Ani slovenské ceny faceliftovaných elektromobilov značky Smart nepotešia

4

Smart sa pomerne nedávno „pretransformoval“ na čisto elektrickú automobilovú značku, pričom jeho modely EQ sa dočkali faceliftu. A tie už majú aj slovenské ceny.

„Nové“ elektromobily Smart EQ pre modelový rok 2020 prešli najmä dizajnovými zmenami. Pod ich „kapotou“ totiž nájdeme rovnaký 60 kW elektromotor s krútiacim momentom 160 Nm. Vďaka nemu zrýchlia z 0 na 100 km/h za 11,6 s (Fortwo), 11,9 s (Forfour), resp. 12,7 s (Fortwo Cabrio).

Na 60 km/h im to však ide o poznanie lepšie, o čom svedčia časy v rozmedzí 4,8 až 5,2 s. Maximálna rýchlosť sa zastaví na „diaľničných“ 130 km/h. Výkon a dynamické vlastnosti týchto mestských elektromobilov však nie sú žiadnym problémom. Tým by ale mohla byť kapacita batérie, ktorá sa takisto nezmenila.

Veď modely Smart EQ sa aj naďalej spoliehajú na batériu s kapacitou 17,6 kWh a možnosť nabíjania len striedavým prúdom, čo je v porovnaní s konkurenciou veľmi málo. A malá batéria znamená aj malý dojazd. Konkrétne okolo 160 km podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC.

O čosi viac ako v Nemecku

Približne pred mesiacom sme informovali o prvých známych cenách vynovených modelov Smart EQ, a to pre nemecký trh. Tie pritom moc nenadchli, najmä v porovnaní s mestskými elektrickými trojičkami od koncernu VW Group.

Dúfali sme však, že Daimler by mohol prísť v rámci SR s cenovým bonusom, tak ako v roku 2017, kedy ponúkal  „eko príspevok“ vo výške 3 000 € a ďalších 1 200 € za zošrotovanie či výkup starého vozidla. A to všetko popri prebiehajúcom 1. dotačnom programe na podporu elektromobility na Slovensku.

To sa však nestalo, teda aspoň zatiaľ. Na slovenskej oficiálnej stránke značky Smart totiž nájdeme ceny, ktoré sú ešte cca o 700 až 800 € vyššie ako v Nemecku, čo ma zrejme súvis aj s rozdielnou výškou DPH. Slovenské ceny sú pritom nasledovné:

Dostupnosť vozidiel na slovenskom trhu zatiaľ nepoznáme. Aktuálne informácie z Nemecka (via Ecomento) hovoria o tom, že faceliftované modely Smart EQ sa dostanú na tamojší trh koncom januára. Takže môžeme predpokladať, že v SR sa dočkáme po tomto „termíne“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„3D-tlačený“ elektromobil s cenou od 6 000 € sa približuje k výrobe
„Vypredaná“ Škoda Citigoe iV je v SR opäť v ponuke. Cenový bonus sa znížil
Ruský elektromobil Zetta za 6 400 € je v záverečnej fáze certifikácie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Malé mestské autíčka s malou batériou sa robia preto, aby boli malou cenou dostupné pre masy. Daimler chce aj malé predávať za veľké peniaze, to asi nikoho nepotešia.

Pridajte komentár