Gigant CATL sa má pripravovať na výrobu „revolučných“ solid-state batérií

1

Správy z Číny naznačujú, že najväčší výrobca batérií pre elektromobily na svete, CATL, sa naplno venuje vývoju solid-state batérie. Od tejto technológie sa pritom očakáva „revolučné“ zlepšenie kľúčových vlastností batérií. A CATL mal aktuálne dosiahnuť zaujímavý míľnik a pustiť sa do fázy smerujúcej k príprave produkcie.

V ostatnej dobe sa roztrhlo vrece so správami ohľadom pokrokov vo vývoji solid-state batérií, ktoré majú namiesto kvapalného či gélového elektrolytu, elektrolyt v pevnom skupenstve. Očakáva sa pritom, že prinesú podstatne lepšie vlastnosti z hľadiska energetickej hustoty (a teda aj max. dojazdu), rýchlosti nabíjania či bezpečnosti ako súčasné batérie.

A web CnEVpost na základe neoficiálnych správ z čínskych médií aktuálne informuje, že batériový gigant CATL mal pokročiť vo vývoji solid-state batérií. Ten pritom ohľadom tohto druhu batérií pomerne dlho mlčal, aj keď má na nich pracovať už od roku 2016. Aktuálne však mal v rámci ďalšej fázy vrhnúť veľké úsilie do vývoja smerujúceho k zabezpečeniu produkčnej stránky.

Obrovský ľudský kapitál

Čínske médium LatePost podľa CnEVpost uvádza, že CATL rozšíril vývojový tím pre solid-state batérie na viac ako 1 000 ľudí, čo má byť nevídané. Čínsky gigant mal pritom vstúpiť do fázy skúšobnej výroby vzoriek na báze sulfidu s kapacitou 20 Ah. To by malo znamenať, že základná vývojová fáza sa blíži do finále. A nasledovať má fáza skúmania výrobnej technológie.

Nedostatky a energetická hustota

Podľa nemenovaných zdrojov CATL ešte nie je spokojný s rýchlosťou nabíjania a životnosťou na úrovni cyklov, čo sú samozrejme veľmi dôležité atribúty. Každopádne súčasná údajne možná energetická kapacita 500 Wh/kg je určite pokrokom, keďže súčasné špičkové batérie by mali dosahovať okolo 300 Wh/kg.

Ako sme už informovali, CATL pred pár mesiacmi uviedol, že ich cieľom je začať s nízkosériovou produkciou solid-state batérií do roku 2027. CATL pritom nie je ani zďaleka jedinou spoločnosťou, ktorá má podobné plány. Nedávno napr. ohlásili dohodu ohľadom spoločnej industrializácie solid-state batérií spoločnosti VW Group a QuantumScape, ktorá by mala patriť medzi lídrov v rámci tejto technológie. Podobne ako spoločnosť Factorial, ktorej vzorky už skôr začal testovať Mercedes.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chery avizuje batérie pre dojazd až 1 500 km (CLTC) a ultrarýchle 6C nabíjanie
14 európskych subjektov vyvinulo solid-state batériu pod záštitou EÚ
Blíži sa batériová „revolúcia“? VW a QuantumScape idú spoločne industrializovať solid-state batérie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. 500 Wh/kg mi rozsvietilo očí a zazvonili v duši! 🙂 Je to podľa mňa prvá zlomové hodnota na úrovni packu, ktorá technicky umožní porovnateľnú hmotnosť vozidiel a priestoru pre batériu so spaľovákmi, a rýchly nástup do ostatných oblasti mobilných strojov! Napr. lietadiel a dronov.

Pridajte komentár