Boj s Teslou je prioritou pre automobilky, hovorí díler mnohých značiek

6

Prezident jednej z najväčších dílerských sietí automobilov v USA hovorí, že pre mnohé automobilky je top prioritou zníženie dopadu Tesly na ich vlastné predaje.

Jeff Dyke je prezidentom spoločnosti Sonic Automotive, ktorá prevádzkuje viac ako 100 obchodných zastúpení mnohých automobilových značiek. Z jeho pozície vyplývajú mnohé stretnutia s predstaviteľmi automobiliek, ktoré odhaľujú ich obavy z pôsobenia spoločnosti Tesla na trhu.

Podľa Dykea však našťastie neostávajú len pri obavách, ale snažia sa sústrediť svoje sily na konkurenčný boj. „Môžem povedať, že som strávil veľa času na stretnutiach výrobcov a pred 5 rokmi nebola Tesla žiadnou veľkou témou. Dnes je však top témou každého z nich,“ dodáva Dyke.

Dôsledky nielen pre BMW či Toyotu

Spoločnosť Sonic Automotive nedávno uverejnila svoje kvartálne hospodárske výsledky. Z nich je zrejmé napríklad to, že došlo k značnému poklesu predajov vozidiel značky BMW. Na otázku či to môže mať na svedomí Tesla Model 3, Dyke odpovedal:

„Myslím, že o tom niet pochýb. Hlásia, že tento rok predajú cez 300 000 áut, pričom veľa áut predali už minulý rok. Môžete hovoriť o ich problémových službách, oni však predávajú stále viac áut. Neviem, či je to viac nejakom kulte alebo o niečo inom, ja však dávam pred nimi klobúk dole. Veď predávajú veľa áut.“

Jim Lentz, výkonný riaditeľ spoločnosti Toyota Motor North America, začiatkom roka povedal, že zaznamenali 9 % prepad predajov, pričom polovicu z nich mala na svedomí spoločnosť Tesla. Tá podľa neho „pretiahla“ na svoju stranu zákazníkov modelu Prius. Tesla taktiež už dávnejšie spôsobila zemetrasenie v rámci prémiových segmentov, kde ovplyvnila najmä predaje nemeckých prémiových značiek.

Audi vraj ide dobrým smerom

Dyke tiež hovorí, že Audi, ktoré je jednou zo značiek v ich portfóliu, robí dobrú prácu na ceste ku konkurencieschopnosti voči Tesle. Napríklad BMW však musí podľa neho urobiť viac.

Zdroj: Electrek, titulná fotografia: JayinShanghai/Youtube

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla “bije” nemeckú prémiovú konkurenciu už aj na európskom trhu | ŠTATISTIKY
Tesla predala viac áut ako Mercedes v USA či Jaguar globálne. Na rade je BMW
Šéf VW: “Naše elektromobily budú dobré ako Tesly a o polovicu lacnejšie”

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Ľubomír, Bratislava on

    Dobrý večer. Z prémiových značiek som mal BMV 3i,Mercedes D250 turbo, SAAB Grifin 9000, Nissan Terano, AUDI Q7. Aj keď roky postupujú a technika sa zlepšuje, môžem potvrdiť, že Tesla je úplne niekde inde. Mám Teslu S 100 niečo vyše roka a to čo je to za auto a čo dokáže o tom sa dá len snívať. O mnohých veciach, čo to auto dokáže sa vôbec nepíše, vodič príde na to až keď ho kúpi a jazdí na ňom. Tri roky som sa pripravoval na kúpu Tesly, čítal som všetko a odoberal magazín Tesla, aj tak ma v dobrom prekvapila. Vôbec sa nečudujem, že začína vznikať „kult Tesla“.

      • Ľubomír, Bratislava on

        To, že som sa pomýlil, neznamená, že snívam. Nepotrebujem klamať, ba ani Vás presviedčať. Stačilo by Vám pozrieť si moje staršie komentáre, možno by Vás to presvedčilo. Orem iného, pred nákupom Tesly som si kúpil Nissan Leaf, aby som presvedčil, či budem vedieť plnohodnotne využiť elektriku. Teraz sa na ňom vozia moje deti a nevedia si ho vynachváliť, lebo ho môžu nabíjať doma. Keď sme už pri tom, ja za najväčší nedostatok elektromobility považujem, že v Európe neexistujú domáce nabíjačky do ktorej ide jednosmerný prúd a nabíjajú auto jednosmerným prúdom. Vysvetlím. Mám 36 ks fotovoltaických panelov na bazénovej hale, ktoré vyrábajú jednosmerný prúd. Z toho ide časť do domových batérii, druhá časť ide do meniča na striedavý prúd. Z tade ide striedavý prúd do meniča v aute a premieňa ho na jednosmerný prúd, ktorý nabíja baterie v aute. Cez leto polovicu energie odovzdávam sústave, alebo idú do útlmu.

Pridajte komentár