Tesla Cybertruck prešla testom dojazdu pri americkej diaľničnej „maximálke“

6

Po prvom teste rýchlosti nabíjania tu máme zrejme prvý zdokumentovaný test dojazdu novinky Tesla Cybertruck. A to v rámci americkej diaľnice.

Na cesty pribúda čoraz viac elektrických pickupov Cybertruck a s tým aj prvé testy z reálnej prevádzky. A aktuálne Kyle Conner z Youtube kanálu Out of Spec Motoring zisťoval, aký dojazd možno očakávať od verzie Tesla Cybertruck AWD na americkej diaľnici pri dodržaní maximálne rýchlosti.

Podmienky testu

Test prebiehal pri rýchlosti 70 mph (113 km/h), čo je najbežnejšia diaľničná maximálna rýchlosť v rámci štátov USA. Okolitá teplota bola na začiatku testu okolo 7 – 8 ºC, čo nie je ideálna teplota z hľadiska optimálnej efektivity elektromobilov, keďže je potrebné vykurovať kabínu a zrejme aj zahrievať batériu na optimálnu prevádzkovú teplotu. Na druhej strane, získavame predstavu, aký dojazd zhruba očakávať v týchto konkrétnych podmienkach.

Čo sa týka modelu Tesla Cybertruck AWD, ide o verziu s najvyšším ponúkaným dojazdom, ktorá je vybavená 123-kWh batériou. Podľa aktuálnych odhadov spoločnosti Tesla, tá by mala ponúknuť v rámci laboratórneho testovacieho cyklu EPA dojazd  547 km. To však platí pri použití celoročných pneumatík, ktoré ešte nie sú k dispozícii. V prípade aktuálne dostupných terénnych 35″ pneumatík by mal byť dojazd 512 km (EPA).

Výsledok testu

Prejdime už k výsledku testu dojazdu pri tamojšej max. diaľničnej rýchlosti, ktorá je v priemere podstatne vyššia ako v prípade amerického laboratórneho testu EPA, ktorý simuluje 55 % času jazdy v meste a 45 % času jazdy po diaľnici. Tesla Cybertruck AWD s batériou nabitou na 100 % pritom dosiahla dojazd 409 km, kým palubný systém vozidlo nezastavil.

Na palube testovaného vozidla boli 4 pasažieri, pričom sa zdá, že vozidlo nebolo inak zaťažené. Otázkou však je, či bol nákladný priestor uzatvorený počas jazdy. Pri nabíjaní, pred zahájením testu, ukazoval palubný systém, že je otvorený.

Podľa skoršieho vyjadrenia predstaviteľov Tesly pritom môže neuzatvorený úložný priestor kvôli horšej aerodynamike znížiť efektivitu vozidla až o 10 %. Na druhej strane, keď pickup preváža rozmernejší náklad, jeho nákladný priestor musí byť otvorený a samotný náklad pravdepodobne ešte viac zhoršuje aerodynamiku vozidla.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako rýchlo sa nabíja Tesla Cybertruck? Prvé zdokumentované nabíjanie
Top Gear a ďalší otestovali Teslu Cybertruck. Okrem hodnotenia ponúkajú aj nové informácie
Nio ET7 s novou batériou dosiahlo v teste dojazd 1 044 km
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • kraviny ako dojazd ma vobec netrapia, kedze z domu budem odchadzat vzdy s „plnou nadrzou“ 😉 a vdaka plnej streche solarnych panelov zadarmo 😉 uz len vydrzat kym sa dostanem na rad

Pridajte komentár