TESLA CYBERTRUCK je konečne tu! Spoznali sme špecifikácie, funkcie, výbavu či ceny

7

Tesla pred niekoľkými hodina odovzdala prvým zákazníkom svoju horúcu novinku – elektrický pickup Tesla Cybertruck. Zverejnila pritom špecifikácie troch verzií RWD, AWD a CyberBeast. A spoznali sme aj funkcie, výbavu a ceny Cybertrucku.

Spoločnosť Tesla takmer po 4 rokoch po predstavení alfa prototypu odovzdala prvé kusy modelu Cybertruck zákazníkom. A konečne už vieme, čo od tohto netradične vyzerajúceho elektro-pickupu očakávať.

Materiály

„Futuristický“ 5-miestny elektrický pickup má vonkajší plášť z extratvrdej nehradzavejúcej ocele, vďaka čomu je vozidlo lepšie odolné voči preliačinám či inému poškodeniu a zároveň je vonkajšok dlhodobo chránený pred koróziou. Tesla pritom sľubuje jednoduché a rýchle opravy. A na prezentáciu odolnosti zverejnila video, v ktorom na Cybertruck strieľa z rôznych zbraní.

Čo sa týka už „slávneho“ nerozbitného skla Armor Glass, to má odolať nárazu basebalovej lopty s rýchlosťou 112 km/h či krupobitiu 4. triedy. Sklá sú zároveň akustické a prispievajú k tichu v kabíne.

tesla cybertruck armor glass

Zdroj: Tesla

Funkcie a výbava

Spoločnosť Tesla prekvapila doteraz neznámou novinkou. Tesla Cybertruck má totiž plne elektronické riadenie Steer-by-Wire, ktoré nepotrebuje mechanické spojenie medzi volantom a kolesami. S natáčaním zadnej nápravy sme už počítali. Vďaka tomu má mať Cybertruck ovládateľnosť športového auta a lepší polomer otáčania ako väčšina sedanov.

tesla cybertruck steer-by-wire

Zdroj: Tesla

Elektronické adaptívne vzduchové odpruženie ponúka zdvih 305 mm a svetlú výšku 432 mm. A Tesla Cybertruck je prvým modelom od Tesly, ktorý ponúka možnosť obojsmerného nabíjania. Výrobca pritom uvádza, že je možné napájať zariadenia (elektrické spotrebiče), iné elektromobily či domácnosť. A to prostredníctvom 120 a 240-V zásuviek (platí pre S. Ameriku), ktoré sa nachádzajú v rámci zadnej úložnej plochy a v kabíne. Maximálny výkon hlavnej zásuvky je až 11,4 kW.

V interiéri nájdeme obrovský predný centrálny dotykový displej s uhlopriečkou 18,5″ a 9,4″ obrazovku pre zadných pasažierov. Audiosystém má ponúknuť zvuk v dynamickej kvalite nahrávacieho štúdia a obsahuje 15 reproduktorov, vrátane 2 špeciálnych subwooferov a distribuovaných zosilňovačov.

Mobilné zariadenia ako smartfóny a notebooky je možné nabíjať bezdrôtovo cez 65-W USB-C port alebo prostredníctvom 120 a 240-V zásuviek, a to v rámci predného a zadného radu sedadiel, ako aj úložnej plochy. Tesla tiež vyzdvihuje HEPA filtre zdravotníckej/nemocničnej úrovne, ktoré majú zachytiť 99,7 % pevných častíc.

Pre vozidlo Tesla Cybertruck bude k dispozícii aj špeciálne príslušenstvo. A to predlžovač dojazdu (prídavná batéria veľkosti boxu s náradím v rámci zadnej úložnej plochy), svetelný panel s dosahom až 480 metrov, stan „BaseCamp“ pre 2 ľudí s rýchlou inštaláciou v rámci zadného úložného priestoru či transparentné a farebné fólie / obaly (čierna a strieborná až biela).

Špecifikácie

Tesla Cybertruck bude dostupná v 3 verziách, ktoré majú rozmery 5 683 x 2 201 x 1 791 mm (dĺžka x šírka x výška), nákladový priestor 3 424 l (z toho 1 897 l uzamykateľných) + vnútorný batožinový priestor s objemom 1 530 l po sklopení zadného radu sedadiel + predný kuforfrunk“ (objem zatiaľ nepoznáme) + skrytý priestor „Gear Locker„, veľkosť zadnej úložnej „postele“ 1 829 mm x 1 219 mm (nevyžaduje vložku), užitočné zaťaženie 1 134 kg či 20″ kolesá. Na začiatok, od budúceho roku, budú k dispozícii verzie AWD a Cyberbeast (zrejme zatiaľ len v S. Amerike). Základná verzia RWD má byť dostupná v roku 2025.

Tesla Cybertruck AWD

  • Pohon oboch náprav
  • Hmotnosť: 2 995 kg
  • Výkon: 448 kW
  • Krútiaci moment: 10 081 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,3 s
  • Maximálna rýchlosť: 180 km/h
  • Dojazd (odhadovaný): 547 km (zrejme podľa „prísneho“ cyklu EPA) / 755+ km (s predlžovačom dojazdu)
  • Nabíjanie: zisk dojazdu 235 km počas 15 min nabíjania cez 250-kW Supercharger (pri ideálnych podmienkach)
  • Ťažná kapacita: 4 990 kg
  • Cena (odhadovaná): 79 990 $ zrejme bez DPH (cca 73 200 €)
tesla cybertruck

Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck CyberBeast

  • Pohon oboch náprav (zrejme 3 motory)
  • Hmotnosť: 3 104 kg
  • Výkon: 630 kW
  • Krútiaci moment: 13 960 Nm
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 2,7 s
  • Maximálna rýchlosť: 209 km/h
  • Dojazd (odhadovaný): 505 km (zrejme podľa „prísneho“ cyklu EPA) / 715+ km (s predlžovačom dojazdu)
  • Nabíjanie: zisk dojazdu 206 km počas 15 min nabíjania na cez 250-kW Supercharger (pri ideálnych podmienkach)
  • Ťažná kapacita: 4 990 kg
  • Cena (odhadovaná): 99 990 $ zrejme bez DPH (cca 91 600 €)
tesla cybertruck

Zdroj: Tesla

Tesla Cybertruck RWD

  • Pohon zadnej nápravy
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 6,7 s
  • Maximálna rýchlosť 180 km/h
  • Dojazd (odhadovaný): 402 km (zrejme podľa „prísneho“ cyklu EPA)
  • Ťažná kapacita: 3 402 kg
  • Cena (odhadovaná): 60 990 $ zrejme bez DPH (cca 55 900 €)
tesla cybertruck

Zdroj: Tesla

Záruka

Tesla poskytuje na model Cybertruck celkovú záruku 4 roky alebo 80 000 km (podľa toho, čo nastane skôr). Na batériu a pohonné ústrojenstvo sa vzťahuje záruka 8 rokov alebo 240 000 km (podľa toho, čo nastane skôr).

Zaujímavosti

Karoséria elektrického pickupu Tesla Cybertruck odolá rôznym strelným zbraniam:

V šprinte typu drag race pokorí Porsche 911 „2023“ (verzia nie je známa), aj keď ťahá príves naložený rovnakým vozidlom, s akým súperí:

Ťažná sila: Porovnanie s konkurenciou:

Hlavný teaser:

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čo si myslia o kontroverznej Tesle Cybertruck traja oslovení dizajnéri?
Šéf Tesly sa vyjadril k hmotnosti, zrýchleniu a produkcii Cybertrucku a odborník k jeho nepriestrelnosti
Tesla Cybertruck mohla vyzerať úplne inak, ukazujú skoršie návrhy. Čo rozhodlo o terajšej podobe?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Co povedat,keby dali do buducorocneho modelu Y to v2l, ten podvozok a polomer otacania, z noveho highlandu odvetravane sedacky a interier tak by to bolo moje dalsie auto

Pridajte komentár