Čínski e-mobility giganti a čínska vláda sa spájajú, aby ovládli trh so solid-state batériami

10

Čínski giganti v oblasti elektromobility ako CATL, BYD a mnohí ďalší sa spájajú v rámci obrovského multisektorového konzorcia podporovaného čínskou vládou s tamojšími univerzitami, výskumnými ústavmi, investičnými fondmi a pod., aby si zabezpečili dominanciu v batériovom priemysle aj v možnej novej ére novej batériovej technológie – solid-state, ktorá môže byť revolučná.

Spravodajský portál Nikkei informuje, že v Číne vniklo obrovské konzorcium China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform (CASIP), ktorého cieľom je R&D či vybudovanie dodávateľského reťazca pre batérie novej generácie – solid-state a zachovanie svetovej dominancie v batériovom priemysle.

Solid-state batérie môžu/majú byť revolučné

Ako už vieme, solid-state batérie, ktoré majú elektrolyt v pevnom skupenstve, sa v rámci elektromobility vo všeobecnosti považujú za novú generáciu batérií, ktorá prevezme štafetu po súčasných veľmi úspešných li-ion batériách s tekutým či „gélovým“ elektrolytom.

Od týchto batérií sa vo všeobecnosti očakáva, že prinesú revolúciu najmä v oblasti elektromobility. A to vďaka podstatne väčšej energetickej hustote, rýchlejšiemu nabíjaniu, vyššej bezpečnosť či nižším nákladom, ktoré v konečnom dôsledku prinesú lacnejšie elektromobily. Tento typ batérií vyvíja množstvo spoločností či inštitúcií po celom svete. A zdá sa pritom, že vo všeobecnosti najväčšou výzvou zostáva životnosť batériových článkov a výrobné náklady.

Udržanie dominancie vďaka multisektorovému kolosu

Číňanom je jasné, že spojením domácich síl majú podstatne väčšiu šancu na to, aby si udržali svoje dominantné postavenie v oblasti batériového priemyslu aj v prípadnej novej „solid-state ére“.

Na ceremoniáli pri príležitosti založenia konzorcia China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform (CASIP) bolo podľa správy Nikkei prítomných vyše 200 zástupcov vládnych agentúr, priemyslu, univerzít, výskumných ústavov či investičných fondov. Priemysel pritom zastupovali spoločnosti ako CATL, BYD, CALB, EVE Energy, Gotion a NIO.

Profesor Ouyang Minggao, ktorý sa špecializuje na vývoj technológií súvisiacich s automobilovým priemyslom, počas ceremoniálu uviedol, že Čína musí počítať s tým, že solid-state batérie by mohli zvrátiť jej náskok v oblasti batérií pre elektromobily a pripraviť sa, aby sa tomu predišlo.

Cieľom obrovského čínskeho konzorcia je pritom vybudovanie dodávateľského reťazca pre solid-state batérie do roku 2030. A to aj vďaka zameraniu na výskum, vývoj či umelú inteligenciu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW otestoval nádejné solid-state batérie od QuantumScape. Výsledky majú byť nad očakávania
NASA pracuje na solid-state batérii aj ultra-rýchlom „5-min“ nabíjaní
Nissan chystá pilotnú výrobu „vysnených“ solid-state batérií. Očakávania sú naozaj veľké
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Pri čítaní tejto správy ma napadlo, že čínski komunisti dokázali na ceste „budovania komunizmu“ podstatne významnejšie výsledky, ako tí starý z Európy minulého storočia! Len sa bojím opýtať, akými prostriedkami, a ako to pôjde ďalej! …

    • Otázka čo môže robiť okrem ciel?
      EU nemôže prikázať VW, BMW, PSA a ostatným, aby sa spojili a vyvíjali baterku spoločne?
      BMW si vyrába vlastnú Solid State Battery (tvrdi že ju bude mať čo nevidieť), Mercedes sa spojil z nejakým startupom a VW radšej zastavuje výrobu a potiahne ešte ďalšiu dekádu z MEB platformou.
      Páčilo by sa nám, ak by EU dala príkazom všetkým automobilkám, aby vložili svoje peniaze do vývoja jednej batérie, bez ohľadu či to chcú alebo nie? Myslím že nie.
      V Cíne je iná situácia. Pre Cinu sme EU lákavý trh, Cinania vidia, že mi bojujeme aj medzi sebou (BMW vs Mercedes vs Audi atd), tak sa spojili aby vyvinuli ďalšiu generáciu batérii. Predbehnú EU automobilky a budu predávať lacno dokým EU automobilky neskončia v úzadí bez peňazí. Rovnaká situácia ako na poli elektroniky. Kde je Ericson, Nokia, Alcatel to boli európsky výrobcovia telefónov.

  2. Osobne, mne by sa veru pacilo, ak by uradnici v EU parlamente dali prikazom automobilkam spojit sa, ked uz to tym retardom nedochadza samotnym. Ale pes bude zakopany inde..parlament schvaluje len to, co si dinosaurie automobilky same nadiktuju. Je to predsa pre „zachranu“ eu-automobiloveho priemyslu.
    Mozno by to chcelo uz aspon nejaky bankrot vacsej automobilky, ze by sa tie ostatne rychlo spojili medzi sebou a nakoniec aj s tymi cinanmi, kedze je uz nad slnko jasne, ze vyhrat nad nimi sa im nepodari.

Pridajte komentár