Nasledujúca továreň Tesly v SR nebude. Z európskej hry sme však nevypadli

1

Elon Musk pri príležitosti oznámenia hospodárskych výsledkov Tesly za Q1/2018 informoval o definitívnej lokalite novej továrne Tesla Gigafactory. Ešte minulý rok Tesla zvažovala množstvo európskych krajín, vrátane Slovenska. Napokon je však všetko inak. Sme však ešte stále v hre o 4. Gigafactory, ktorá s najväčšou pravdepodobnosťou vyrastie v Európe.

Krátka história európskej Tesla Gigafactory

Už v roku 2016 sa objavili informácie, že spoločnosť Tesla rokovala so slovenskou vládou o možnosti výstavby svojej ďalšej továrne, tzv. Gigafactory 2, na našom území. V nasledujúcom roku sa však v tejto súvislosti začali spomínať krajiny ako Česko, Poľskp, Maďarsko a Rumunsko. A to údajne kvôli výhodnejšiemu kurzu ich mien voči doláru.

Neskôr do hry vstúpili aj ďalšie štáty: Portugalsko, Francúzsko, Španielsko, Nemecko, Litva, Fínsko a Švédsko. V tej dobe boli údajne najhorúcejšími kandidátmi Česko, Fínsko a Nemecko. Napokon však Európa prehrala svoj boj o Gigafactory s Čínou.

Slovensko stále v hre

Slovensko ale stále ostáva v hre o ďalšiu Tesla Gigafactory. A to aj keď sme v poslednom období nepatrili medzi najväčších favoritov. Turbulentný vývoj v hľadaní európskej lokality však naznačuje, že sa tak môže stať zo dňa na deň.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
11 zaujímavostí o Tesla Gigafactory 1
Úchvatný pohľad na Tesla Gigafactory z drona – budúcu najväčšiu stavbu sveta
Tesla začala meniť Gigafactory na najväčšiu strešnú solárnu elektráreň sveta

Tesla totiž už dávnejšie oznámila, že vybuduje po celom svete 10 až 20 Gigafactory. A minimálne 2 by mali vyrásť v Európe. A keďže je európsky trh pre Teslu dôležitý a konkurencia nespí, bude pre Teslu ekonomicky výhodné vyrábať svoje elektromobily priamo na starom kontinente. A to čo najskôr. Z týchto dôvodov preto s najväčšou pravdepodobnosťou vyrastie štvrtá Gigafactory v Európe.

A nie, nezabudli sme počítať. 🙂 O štvrtú Gigafactory sa bude jednať z dôvodu, že Tesla medzičasom začala označovať svoju továreň na solárne panely a strechy v Buffale ako Gigafactory 2. Čínska továreň tak bude tretia a tá nasledovná štvrtá.

Prečo napokon Čína?

Jediným dôvodom, prečo sa Tesla v minulosti zamerala na Európu, bol ten, že doterajšia čínska legislatíva neumožňovala úplné vlastníctvo tovární na svojom území, ktoré sú prevádzkované zahraničnými výrobcami automobilov.

To sa však nedávno zmenilo. Tesla si tak vzhľadom na nižšie výrobné náklady, vysokú podporu elektromobility a dopyt po elektromobiloch vybrala logicky Čínu. Elon Musk sa taktiež vyjadril, že vo všetkých nových Gigafactory sa budú vyrábať aj vozidlá a nielen batérie a súčasti pohonu, ako je tomu v rámci Gigafactory 1 v Nevade.

Zdroj titulnej fotografie: vaasa.fi

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár