Za prvé Škody Enyaq iV z „First Edition“ si poriadne priplatíme | Ceny v SR

24

S odstupom času sme spoznali aj slovenské ceny limitovanej edície elektromobilu Škoda Enyaq iV First Edition, ktorá dorazí na trh ako prvá. V porovnaní s „bežnou“ verziou si však bude potrebné poriadne priplatiť. Zákazník ale získa lepšiu výbavu.

Slovenské zastúpenie automobilky Škoda už dávnejšie oznámilo, že minimálne na začiatok budú u nás dostupné dve verzie chystaného elektrického SUV Enyaq. A to iV 60 a iV 80 s cenou od 39 490 €, resp. od 46 990 €.

Škoda Enyaq iV 60 je vybavená 62 kWh batériou, ktorá sa postará o dojazd 390 km (WLTP). Výkon elektromotora, ktorý poháňa zadnú nápravu, dosahuje 132 kW. Krútiaci moment má maximálnu hodnotu 310 Nm. Vďaka tomu český elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Škoda Enyaq iV 80 disponuje batériou s kapacitou 82 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 510 km (WLTP). Výkon elektromotora poháňajúceho zadnú nápravu je 150 kW. Krútiaci moment dosahuje 310 Nm. Z 0 na „stovku“ to zvládne za 8,5 s, maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 160 km/h.

Predpokladaný termín dodania týchto modelov na Slovensko je 3. štvrťrok budúceho roka, a to podľa nedávno aktualizovaného cenníka.

„First Edition“

Nielen pre nedočkavcov je tu však variant „First Edition“ v dvoch stupňoch výbavy. Čo sa týka pohonného systému, ten je identický ako v prípade modelu iV 80.

V porovnaní s bežnou verziou však ponúkne špeciálne prvky a rozšírenú základnú výbavu. Vo výbave variantu „First Edition“ nájdeme napríklad nabíjací systém umožňujúci nabíjanie max. výkonom 125 kW, 21″ disky Betria, tepelné čerpadlo či ťažné zariadenie. Jeho „slovenská“ cena bola stanovená na 58 900 €.

Verzia First Edition Plus ponúkne navyše head-up displej s podporou rozšírenej reality, panoramatickú strechu, „AREA VIEW“ a bočné airbagy pre zadných pasažierov. Cena tejto verzie začína na sume 61 320 €.

V prípade verzií „First Edition“ sa ohľadom prvých dodávok spomína 1. a 2. štvrťrok 2021. V rámci slovenského konfigurátora však nie sú zatiaľ dostupné. Treba teda priamo kontaktovať predajcov značky Škoda.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda už testuje „SUV-kupé“ verziu svojej elektrickej novinky Enyaq iV
Škoda chce nový malý elektromobil. Rozhodne sa onedlho
Plug-in hybridnú Škodu Octavia je možné objednať v SR. Stojí od 31 760 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

24 komentárov

  1. Čoraz menej ma začína zaujímať táto stránka!!!Prečo???Postupom časuje vývoj cien elektromobilov,tu predstavovaných,sa priam raketovo vzďaluje od 30-tisíc eur.O cene do 20-tisíc eur ani nechýrovať!!!!Viem,že treba zachovať kľud,źe čas ukáže životnosť niektorých aut,niektorých značiek!?Ale neustále písať o top verziách a top autách—no proste už ma to začína nudiť–a nielen to!!!

    • O čom to vlastne básniš, Jozef? Píšeš: „O cene do 20-tisíc eur ani nechýrovať!!!!“

      Tak si prečítaj staršie články:

      Česi vylepšujú „lacné“ čínske elektromobily. Predávajú ich pod značkou elBlesk
      https://www.teslamagazin.sk/elblesk-elektromobily-cesko/

      alebo:

      Mestský elektromobil Eli Zero s cenou od 11 000 € sa chystá do Európy:
      https://www.teslamagazin.sk/eli-zero-europa/

      Ale ak ty chceš auto značky ROLLS ROYCE za cenu „Trabanta“, tak to sorry, Jozef!

    • Jozef, pripájam sa.. Nechcem tvrdiť, že stránka za to nemôže, je to len hanba automobiliek, alebo podobne.. Ale môže za to výberom stupidnych reklamných tlačových správ, ako tie z BMW, Audi a podobne..
      Myslím, že stránka môže spoľahlivo fungovať nezávisle pri zobrazovaní reklám Google, nechceme tu tlačové správy automobiliek, ktoré nevedia ničím osloviť. Chceme viac zaujímavosti z ev sveta, ktoré nenájdeme v reklamách.
      Napríklad, čo takto článok o slovenskej spoločnosti Kovaco, ktorá vyrába elektrické „úencéčka“, alebo možno aj spekulovanie nad budúcnosťou s revolučnými technológiami.
      A nie tu VW, škoda, Audi, BMW, ktoré sa nám snažia predávať 100rokov tie isté technológie,pričom len menia dizajn a farbu karosérie ;(

  2. Veľmi pekne auto až na ten podvyživený motor a max 160 kmh to čo je. V Nemecku na diaľnici to bude utrpenie to si tam kúpi len určitý okruh zákazníkov radšej TM Y z FSD. Ten je na diaľnici neoceniteľný pomocník.

  3. v cz

    enyaq founders 52.000eur
    enyaq iv 80 od 45.000eur

    a vw id4 firs editio obe s tc …onfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW/V/auv/440?GrossNetSwitch=GROSS&variant=1st%20Ma…

    id4 1st 46k eur
    id4 1st max 55k eur

  4. Ale možno tými cenami chcú motivovať Slovákov vyskúšať konečne vo veľkom tie čínske značky.
    Aby ešte neboli veľmi prekvapení, keď sa karta otočí.. Veď to nemyslia vážne naši bratia, že pre Slovensko zdvihnú ceny! To je akože výsledok dotácií? Prispôsobenie sa trhu?

  5. Chore ceny… ale prisposobene moznostiam ked si zoberiete aj kia e-niro stoji 47tis v top vybave… aka je to vsetko konkurencia??? Ked vsetko stoji 45-50tis a viac ??!! Ked budem mat na to a uvazovat o kupe, tak mi vynde bud cina kvoli cene alebo tesla… Kopu si tu hrob zbytocne cakame !!!

  6. To sú naozaj parádne ceny. Ja bývam 20km od práce v BA. To môžem predať byt priplatiť si cenu škodovky (50-60tis) a presťahovať sa do BA do 1 km od práce a budem chodiť pešo a ešte budem mať byt, ktorý predpokladám nepôjde dole na cene ako auto aj keď elektrické. A na iné jazdy mi stačí to auto čo mám.

Pridajte komentár