Factorial a Mercedes predstavili solid-state batériu, ktorá má zvýšiť dojazd až o 80 %

3

Americká spoločnosť Factorial Energy oznámila, že spolu s automobilkou Mercedes-Benz, ktorá je jej kľúčovým zákazníkom a partnerom v oblasti vývoja, predstavila solid-state batériu Soltice. Tá pritom podľa spoločnosti „môže predĺžiť dojazd elektromobilov až o 80 %“. A Mercedes už testuje vzorky týchto batérií.

Máme tu ďalšie oznámenie ohľadom solid-state batérií, od ktorých si mnohí sľubujú revolúciu v elektromobilite. Elektrolyt v pevnom skupenstve má pritom priniesť vyššiu bezpečnosť, lepšiu energetickú hustotu a zdokonaliť ďalšie vlastnosti batérií.

A spoločnosť Factorial Energy (ďalej len Factorial) vo svojej aktuálnej tlačovej správe tvrdí, že jej solid-state batéria Solstice vyvinutá v spolupráci s Mercedes-Benz „môže spôsobiť revolúciu v bezpečnosti, výkone a udržateľnosti novej generácie elektromobilov„.

Známe špecifikácie

Technológia Solstice je nastavená na dosiahnutie energetickej hustoty 450 Wh/kg. Pre porovnanie, cylindrické batériové články formátu 2170 používané Teslou v niektorých modeloch mali mať pred pár rokmi e-hustotu 250 Wh/kg. A dnešné špičkové články by mali mať do 300 Wh/kg. Factorial pritom tvrdí, že vysoká energetická hustota batérií Solstice môže priniesť zvýšenie dojazdu elektromobilov až o 80 %.

factorial solstice

Zdroj: Factorial

Batéria samozrejme ťaží aj z elektrolytu v pevnom skupenstve. Konkrétne z technológie FEST na báze sulfidov. Ďalšou zaujímavou technológiou je tzv. „suchá katóda“, s ktorou sa má Tesla podľa neoficiálnych informácií stále trápiť v rámci masovej výroby článkov 4680. Táto nová technológia má podľa Factorialu redukovať prevádzkové náklady, spotrebu energie aj negatívny vplyv na životné prostredie.

Ďalšou výhodou solid-state batérie Factorial Solstice má byť vysoká bezpečnosť a prevádzková stabilita aj pri teplote nad 90 °C. Vďaka tomu by sa mohli znížiť požiadavky na chladiaci systém v rámci batériového termomanažmentu vozidla, čím by sa znížili náklady.

Ešte si však počkáme

Ako sme už skôr informovali, Factorial, ktorý spolupracuje aj s koncernami Hyundai Motor a Stellantis, v júni dodal Mercedesu na testovanie B-vzorky svojich batériových článkov s lítium-kovovou anódou, energetickou hustotou 391 Wh/kg a kapacitou 106+ Ah. Uviedol pritom, že ide o prvé ohlásené dodanie B-vzoriek solid-state batérií. To však zjavne neznamená, že komercializácia batérií Solstice je za rohom. Americká spoločnosť totiž aktuálne uvádza, že v sériových elektromobiloch by sa mali objaviť pred koncom tohto desaťročia.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Blíži sa batériová „revolúcia“? VW a QuantumScape idú spoločne industrializovať solid-state batérie
Solid-state batérie od Samsungu pre dojazd až 1 000 km testuje viacero automobiliek
Gigant CATL chystá špičkové solid-state batérie aj „lacné“ sodíkové batérie 2. generácie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Laboratórna špička je aktuálne na cca 720 Wh/kg, t.j. skoro na dvojnásobku. V sériovej produkcii je CATL s 500 Wh/kg. Ak zoberieme do úvahy, že najväčší problém zaostalého západu je schopnosť škálovať výrobu, by som to až tak pozitívne nevidel.

    Totálny európsky debakel je však extrémne škrtanie zdrojov na výskum nových batériových technológií a obmedzenie alebo rovno zrušenie nových európskych fabrík na batérie. Že by Európe zásadne dochádzali zdroje na financovanie kľúčových priemyselných aktivít, ako je napríklad výroba áut? Je kríza VW predzvesťou zrýchlenia pádu európskej ekonomiky? Kto zodpovedá za 20 rokov nepretržitého úpadku EU? Merateľné ukazovatele sú jasné, k zodpovednosti sa nikto nehlási…

    • 01. Ja mám takú víziu, že „zlaté časy“ batérií začnú prichádzať s hustotou od 500 Wh/kg v packu! Pri 1.000 Wh/kg v packu dôjde k všestrannému rozvoju nezávislých elektropohonov.

      02. Tie chmúrne predpovede o automobilovom priemysle v EU nám to môžu značne skomplikovať!

    • Možno je to trocha zvelicene: Kto zodpovedá za 20 rokov nepretržitého úpadku EU?
      VW nepada 20 rokov. ved v roku 2000 – 2015(DieselGate) bol zlaty vek Europských automobiliek.
      Upadok prichádza az po recesiach a Covide.
      Tiež podstatnou častou tomu prispela anti-propaganda proti elektromobilom medzi ludmi, z každej strany je počuť ze „poriadne auto musi mať zvuk“, „poriadne auto musi mať prevodovku“, „Autičko na baterky, áž len dialkove ti chyba“. Ale tým padok sa ani atuaomobilky nesnažili ved propagande podliehali nie len obyčajny ludia, ale aj managery, ba dokonca aj premiery vlad podliehaju propagande (bohužial aj tej našej 🙁 )

Pridajte komentár