Výstavbu európskej továrne Tesla môžu ovplyvniť aj bomby či netopiere

5

Povolenia ohľadom výstavby továrne Tesla Gigafactory 4 v Nemecku nám odkrývajú zaujímavé podrobnosti. Taktiež sa dozvedáme, že na jej financovaní sa bude podieľať aj automobilka Fiat Chrysler. Spustenie výstavby môžu pritom ovplyvniť problémy s bombami a vzácnymi netopiermi.

Dokumenty k výstavbe európskej továrne Tesla naznačujú, že spustenie produkcie má prebehnúť do júla 2021, uvádza Brandenburg Gazette. V rámci prvej fázy výstavby sa majú vybudovať kapacity na produkciu 150 000 vozidiel ročne. Tá sa má časom vyšplhať až na 500 000 áut za rok, píše Teslarati.

Prvá fáza bude zahŕňať výrobu okolo 3 000 vozidiel Model 3 a Model Y týždenne. Podľa ďalších dokumentov sa budú v európskej Gigafactory 4 vyrábať aj budúce modely značky Tesla, informuje Electrek. Detaily však nepoznáme. Spočiatku má európska továreň Tesly zamestnávať cca 3 000 ľudí, pričom vo finále sa môže toto číslo zvýšiť až na 8 000.

Viacero „kurióznych“ prekážok

Výstavba továrne v obci Grünheide, ktorá leží juhovýchodne od hlavného mesta Nemecka, má byť spustená v prvých 6 mesiacoch tohto roka. Tesla však bude musieť dovtedy prekonať viacero prekážok. V prvom rade musí vyrúbať časť lesa, pričom sľubuje, že vysadí 3-násobne viac stromov.

Výrub však nemôže začať skôr, ako nebude táto oblasť vyčistená od možných bômb, ktoré sú pozostatkom z 2. svetovej vojny. Ďalším problémom je, že v tejto časti lesa zimuje do februára až marca vzácny druh netopiera, pričom po prebudení nastáva čas jeho párenia. A do tej doby zrejme nebude možné ich presídlenie.

Časť výstavby má zafinancovať FCA

Dobrou správou by však mohlo byť, že časť financovania výstavby by malo ísť podľa Americkej investičnej banky z vrecka koncernu Fiat Chrysler (FCA), informuje Autonews. A to v rámci dohody o tom, že FCA bude môcť v Európe spojiť svoju flotilu vozidiel s flotilou spoločnosti Tesla.

Tým pádom sa spriemerujú ich spoločné emisie, vďaka čomu by sa mal taliansko-americký koncern vyhnúť obrovským pokutám za nedodržanie nových emisných noriem EÚ. Táto dohoda by pritom mala stáť FCA podľa neoficiálnych informácií až 2 miliardy $.

Tesla by však nemala použiť všetky tieto peniaze na Gigafactory 4, uvádza analytik Ben Kalla, aj keď európska továreň má podľa novín Frankfurter Allgemeine Zeitung zhltnúť až 4 miliardy €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vyvinie v Číne elektromobil pre celý svet, hovorí Elon Musk
Ďalší rekord Tesly: Žiadna americká automobilka nedosiahla vyššiu hodnotu za celú históriu
Tesla Model 3 „Obrist Mark II“ je hybrid s dojazdom 1 000 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Tesla mala na začiatku cieľ podporiť celosvetovo elektromobilitu. Toto formálne spojenie s FCA je pravý opak, veď takto FCA pomôžu odďaľovať výrobu elektromobilov.

      • nemci maju take pekne prislovie, ze hlupost musi byt potrestana, no a v tomto pripade je cena za hlupost FCA slabe 2 miliardy… a kazdym rokom, co nebudu vyrabat elektroauta, sa im bude Tesla technologicky vzdalovat… aj ked ona je uz teraz v nedohladne 🙂 a tak to je dobre, hajzli co nas tu stale zaplavuju spalovakmi nech vykapu postupne…

Pridajte komentár