Škoda predstavila elektro-SUV Elroq. Má byť najlacnejším v triede

14

Automobilka Škoda po mnohých čiastkových poodhaleniach konečne predstavila nový elektromobil Škoda Elroq, ktorý sa zaradí pod model Enyaq. Ide o kompaktné SUV, ktoré je prvým nositeľom nového dizajnového jazyka značky. A podľa Škody je Elroq najdostupnejší elektromobil vo svojej triede (v rámci Európy).

Model Elroq je prvým zo 6 nových avizovaných elektromobilov novej značky. A už onedlho sa stane len druhým elektromobilom v súčasnej ponuke Škody. Podľa českej značky ide o elektrického nástupcu modelu Karoq, ktorý však má ponúknuť väčší vnútorný priestor.

Škoda Elroq s koeficientom odporu vzduchu 0,26 sa rozmermi 4 488 x 1 884 x 1 625 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 765 mm radí medzi kompakty, čo je podľa Škody strategicky dôležitý segment, keďže v rámci Európy je najväčší z hľadiska predajov. Treba však dodať, že medzi kompakty je ešte možné zaradiť aj väčší model Enyaq. Takže Elroq je povedzme menší kompakt. Napriek tomu však ponúkne slušný objem batožinového priestoru, a to 470 l, resp. 1 580 l po sklopení 2. radu sedadiel.

4 verzie

Model Elroq, ktorý vyrástol na už dobre známej koncernovej e-platforme MEB, bude dostupný v 4 verziách. A to Elroq 50 / 60 / 85 / 85x. Prvé tri menované ponúknu pohon zadnej nápravy a posledná s dodatkom „x“ pohon oboch náprav. Základná verzia Elroq 50 disponuje výkonom 125 kW, krútiacim momentom 310 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9 s, maximálnou rýchlosťou 160 km/h, 55-kWh batériou (52 kWh netto), dojazdom cez 370 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 145 kW či nabitím z 10 na 80 % za 25 min.

Verzia Elroq 60 ponúka výkon 150 kW, krútiaci moment 310 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,5 s, maximálnu rýchlosť 160 km/h, 63-kWh batériu (59 kWh netto), dojazd cez 400 km (WLTP), max. nabíjací výkon 165 kW či nabitie z 10 na 80 % za 24 min.

Top verzia s pohonom zadnej nápravy Elroq 85 disponuje výkonom 210 kW, krútiacim momentom 545 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,6 s, maximálnou rýchlosťou 180 km/h, 82-kWh batériou (77 kWh netto), dojazdom cez 560 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 175 kW či nabitím z 10 na 80 % za 28 min.

skoda elroq

Zdroj: Škoda

A najvyššie postavená verzia Elroq 85x, ktorá aktuálne neodhalila všetky špecifikácie, ponúkne výkon 220 kW, maximálnu rýchlosť 180 km/h, 82-kWh batériu (77 kWh netto), max. nabíjací výkon 175 kW či nabitie z 10 na 80 % za 28 min. A všetky verzie sú vybavené 11-kW palubnou nabíjačkou.

Funkcie, výbava a cena

Elektrické SUV Škoda Elroq dostalo do vienka funkciu automatického a manuálneho predohrevu batérie, čo by malo umožniť efektívnejšie nabíjanie na rýchlonabíjacích staniciach počas chladného obdobia. V interiéri novinky nájdeme napr. 5″ digitálnym prístrojový panel, 13″ centrálny dotykový displej infotainmentu či voliteľný head-up displej s rozšírenou realitou. Súčasťou štandardnej výbavy bude aj cúvacia kamera, ovládanie klimatizácie „online“ či podpora SmartLink.

Čo sa týka ceny, tá bude podľa českej značky začínať na sume okolo 33 000 €, čím má byť Elroq cenovo najdostupnejší elektromobil vo svojej triede v rámci Európy. Slovenské zastúpenie značky Škoda nám pritom prezradilo, že slovenské ceny by mohli byť zverejnené cca koncom tohto mesiaca. A na trh príde česká novinka v 1. kvartáli budúceho roku. Na začiatok vo verziách 50 a 85, ako aj v limitovanej edícii „First Edition“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrická Škoda Epiq bude stáť od 25 000 € a ponúkne dojazd až 400+ km
Škodu Enyaq čaká modernizácia. Faceliftovaný prototyp už brázdi cesty
Škoda avizuje chystané elektromobily: Nový Enyaq, Elroq, Epiq za 25 000 € a „Small BEV“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

    • Áno, Epiq má byť lacnejší, ale ešte tu nie je, objaví sa najskôr v budúcom roku. Okrem toho, zrejme ho zaradia do triedy subkompakt – ak už teda článok hovorí, že do triedy kompakt patrí aj Enyaq, Epiq by mal byť v nižšej triede.

    • ID3 tusim radia do kategie crossover a Elroq ako kompaktne SUV. Realne to je samozrejme to iste. Ale takto aj VW aj Skoda mozu mat „najlacnejsie“ auto v triede.
      Aj tak sa tesim ze dalsie rozumne BEV na nasom trhu 😉

  1. Otázka do pléna:
    Všimol som si to u VW ID.3, teraz u Elroqu – rôzny nabíjací výkon u rôznych verzií. Viete, či to môže byť aj nejaké HW obmedzenie, že sa BEV s nižšou batériou môžu nabíjať pomalšie, alebo ide len o nenažranosť výrobcu a SWS obmedzili výkon nabíjania tak, aby ľudí prinútili ísť do vyšších verzií?

    • Nabíjací výkon je X-násobkom kapacity batérie. Čiže čím väčšia kapacita batérie tým väčší maximálny nabíjací výkon. V súčasnosti najrýchlejšie nabíjanie ponúka čínsky ZEEKR 007, ktorý má vraj koeficient nabíjania 5,5C – teda maximálny výkon nabíjania je 5,5x kapacita batérie (konkrétne 75kWh a výkon vyše 400kW ).

  2. Ahoj MAREK, existuje „fyzický maximálny“ nabíjací príkon batérie, ktorý sa začal označovať ako násobok hodnoty kapacity, napr. od 1C po 6C. Ak by sa však batéria trvale mala nabíjať takýmto parametrom, tak vybuchne prakticky každá na prehriatie. Preto existuje management nabíjania, ktorý rozhoduje o príkone na začiatku, ale aj priebežne, a v testoch často ukazujú graf ako príkon v čase prebieha. Spravidla je to s postupným poklesom. Je „umením“ výrobcu, aby sa batéria nabíjala čo najrýchlejšie, ale nie na úkor životnosti alebo možnosti poškodenia. Preto môžu byť managementy rôzne aj v rámci koncernu. Napr. na základe skúseností TESLA aj na diaľku managementy nabíjania upravovala.

Pridajte komentár