Faceliftovaná Škoda Enyaq vstupuje do predpredaja na slovenskom trhu. Česká značka pritom hovorí o atraktívnejšej štandardnej výbave a atraktívnych cenách, ktoré majú byť pri niektorých verziách oveľa nižšie ako v prípade predchodcu.
Škoda nedávno predstavila modernizované kompaktné elektrické SUV Enyaq. Spomínala pritom, že ide o nový model či dokonca novú generáciu vozidla. V skutočnosti však môžeme hovoriť o „facelifte“, ktorý priniesol aj bohatšiu štandardnú výbavu.
Na úvod 2 verzie
Aktuálne vstupujú do slovenského predpredaja 2 verzie elektromobilu Škoda Enyaq („60“ a „85“) v 2 variantoch („bežný“ a „Coupé“). V základe to je „Enyaq 60“ s pohon zadnej nápravy, výkonom 150 kW, krútiacim momentom 310 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,1 s, maximálnou rýchlosťou 160 km/h, 63-kWh batériu (brutto), dojazdom 433 km, resp. 442 km (variant „Coupé“) WLTP, max. nabíjacím výkonom 165 kW či nabitím z 10 na 80 % za 24 min.
Cena tohto modelu na Slovensku začína na 40 720 €, vrátane aktuálneho cenového zvýhodnenia vo výške 3 000 €. Základná výbava má byť pritom v porovnaní s predchodcom bohatšia o prvky v celkovej hodnote viac ako 2 000 €.
Štandardná výbava
V štandarde nájdeme napr. 19″ zliatinové disky, predné aj zadné parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant, 3-zónovú klimatizáciu, bezkľúčové vstup a zapínanie, svetelný a dažďový senzor, digitálnu asistentku, 13″ displej infotainmentu s navigáciou, bezdrôtový SmartLink či viacerých jazdných a bezpečnostných asistentov.
Enyaq 85
Verzia „Enyaq 85“ stojí u nás od 45 170 €, čo má byť o 5 000 € menej ako v prípade predchodcu. A pri prevedení Sportline má byť cena nižšia až o 8 000 €. Model pritom ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 210 kW, krútiaci moment 545 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, 82-kWh batériu, dojazd 579 km, resp. 589 km (WLTP), max. nabíjací výkon 135 kW či nabitie z 10 na 80 % za 28 min.
Čo sa týka cien variantu Škoda Enyaq Coupé, slovenské zastúpenie značky uvádza, že tie sú v prípade všetkých verzií vyššie o 2 590 €. V ponuke pritom zatiaľ chýba verzia „Enyaq 85x“ s pohonom oboch náprav. Dá sa však očakávať, že na trh príde neskôr.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda už zrejme testuje svoj najväčší elektromobil „Space“
Opel Grandland Electric s dojazdom takmer 600 km dostal slovenský cenník
Škoda uvádza na trh ďalšie verzie/varianty svojej elektrickej novinky Elroq
ODBER NOVINIEK
3 komentáre
Auto sa mi po designovej stranke paci. No cena je len orientacna, lebo v koncerne nie je mozne kupit zakladnu verziu. Proste musis si prejst cennik a doplnit vsetky normalne veci, ktore tam naschval nedali a su len vo vyssich vybavach. Takze zo 45 000€ sa stane aj 50tis€ alebo aj viac, lebo za malu prkotinu si musis priplatit cely balik a balik stoji 2-3 tis este nejake drobnosti a mas to.
Podla mna ak by dali 3 verzie bez moznosti priplatkoch, tak by sme dostali viac za menej penazi a Skodovka aj zakaznik by boli win-win. Nieco take ako maju korejci alebo aj Tesla, inimum priplatkov.
N
Super napisane
Toto je obchodna strategia VW skupiny uz dlhu dobu. Pamatam si to pri Fabie2, ktora sa dala kupit vtedy uz pod 8000 Eur, ale bol to taky holobyt, ze to nemalo ani pripravu na radio. Len plastova odkladacia prepazka. Ked ste si nakonfigurovali vsetko bezne, co tam chybalo, boli ste uz pri 15k Eur, co prevysovalo konkurenciu s este lepimi vybavami. A v tomto sa nikdy nezmenili. Nechapem, preco to ludom nevadi a kupuju si tie predrazene auta.