Veľký nemecký portál Spiegel prichádza s rozsiahlym článkom, v rámci ktorého sa pýta, či Tesla a Google zabijú nemecké auto. Redakcia pritom uvádza, že Tesla je roky pred nemeckými automobilkami.
Tvrdenia, že Tesla je v oblasti elektromobility roky pred tradičnými automobilkami, nie sú žiadnou novinkou. Je však skôr výnimkou, že prichádzajú z krajiny, ktorá je už desaťročia považovaná za technologického lídra v automobilovom priemysle. A to z Nemecka.
Nemecko je najväčší výrobca automobilov v Európe a jeden z najväčších na svete, ako aj najväčší automobilový trh na starom kontinente. Nemecké automobilky pritom nie sú len o technológiách, veď sa vo všeobecnosti považujú za symbol kvality a v prípade prémiových značiek aj luxusu.
Elektromobilita môže zmeniť pomery
Objavuje sa však čoraz viac názorov, že nemecký automobilový priemysel zaspal dobu, čo umožnilo, že ho môžu ohroziť aj „startupy“ ako Tesla či čínski výrobcovia vozidiel. A to najmä kvôli transformácii priemyslu smerom k elektromobilite či autonómnemu riadeniu a pokročilej konektivite.
Zamestnanci redakcie veľkého nemeckého portálu Spiegel pritom pred pár dňami zverejnili rozsiahly článok, v ktorom tvrdia, že nemecké automobilky príliš dlho spali, čo spôsobilo, že ich po technologickej stránke predbehla spoločnosť Tesla o niekoľko rokov.
„V závislosti od toho ako to vidíte, znamená to začiatok alebo koniec jednej éry,“ nadväzuje Spiegel, a to v rámci nedávneho spustenia výroby kompaktného elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3, o ktorom výrobca tvrdí, že ide po modeloch Beetle a Golf o 3. strategicky dôležitý model v histórii automobilky.
Neskoré uvedomenie reality
Redakcia nemeckého média dodáva, že nemecký automobilový priemysel si až veľmi neskoro uvedomil, že sa bude musieť radikálne prispôsobiť. Podľa nej priemysel vedený koncernom VW veril, že svoje problémy môže vyriešiť efektívnejšími dízlovými autami a keď prvý prístup zlyhal, tak sa uchýlil k podvádzaniu a odmietaniu reality, vyberá z článku Spiegel portál Green Car Reports.
Podľa Spiegel-u Volkswagen urobil reverzný inžiniering Tesly Model 3 a zistil, že kalifornská spoločnosť je mnoho rokov pred nimi, a to v dôležitých oblastiach. V tejto súvislosti pritom spomína účinnejšie batérie a možnosti konektivity.
Počítače na kolesách
Malo sa tiež ukázať, že Elonovi Muskovi sa podarilo naplniť slová o počítačoch na 4 kolesách. Dôkazom toho je odlišný prístup k zdokonaľovaniu áut. Veď to prebieha cez neustále softvérové aktualizácie na diaľku a nie napr. predsedníctvom „faceliftov“, či uvádzania nových generácií modelov, ako je bežné.
Dopĺňame, že nejde o prvé podobné tvrdenia, ktoré prichádzajú z Nemecka. Veď v júni sa automobilový expert Prof. Ferdinand Dudenhöffer vyjadril na adresu Tesly nasledovne: „Po technickej stránke vedie (pred konkurenciou) nesporne o 4 až 5 rokov. Dojazd a radosť z jazdy sú pritom bezkonkurenčné.“
Zdroj titulného ilustračného obrázku (mix): Audi/King_elessar
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf VW hovoril o kúpe Tesly, jej bankrote a Elonovi Muskovi
Angela Merkelová cieli na elektromobilitu. Okrem iného chce milión nabíjačiek
Za odchodom šéfa BMW by mohla byť aj Tesla a elektromobilita
19 komentárov
Dobrý večer stará mama!
Vitajme všetci v realite, sen sa skončil
Až budou nastavovat zrcadla! (citát z komédie Vesničko má středisková)
A spústy podobných myšlienok človeku napadne.
Ale kde to ten Spiegel nabral „tú odvahu“, „tie gule“ takto chrstnúť verejnosti holú pravdu do očí…?
/Mimochodom, Spiegel = zrkadlo./
No čo už! Sme v roku Pána 2019 … Všetko sa mení…
LEN OD NEMECKýCH ZNAčIEK závisí aj naša ekonomika. týka sa to každého z nás aj čo nerobí v automobilovom priemysle
Aj škoda bola kedysi česká značka…, a jej osud môže postihnúť aj nemecké značky… O ekonomiku by som sa nebál, tá terajšia založená na neustále sa zvyšujúcom konzume a jeho raste je aj tak trvalo neudržateľná, takže zmena príde určite, otázka je len kedy… a aká, ale rozhodne to nebude kvôli elektromobilom.
Priznám aj ja, že uvedenie Taycana ma nemilo prekvapilo.. Veď porsche bolo vždy synonymom krásy, športovosti a technológie.. Ale okrem lepších jazdných vlastnosti podvozka a hlavne vyššej cene absolútne nič prevratné neprinieslo. Zážitok z jazdy možno bude baviť nejaký ten piatok, ale za 2x cenu je to trošku málo. Napokon som rád, že si to všimli aj samí nemci a mali odvahu zviditeľniť túto sebareflexiu. Úžasné! Po všetkých tých samochvalovych ódach na margo Taycanu vs Model 3.
Tesla je možno roky vpred, ale auto za 50 -70 tis. € nie je pre každého.
50-70 tis je cena v tejto zlodejskej nenazranej EU, v Californii zacina niekde na 35 tis USD pred odpocitanim dotacii, takze realne niekde pod 30 tis USD… za to tu kupis nejakeho hnileho golfa s dojazdom MOZNO aj 250km….
Kopírujem z inej diskusie: Ceny v USA sú uvádzané bez DPH. Tesla 3 za 45 tisíc. Napríklad v Kalifornii je ten štátny príspevok 10 tisíc $ (5000 je federálny, 5000 priamo od Kalifornie). Takže to si na 35 tisíc (pozn.: zrejme bez DPH). Ďalej na elektromobily sa nevzťahuje registračná daň, daň za auto, cestné dane, je možné využívať bus pruhy, parkovania zadarmo. Takže za cca 4 roky vieš ušetriť na daniach v pohode aj 10 tisíc $. Každý kto vie rátať, si to zráta.
Čo sa týka Európy, najlepšie je na tom zrejme Nórsko, príklad: Fabia 1.2 TSi v strednej výbave za cca 14 tisíc €. Registračná daň je 50% z ceny auta – 7000€. Za 4 roky sa odvedú dane za auto vo výške 6-8 tisíc € v záležitosti od mesta. Pri elektromobile sa nič z toho neplatí. Navyše je ku kúpe štátna dotácia. Samozrejme potom má ešte výhody ako parkovanie zadarmo, žiadne diaľničné poplatky atď. Prečo sú potom elektromobily v Nórsku tak populárne? Lebo aj pri elektromobile za 20 tisíc ušetríš za 4 roky neskutočne peniaze.
Elektromobily VW momentálne zrejme nie sú na úrovni Tesly, ale oni samozrejme na to reagujú a idú na to cez cenu. Spomenuli si, že VW znamená ľudový voz a idú robiť emobily za 20-30 tis. € s DPH pred odpočítaním dotácií (SR 8-10 tis., Nemecko 6 tis.), takže reálne ceny budú niekde na 12 – 24 tis € a to je už iná káva ako 42 – 62 tis. €.
Asi ste nevideli predbezne ceny VW ID.3 pre europu? Ani sucasne ceny predavanych e-Golfov. Inak by ste taketo hluposti nepisali. Najlepsie sa stale predavaju Tesly (vo svojich kategoriach) a dieru do sveta spravia skor malymi trojickami e-Citigo e-UP a e-Mii ako prechvalenym ID.3. Aj to len dovtedy kym Renault nezacne u nas predavat K-ZE pod znackou Dacia co verim, ze bude uz v r. 2020.
Tesla je ekologické auto že hlavná vec keď je požiar tesly koľko litrou vody je na zahasenie tesly 3 krát viac hlavná vec že voda je vzácna a na tesly toľko vody minút to je ekologické ďalsia vec je ekoloficke ide na el. Energiu ale nikto nevidí koľko plastov komponentov je potreba na výrobu nabatérií to že strašne množstvo plastov plus chrmikalii takže super ekologické auto plus ďalšia vec použité batérie ako sa budú reciklovat ďalšie znečistenie ovzdušia to nikoho netrápi hlavná vec ekologické auto asi ťažko je to byznis z ekológiu ti nemá nič spoločné a a ľuďom sa čudujem že kupujú tešil a ani si neuvedomujú že omnoho viac znečisťujú ovzdušie prírodu ako obyčajný benzín a nafta ak neveríte kuknut si porovnanie video na youtube pri výrobe batérií ss do ovzdušia dá veľmi veľa nebezpečných látok ako benzín či diesel za 5 rokou používania tak povedzme si úprimne tesla je len komercie a nemá nič z ekologickým riešením a iba blazny sa dajú nachytať
Pozri sem: https://www.teslamagazin.sk/tag/myty-elektromobility/
https://www.teslamagazin.sk/tag/vyhody-elektromobilov/
Na Vašom mieste, by som pre vlastné dobro nič nekomentoval.
Lukas, a to v koľkých krčmách si nazbieral tieto „informácie“?
Okrem toho – určite vyučuješ slovenský jazyk…
Lukas si robi urcite len prdel, tak sprosty nemoze byt predsa nikto …
No, aby sme sa nečudovali. Ľudská hlúposť nemá hraníc, takže…
A to, že si niekto robí prdel, je taktiež dosť pravdepodobné.
Akurát že je to trochu iný typ demencie…
Pozrite si aj toto: https://www.teslamagazin.sk/elektromobil-info-vsetko-co-potrebujete-vediet-o-elektromobiloch/
Pozrite si aj toto: https://www…
Nemci ich za dva roky dobehnú
Nejdriv si neco zjisti o Tesle a až pak se prosimte vyjadruj.