Suzuki predstavilo svoj prvý elektromobil, ktorý príde aj ako Toyota

6

Automobilka Suzuki predstavila svoj prvý sériový elektromobil Suzuki e Vitara, ktorý sa začne predávať budúci rok. Na svoju triedu ponúkne nadštandardný rázvor a netradične aj pohon 4×4. A predávať sa tiež bude pod značkou Toyota.

Suzuki začiatkom minulého roka predstavilo svoju e-mobilitu stratégiu, v rámci ktorej chystá 9 prevažne menších elektromobilov. A prvým z nich, ktorý sa dostane na medzinárodný trh, je subkompaktné SUV Suzuki e Vitara. To bolo predstavené v Miláne s európskymi špecifikáciami.

Novinka od Suzuki vyrástla na novo vyvinutej platforme Heartect-e, ktorá bola navrhnutá špeciálne pre batériové elektromobily. Toyota už skôr uviedla, že platformu pre tento model vyvinuli spoločne Suzuki, Toyota a Daihatsu. A v podstate tiež povedala, že prvý model na báze tejto platformy sa bude predávať aj pod značkou Toyota, pričom sa bude vyrábať v indickej fabrike spoločnosti Suzuki. Je pritom v podstate jasné, že bude vychádzať z koncepčného modelu Toyota Urban SUV.

Suzuki e Vitara, ako aj jeho variant od Toyoty ponúknu tiež pohon oboch náprav Allgrip-e vyvinutý spoločnosťou Suzuki. A to je v tomto segmente áut netypické. Pohonný systém modelu pritom pozostáva z tzv. eAxle, ktorá integruje elektromotor a invertor. A o energiu sa stará LFP batéria.

suzuki e vitara

Zdroj fotografie: Suzuki

Suzuki e Vitara – špecifikácie

Elektromobil e Vitara so svetlou výškou min. 180 mm sa rozmermi 4 275 x 1 800 x 1 635 mm (dĺžka x šírka x výška) radí medzi subkompaktné SUV (segment B). Rázvorom 2 700 mm však balansuje medzi segmentmi B a C. Aj preto budeme zvedaví na vnútorný priestor.

Suzuki e Vitara sa bude v Európe predávať v 3 verziách. Základná ponúkne pohon prednej nápravy, výkon 106 kW, max. krútiaci moment 189 Nm a 49-kWh batériu. Stredná verzia disponuje pohonom prednej nápravy, výkonom 128 kW, max. krútiacim momentom 189 Nm a batériou s kapacitou 61 kWh.

A top verzia ponúkne pohon oboch náprav, výkon 135 kW, max. krútiaci moment 300 Nm a 61-kWh batériu. Informácie ohľadom dynamických vlastností, dojazdu či nabíjania automobilka Suzuki vo svojej tlačovej správe ani na produktovej stránke žiaľ nezverejnila. V prípade koncepčného modelu so 60-kWh batériou uvádzala dojazd 550 km, ale podľa „benevolentnejšieho“ indického test. cyklu MIDC.

Dostupnosť

Suzuki e Vitara sa začne vyrábať v Indii na jar budúceho roku. Predaj by sa mal podľa Suzuki začať v lete 2025. A to v rôznych regiónoch, vrátane Európy, Indie a Japonska. Cena vozidla zatiaľ nie je známa.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Suzuki avizuje 9 menších elektromobilov, vrátane e-Jimny, v rámci svojej novej stratégie
Renault predstavil „najuniverzálnejší elektromobil segmentu B“
Renault a Suzuki urobia lacnejšie elektromobily pre Nissan, resp. Toyotu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

Pridajte komentár