Šéf automobilky Škoda s odstupom krátkeho času opäť hovoril na tému elektromobility, pričom sme sa opäť dozvedeli zaujímavé informácie. A to aj ohľadom plne elektrického modelu Octavia či menšieho cenovo dostupnejšieho elektromobilu.
Thomas Schäfer, ktorý šéfuje mladoboleslavskej značke, koncom minulého roka naznačil, že sa dočkáme elektrickej Škody Octavia, keď uviedol: „Po elektrickej stránke, s prichádzajúcim Enyaqom a jeho derivátom je to nateraz v poriadku. Potrebujeme však niečo menšie, možno mestskú veľkosť a niečo v rozsahu sedanu, možno Octaviu budúcnosti, v istom zmysle. Pre našu značku sú to najdôležitejšie elektromobily, ktoré vidíme pre túto dekádu.“
No a v aktuálnom rozhovore pre Handelsblatt, na ktorý upozornil web Ecomento, Schäfer uviedol, že „intenzívne uvažujú o modeli e-Octavia“ – ekvivalente „desaťročia najúspešnejšieho modelu značky“. Už menej potešiteľnou správou je, že tento aj na Slovensku veľmi obľúbený kompaktný sedan či „kombík“ by prišiel až po roku 2025.
Čo ďalšie elektrické Škody?
Šéf českej značky s odstupom krátkeho času hovoril aj o menšom cenovo dostupnejšom elektromobile, ktorý bude o segment nižšie ako Octavia. Pôjde pritom o ekvivalent modelu, ktorého predzvesťou je nedávno predstavený koncept Volkswagen ID. Life s cenou cca od 20 000 €.
Aktuálne sa pritom dozvedáme, že avizované koncernové sub-kompaktné elektromobily sa budú pravdepodobne líšiť viac ako len znakom a detailmi. Schäfer totiž uvádza, že aby sa ich model odlíšil od koncernových konkurentov, bude mať „nezávislý priestorovo orientovaný koncept“.
V inom nedávnom rozhovore šéf Škody v tejto súvislosti uviedol, že by uvítal skorší štart tohto elektrického sub-kompaktu ako v roku 2025, na kedy je avizovaný model od značky VW. Model od Škody sa však na základe jeho aktuálnych slov zrejme na trh nedostane skôr ako koncernový model nemeckej značky, aj keď boli také „šumy“, že by sa mohol objaviť „už“ v roku 2024. Schäfer totiž uvádza, že ho máme očakávať v roku 2025 alebo 2026.
Čo sa týka ďalších plne elektrických modelov, nedávno šéf Škody uviedol, že ešte pred spomínaným menším modelom príde na trh elektromobil, ktorý sa z hľadiska veľkosti a ceny zaradí pod model Enyaq iV. Mohlo by ísť pritom o kompaktný hatchback na báze modelu Volkswagen ID.3.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda chce v Európe predávať viac elektromobilov ako spaľovákov. Plug-in hybridy už nechystá
Škoda Enyaq Coupé iV: Predstavenie novej karosárskej verzie modelu Enyaq
Škoda porovnala prevádzkové náklady na elektrický Enyaq a benzínový Kodiaq
7 komentárov
Už zajtra bolo neskoro ….
Zajtra ešte nebolo…
V tomto prípade už bolo.
Tak dlho brzdili elektromobilitu, až to ono dopadlo ako s tým chlapíkom, čo nechcel ísť včas na toaletu a nakoniec to naplno pustil do gatí.
Podobný zážitok sa stal VW v Číne. Spustili predaj ID4 a predajný plán plnili na 10%. Na druhý mesiac ho splnili na 20%. V európskych novinách sme však čítali bombastické články o mimoriadnom úspechu navýšenia predaja o 100% !
A aby sme sa vrátili na začiatok. VW tak brzdil EV, až sa v Číne pokakal z ich konkurencie. Muselo to prísť…
Ďalšie poučenie je o vyspelých novinároch EU, ktorí sa dopracovali na novú, ešte vyššiu propagandistickú úroveň. Prehratú bitku, označujú ako výhru…
Ako ktore. NIekde to pisu normalne. Nevidme veci ciernobielo
Europu cinske auta aj tak neporazia. Tato chaba iluzia je len zdanie.
Tak doufejme, že v té době už budou mít vychytanou novou platformu a ne tu otep klestí ve frunku :-/