Tesla predstavila veľkú aktualizáciu pre svoje elektromobily – „Spring Release“

19

Je známe, že spoločnosť Tesla vyvinula svoje elektromobily ako „počítače na kolesách“, ktoré je možné softvérovo aktualizovať podobne jednoducho ako smartfóny. A aktuálne predstavila highlighty chystanej veľkej jarnej aktualizácie „Spring Release“, ktorá prináša aj praktické a zaujímavé nové funkcie.

„Auto Shift Beta“

Tesla začína predstavenie vybraných funkcií a zmien vetou „vaša Tesla sa zlepšuje, keď spíte“. Zaujímavou novou voliteľnou funkciou pritom môže byť tzv. „Auto Shift Beta„, ktorá na základe okolia dokáže automaticky „zaradiť“ spiatočku či režim jazdy vpred.

Modely Tesla, ktoré prišli o páčku pre ovládanie „PRND“, už síce majú funkciu automatického zvolenia smeru jazdy, avšak len v rámci vychádzania z parkovacieho režimu. Nová funkcia by tak zrejme mohla byť použiteľná napr. aj počas parkovania či otáčania. Zatiaľ však len pre modely S a X od r.v. 2021.

auto shift beta

Zdroj: Tesla

„Hands-Free“ kufor

Ďalšou praktickou novou funkciou je automatické otváranie veka zadného kufra „Hands-Free Trunk„. Po aktivácii tejto funkcie stačí pristúpiť k zadnej časti vozidla so smartfónom, ktorý obsahuje „mobilný kľúč“ a kufor sa sám otvorí. Takže pri prenášaní vecí vyžadujúcom použitie oboch rúk, postačí mať pri sebe (napr. vo vrecku) smartfón a po priblížení sa ku kufru sa automaticky otvorí jeho veko. Aj táto funkcia je však min. zatiaľ obmedzená. A to pre modely S a X od r.v. 2021 nový Model 3 „Highland“.

hands-free trunk

Zdroj: Tesla

Vylepšený „Sentry Mode“

Tzv. „Sentry Mode“ je výborná funkcia, ktorá prostredníctvom vstavaného kamerového systému monitoruje okolie zaparkovaného vozidla a v prípade detegovaného „nebezpečenstva“ spustí nahrávanie. A náhľad týchto nahrávok bude možné po novom prehrávať na diaľku v rámci smartfónu. Tesla pritom uvádza, že min. na začiatok bude táto novinka dostupná v rámci vybraných krajín.

tesla sentry mode

Zdroj: Tesla

Silnejšie regeneratívne brzdenie

Nová veľká softvérová aktualizácia Tesly tiež prinesie intenzívnejšie regeneratívne brzdenie (tzv. rekuperácia) na diaľnici pre modely S a X od r.v. 2021. To znamená, že rekuperácia energie („spätné nabíjanie batérie počas jazdy pri spomaľovaní či brzdení“) bude pri vyšší rýchlostiach významnejšia.

Ďalšie novinky

Tesla taktiež uvádza, že modely 3 a Y s čipom od AMD sa dočkajú vizuálnych aktualizácií infotainmentu. To sa dotkne napr. „full-screen“ ovládania vozidla v režime parkovania, zväčšenia vybraných ovládacích prvkov či rozšírenia vizualizácie jazdy v režime Autopilot.

tesla aktualizacia

Zdroj: Tesla

Všetky elektromobily od Tesly dostanú novú natívnu aplikáciu Audible, čo je online audiotéka, ktorá zahŕňa vyše 450 000 audiokníh. Vylepšenia sa dočkala aj vstavaná aplikácia Spotify a rozšírenú funkcionalitu prinesie infotainment pre cestujúcich vzadu, ktorý po novom prostredníctvom zadného displeja zobrazí aktuálne údaje o ceste, čase a teplote.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla uviedla na trh Model Y s top dojazdom. Známa je aj slovenská cena
Tesla v lete predstaví Robotaxi a údajne „zarezala“ lacnejší Model 2. Čo na to Musk?
Najbláznivejšie videá, ktoré zaznamenal Tesla Sentry Mode a TeslaCam
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

19 komentárov

  1. Nemám TESLU, a až pri čítaní článku ma napadli praktické otázky. Je Spring Release zadarmo, alebo spoplatnené?! Aktualizácie a doplnenia software môžu aj zásadne ovplyvniť ovládanie a správanie sa vozidla. Musí vodič/majiteľ Tesly všetky aktualizácie pri preberaní do vozidla vziať na vedomie a potvrdiť?

      • Hovoríš zadarmo! O.K.! Ako to ty hodnotíš, tak sa jedná o „banálne“ veci, ktoré nemajú na správanie sa a ovládanie vozidla taký vplyv, ktorý by mohol vodiča prekvapiť či zaskočiť, a tak urobil chybu pri riadení auta, a prípadne aj spôsobiť nehodu, a neskôr to zdôvodňoval zmenami softwaru aktualizáciou!

        Majú na to názor aj iní, hlavne majitelia Tesiel?! Nejde len o jednu konkrétnu aktualizáciu, ale aj o princíp s vývojom do budúcnosti!

        • Mam Teslu MY a kupil som si ju hlavne koli aktualizaciam.
          Aktualizacie su zadarmo.
          Je to niečo neskutnčné, ak ti aj po zakúpeni auta niekto da ďalšie funkcie, ktore pri europských automobilkách dostavaš LEN za príplatok a LEN v nových autach. Ak si raz kupiš VW z nejakou vybavou už nikdy nedostaneš nič viac.
          Pri Tesle je to inak. Kupil si si auto a Tesla sa snaží aby z toho čo si si kupil si dostal maximum.
          Všetký aktualizacie boli výnikajúce, a pripravene na použivanie bez toho aby otravovali.

          • Je pekné ako hovoríš o svojej TESLE! Aktualizácie, a to aj ako OTA, majú už aj iné automobilky. Zatiaľ nie na úrovni TESLY, ale majú! Je to pochopiteľný a nevyhnutný trend.

          • ANONYM on 18 APRÍLA, 2024 9:29 AM
            Nietore automobilky sa snažia, ale zatial som nepočul o update auta mimo Tesly, ktory by priniesol funkciu, ktoru si zakaznici nezakupili a výrazne meni charakter pouzivania:
            parkovaci asistent v Tesle, Matrixove svetla v Tesle to len časť aktualizacii ktre som dostal zadarmo v update.
            Nechcem znevažovať ine automobilky ale za svoje peniaze si nepredstavujem lagujuci infotainment a prisluby ze vo verzii 4 bude OTA, to uz slubovali aj pre verziu 2 a 3 a nie je .

  2. Ako majiteľ Tesly Model 3 môžem potvrdiť, že každá aktualizácia prináša so sebou vylepšenia (nie všetky sú „viditeľné“ alebo sa dotýkajú priamych funkcionalít) a zároveň je vždy každá zmena vysvetlená na obrazovke. Môžem potvrdiť, že tieto aktualizácie rozhodne nemajú taký vplyv na vodiča, ako opisujete v komentári vyššie 😉

  3. ja idem kupovat druhe EV (nemam Teslu a nekupujem Teslu)…ale mna na tom bavi prave to, ze veci ovladam ja a uzivam si jazdu..
    ale trend Tesly je, ze sed, nud sa v aute (ako spolujazdec) a auto samo spravi vsetko…
    a toto by ma fakt nebavilo…
    viem si predstavit, ze pri koliznych situaciach by taketo systemy mohli zareagovat rychlejsie ako vodic a tym padom zmiernit dopad koliznej situacie…

    • Aj automobily Tesla maju pedale, tak ako každe ine auta. Legislatíva nedovoluje odobrať riadiace prvky :D.
      Aha ty si myslis, že Tesla ma stale zapnuteho autopilota?? Nie, ten sa zapina ručne, tak ako tempomat, v každom inom aute. Chceš zapneš si ho , nechceš nezapneš si ho. Je to len Bonus.
      Dokonca ti Tesla nepinda na pruhy a podbne, sice to ma zapnute, ale to auto tomu rozumie, že ked jazdiš, tak si chces „strihnuť“ zakrutu, Asistenti su veeeelmi privetiví ale pozorný. Žiadne pipanie a bliakanie na cele auto, že si prekročil čiaru, alebo rýchlosť. Nič take sa nekona.
      Nikdy som nemal viac šefersky založene auto ako je Tesla MY. Vsetky zakladne ovladacie prvky su rovnake, ale ovladanie všetkého ostatného, je velmi intuitívne, nezaťažujúce, rýchle a bez odputavania pozornosti.
      Nechapem odkial si nabral taky názor, že Tesla chce aby si sedel a nudil sa. Ako šofer maš všetko čo potrebuješ pekne poruke, nič ťa neodputáva pri jazde a tak sa môžeš plne sustrediť na svojich 387kW, je to velmi prijemne. Vešetko ovlada šover, pedal akceleratora, brzdy a volantu, čo viac je potrebne k šoverovaniu?
      Svetla sa zapinaju same, štandard v dnešnej dobe.
      Klimatizacia je automaticka, standard v dnešnej dobe.
      Radit prevodove stune nemusis :D, tak ako na automatickych prevodovkach, Len to nema lag ako prasa 😀
      Handsfree, parovanie mobilu je perfektne nikdy som nemusel nič riešit.
      Čo viac použivaš pri jazdeni?
      Ja keď jazdim tak použivam volant a akcelerator, brzdu nepouzivam, stači mi rekuperacia.

      • Ozaj trvas na citujem „ovladanie všetkého ostatného, je velmi intuitívne, nezaťažujúce, rýchle a bez odputavania pozornosti.“ u Tesly?

        • Ano trvam na tom. Je to vyrazne lepsie ako u všetkych aut, ktore som doteraz vlastnil, a aj na ktorych som jazdil.
          Take bežne ukony o ktorych v Tesla ani nevieš, že existuju a spravia sa automatickym tak v Skodovke sa musis tomu autu klaniat, parovanie mobilu, navigacia, samotne spustenie infotainmentu, a praca v infotaimente, mrznutie lagovanie to odputava velmi a v Skodovke je to denna rutina. Parovanie mobilu na niekolko krat az ta to omrzi a radsej telefonujes s mobilom pri uchu. Bezdrotove nabijanie v Audi, tak to je na posratie, ked sa ti vybije mobil ktory mas na nabijacke a za jazdy ho tam prikladas na spravnu poziciu aby sa nabil.
          Volant ma kazde aut, rovnako brzdovy pedal a akcelerator, ale to ostatne je tiež sučast auta a ta je v Tesle velmi intuitivna.
          Ak sa chces opytat na konkretnu funkciu ktora je komplikovanejsia na Tesle ako na Audi tak napis, lebo o takej funkcii neviem 😀 .

  4. a co by som v aute fakt nechcel je Ai…

    videl som video, kde baba vsetko oblada hlasom…akoze neviem si predstavit pohodu za volantom, v aute je ticho, ostatni driemu (alebo tam nie su), pocuvam si hudbu a uzivam si jazdu…
    a kazdu vec co by som chcel spravit namiesto pohodoveho tuknutia by som musel rozpravat…
    ak niekto ma napr. pracu, kde musi stale rozpravat, alebo riesi veci s ludmi…tak potom potrebuje klud a nie sa este rozpravat s robotom

    • Ale ovladanie hlasom nie je za trest 😀 …. zapina sa tak ako kazda funkcia auta. Ci si ju zapnejs Hej Siri, Hey Google alebo Hey Audi, alebo tlacidlom na volante, musis funkciu vedome zapnut aby ti potom uľahčila život.
      Ak mas deti v aute tak asi nebudes zapinat hlasoveho asistenta 😀 .
      Ale ked si sam v aute a chces si nahst Metalicu a poriadne to vybombit tak je to ovela pohodlnejsie povedat ako pisat za jazdy na dispeji.

  5. Ako vidím, názory sa rôznia! Život problémy s automatizáciou riadenia a aktualizáciami SW akosi vyrieši, ale šoférovanie už nebude to, čo bývalo!

    Ja som sa narodil s pedálmi na nohách a volantom v rukách! Nikdy som nechodil do autoškoly a vodičák mám!
    Tak viem veľmi dobre pochopiť „nás všetkých“, ktorí radi sedíme za volantom a „bravúrne“ ovládame svoje autíčko! 🙂

    • Ale ved Tesla ma rovnake pedal ako kazde ine auto :).
      Nikto ťa nenuti zapnuť si adaptivny tempomat alebo autopilota v Tesle. Jazdi tak ako si jazdil doteraz, len je to ovela prijemnejsie a zabavnejšie ked ti vsetko funguje ako ma a občas ti to este aj vylepsie v Tesle.
      A ak mas automat tak sa to uživateľsky neliši od elekto, ani v jednom už nehadžeš rychlosti, popripade si nemožeš dať medziplyn z 3 do 2, lebo to tam nechcelo skočit (moj Passat :D).
      Len si vychutnaš prejazd zákrut na Čertovici, tak ako to len šofersky dobre môže byť. Vykonu to ma v každej situacii dostatok ako W12 od Audi, neradi to v tej najnevhodnejšej situacii, a pri podradzovani nemusis čakať kym sa dostavy vykon. Neradi to vobec, a vykon mas ked potlacis akcelerator, okamžite.

      Tesla je fajn auto a netreba na nu zanevriet len preto ze je ina, treba sa previest a opytat sa tych ktory ju maju.
      Nekupil by som už ine auto.

  6. Ja mam Teslu Y a som absolutne spokojny a moja manzelka aj ked sa z pocitku bala, ze ako zvladne prechod z Mazdy 3 je tak isto velmi velmi spokojna. Je to fantasticke auto vo vsetkych smeroch. Zatial som na aute nenasiel nic co by bolo slabe alebo malo funkcne. Proste fantazia. Skoda ze na Slovensku nie je predajna a nemozu si auto slovensky vodici vyskusat.

    • Jediný problém Tesly je, že nemá servis.
      Viem, viem, viem ….Tesla servis nepotrebuje…. Každé auto servis potrebuje a ja si Teslu, aj keby som chcel, kúpiť nemôžem. Práve pre ten chýbajúci servis.

Pridajte komentár