymyslaju bajky, to je skor smutne, ale nie hrozive.
          Hrozive je to ze si ludia nechaju v zime letne pneu, kaslu na technicky stav auta, to je hrozive, lebo ich neschopnostou, lenivosto a nezaujmom, havaruju a zomru chodci ciklisti alebo iny vodici.
          Ale rad si vypocujem bajky ak Tesla Model 3 unasa ludi na Mars a podobne

    • Horí mu krach pod zadkom, tak potrebuje dotácie od štátu…. Svojho času povedal, že patenty brzdia pokrok ( v tom mal pravdu ), tak Tesla si nič nedávala patentovať… No ako tu čítame,tak časy sa menia…

      • Ma najpredavanejsie auto na svete, predava auta ako teple rosky, Tesla nema pozicky tak to nevidim na krach.
        Tesla ma vsetko patentovane, ale za pouzitie ich patentu nevyzaduje licencne poplatky. Ze ostatne automobilky nechcu pouzit ich patenty preto lebo by za to nemohli vyberat poplatky to uz nikto nehovori.
        To ze si VW za pouzitie patentu pyta tazke prachy a to ti isto nevadi.

  1. Podľa mňa sú tieto pokroky ohľadom batérií a elektromobilov ďaleko vyspelejšie,len si nikto nedovolí to pustiť naraz do bežného života a za priaznivejšie ceny,lebo ľudia ktorí žijú len z ropy by to mierovým spôsobom nedovolili.

    • Myslim si ze ten vyvoj, postavenie vyskumnych centier nieco stoji, vyvoj baterii sa musi zaplatit nikto to nerobi za pekne oci .
      Nebudme naivny ze ropne koncerny hadzu peniaze do zachdu. Nie, oni velkou castou financuju ten vyvoj a potom si vezmu podiel z elektro aut.
      OMV buduje celeuropsku siet nabijacich stanic.

Pridajte komentár