Škoda uvádza na trh cenovo najdostupnejšiu verziu elektromobilu Enyaq iV

5

Zdá sa, že Škoda reaguje na tzv. „cenovú vojnu“ v rámci e-mobility trhu, a to uvedením staronovej verzie elektromobilu Škoda Enyaq iV 50 s cenou pod 40 000 €.

Kompaktné elektrické SUV Škoda Enyaq iV bolo v čase uvedenia na trh dostupné vo vybraných krajinách aj vo verzii Enyaq iV 50, ktorá bola tou úplne najzákladnejšou. Napríklad v Nemecku stál model necelých 34 000 €. A neskôr sa objavil aj na Slovensku. Časom však bol tento model stiahnutý z ponuky. A aktuálne Škoda prostredníctvom tlačovej správy oznámila, že sa vráti a opäť sa stane cenovo najdostupnejšou možnosťou v rámci modelového radu Enyaq.

„Aktuálna“ Škoda Enyaq iV 50 ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 109 kW, batériu s kapacitou 55 kWh (z toho je využiteľných 52 kWh), dojazd 365 km (WLTP), maximálny nabíjací výkon 110 kW či nabitie z 10 na 80 % za 36 min.

V štandardnej výbave modelu Enyaq iV 50 nájdeme napríklad 19″ dvojfarebné disky kolies z ľahkých zliatin, 13″ dotykový centrálny displej infotainmentu s navigačným systémom, predné a zadné parkovacie senzory či zadnú parkovaciu kameru.

Škoda Enyaq iV 50 bude začínať na cene pod 40 000 €. Dostupná však bude len v rámci vybraných trhov. Česká značka aktuálne spomína napr. Nemecko, Holandsko a Belgicko. Dostupnosť na Slovensku je tak zatiaľ otázna.

Pre porovnanie, na našom trhu je cenovo najdostupnejšou verziou Škoda Enyaq iV 60. Tá ponúka výkon 132 kW, krútiaci moment 310 Nm, batériu s kapacitou 62 kWh (z toho je využiteľných 58 kWh), dojazd „375 až 397 km“ (WLTP), nabíjanie max. výkonom 120 kW, nabitie z 10 na 80 % za 35 min, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,7 s či maximálnu rýchlosť 160 km/h. A to za cenu od 46 630 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda poodhalila 4 nové elektromobily a modernizovaný Enyaq
Modernizovaný VW ID.3 sa dočkal významného zlacnenia aj na Slovensku
Tesla opäť zlacňuje svoje elektromobily. Aj v rámci slovenského konfigurátora

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. V mojom rebríčku „Hodnota za peniaze“ bola už na začiatku cena základnej verzie Eur 34.000 dosť vysoko nasadená. Teraz „pod 40.000“ tiež nie je moc lepšia. Našťastie aktuálne nemusím žiadne auto kupovať! Patrím k čakateľom na „lepšie časy elektomobility“ …

    • Treba si počkať na výsledok tohtoročnej vybíjanej BEV v Číne. Následky sa dostavia na trhu EU v budúcom roku. Málokto má spaľováka v stave, že nevydrží rok-dva. Čas hraje jednoznačne v prospech kupcov EV…

  2. To platilo roky dozadu. VW je zasa uberkomplikovane a software im trva uz roky dostat aspon do pouzitelneho stavu. Kazdy ma nieco. Ja tu hovorim o tom ze si priamo protorecia ich vyroky a ciny.

Pridajte komentár