Stellantis (PSA + FCA) oznamuje veľké investície do elektrifikácie a elektromobily s dojazdom až 800 km

4

Štvrtá najväčšia automobilka sveta, Stellantis, ktorá vznikla pomerne nedávno spojením koncernov PSA a FCA, oznámila, že zintenzívňuje svoje elektrifikačné plány, pričom do elektromobility a softvéru naleje 30 mld. €. Okrem iného pritom chystá 4 e-platformy, ktoré prinesú elektromobily s dojazdom až 800 km.

Jedným zo sľubov koncernu Stellantis, pod ktorý patri až 14 automobilových značiek (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall, Peugeot a Ram), je v rámci vynovenej stratégie dodávať pokrokové technológie za prijateľné ceny, na čo sme samozrejme veľmi zvedaví. Zameriava sa pritom na to, aby sa celkové náklady na vlastníctvo elektromobilov vyrovnali spaľovacím autám do roku 2026. A aj na tento účel si 4. najväčšia automobilka vyčlenila 30 mld. €, ktoré má minúť do roku 2025.

Do roku 2030 chce v rámci Európy dosiahnuť, aby predaje „nízkoemisných vozidiel“ tvorili 70 % z jej predajov na starom kontinente. V USA to má byť 40 % (osobné + ľahké úžitkové vozidlá). Škoda len, že Stellantis neprezradil, čo konkrétne si máme predstaviť pod pojmom nízkoemisné vozidlá. Môžeme teda len predpokladať, že pôjde o kombináciu elektrických (vrátane vodíkového pohonu) a plug-in hybridných áut.

Stellantis má pritom veľmi ambiciózne plány na trhu s komerčnými elektrickými vozidlami, keďže sa chce stať v tomto segmente lídrom. A plánuje využiť aj vodíkový pohon.

4 platformy zamerané na elektromobily

Stellantis vo svojej tlačovej správe hovorí aj o štyroch vysoko flexibilných platformách, ktoré sú orientované na batériové elektromobily a ktoré umožnia produkovať vozidlá s predným a zadným pohonom, ako aj pohonom oboch náprav. A to:

  • STLA Small pre elektromobily s dojazdom až 500 km
  • STLA Medium pre elektromobily s dojazdom až 700 km
  • STLA Large pre elektromobily s dojazdom až 800 km
  • STLA Frame pre elektromobily (veľké SUV a pickupy) s dojazdom až 800 km

Životnosť týchto platforiem má predĺžiť program hardvérových aktualizácií, ako aj softvérových aktualizácií na diaľku (tzv. OTA), pričom Stellantis si bude vyvíjať vlastný softvér.

Batériové plány

Na dosiahnutie svojich plánov si chce koncern Stellantis zabezpečiť batérie s celkovou kapacitou viac ako 130 GWh do roku 2025 a cez 260 GWh do roku 2030. A k tomu mu majú napomôcť spoločné podniky s relevantnými partnermi. A spoločné podniky plánuje založiť aj s partnermi, ktorí sa venujú elektrickým pohonným jednotkám, digitálnemu kokpitu a službám pre personalizovanú konektivitu. Ich mená však nespomína.

V Európe a USA má vzniknúť 5 tzv. „gigafactory“, pričom cieľom je znížiť náklady na batérie o vyše 40 % do roku 2024 a o ďalších 20 % do roku 2030. Do roku 2024 plánuje Stellantis používať 2 batériové chémie, ktoré „ponúknu vysokú energetickú hustotu“ (predpokladáme NCM), resp. „alternatívu bez obsahu niklu a kobaltu“ (predpokladáme LFP).

Koncern, ktorý vznikol spojením spoločností PSA a FCA, tiež uviedol, že má v úmysle maximalizovať hodnotu životného cyklu batérií. A to prostredníctvom ich opráv, repasovania, tzv. „druhého života“ a recyklácie.

Zdroj: Stellantis

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aj Fiat oznámil, že sa stane čisto elektrickou značkou. Chce byť medzi prvými
Renault urýchľuje e-mobility plány. Chystá 10 elektromobilov či „vlastné“ lacnejšie batérie
Volvo sa mení na „elektromobilku“. Chce zabezpečiť dojazd 1000 km a rýchle nabíjanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Plán Stellantis si môžeme premietnuť, ako nám ich marketing nepovie.

    1. Zameriava sa pritom na to, aby sa celkové náklady na vlastníctvo elektromobilov vyrovnali spaľovacím autám do roku 2026.

    Komentár: Toto je tragikomické vyhlásenie ich marketingu. Snáď všetky automobilky to dosiahli už dnes. Oni až v roku 2026! Gratulujeme k ich mimoriadnemu zaostávaniu! Ostatní už budú mať paritu BEV s ICE pri nákupe!!!

    2. Na dosiahnutie svojich plánov si chce koncern Stellantis zabezpečiť batérie s celkovou kapacitou viac ako 130 GWh do roku 2025.

    Komentár: 130 GWh možno nedajú ani do 2025. Ak áno, znamená to ročnú produkciu 1 857 142 áut so 70kWh batériou. V roku 2020 vyprodukovali 6,21 miliónov áut. Typujem že veľkú časť výroby batérií nacpú do PHEV, HEV a stacionárnych batérií (napríklad pre rýchlo nabíjačky). Potom čisto elektrických áut bude v roku 2025 vyrobených odhadom necelý milión.

Pridajte komentár