Škoda odhalila dizajnérsku štúdiu „praktického kempingového vozidla“, ktoré bolo inšpirované legendárnym multivanom Škoda 1203. Mohlo by ísť o koncernovú dvojičku elektromobilu Volkswagen ID. Buzz, ktorého sériovú podobu spoznáme budúci rok?
Pôvodnú Škodu 1203 popisuje jej výrobca nasledovne: „Škoda 1203 bola najrozšírenejším československým úžitkovým vozidlom 20. storočia. Jej premiéra sa odohrala 14. septembra 1968 na strojárenskom veľtrhu v Brne, pričom Čechov a Slovákov sprevádzala od kolísky (sanitné vozidlo) až po poslednú cestu (pohrebné prevedenie), nehovoriac o mikrobusoch, dodávkach, valníkoch či montážnych verziách.
Úžitkové vozidlo s jednopriestorovou karosériou bolo poháňané štvorvalcom OHV s výkonom 39 kW. Spočiatku sa model vyrábal vo Vrchlabí, ale v roku 1981 sa produkcia presunula do Trnavy, kde sa 1203 vyrábala až do druhej polovice 90. rokov.“
Moderné poňatie modelu Škoda 1203 navrhol mladý dizajnér českej značky, Daniel Hájek. Ten hovorí, že takéto vozidlo by Škode pristalo, pretože stelesňuje jej hodnoty – „praktickosť, veľký vnútorný priestor aj Simply Clever riešenia“. A dodáva: „Navrhoval som moderné vozidlo s odkazom na legendu.“
V predstavách aj ako elektromobil
Model bol navrhnutý ako kempingové vozidlo s výklopnou strechou, pretože popularita tohto druhu vozidiel rastie. V predstavách Daniela Hájeka je nová „tisícdvestotrojka“ postavená na platforme VW Transporter, pričom mladý dizajnér dodáva, že by mohla byť aj plne elektrická, čo by podľa neho umožnilo lepšie využitie priestoru.
No a prevedenie tohto dizajnového konceptu na sériový elektromobil by nemuselo byť až také náročné. Škoda by totiž mohla stavať na základoch koncernového modelu Volkswagen ID. Buzz, ktorý vyrastie na platforme MEB. Ten takisto čerpá z minulosti, konkrétne z legendárneho „hippie“ vanu „Bulli“. Jeho výroba sa už pripravuje, pričom sériové vozidlo bude podľa VW predstavené budúci rok. Na trh však zrejme príde až v roku 2023.
Špecifikácie konceptu VW ID. Buzz (oznámené boli 2 verzie) by mohli napovedať, čo by sme čisto teoreticky mohli očakávať od prípadnej novej generácie Škody 1203, ktorá by bola poňatá ako elektromobil:
- Výkon: 200/275 kW (RWD/AWD)
- Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5 s (vyššia verzia)
- Maximálna rýchlosť: 160 km/h
- Kapacita batérie: 83/111 kWh
- Dojazd: 600 km NEDC (vyššia verzia)
- Rýchlosť nabíjania: na 80 % SoC za 30 min
Ohľadom možného príchodu novej generácie Škody 1203 si minimálne v blízkej dobe zrejme netreba robiť veľké nádeje. Ale ktovie, veď ani v prípade VW ID. Buzz to nebolo v pláne. Tie však zmenil obrovský záujem, ktorý vyvolal koncept predstavený v roku 2017. Škoda 1203 však nemá silné globálne základy ako predchodca Volkswagenu ID. Buzz.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Škoda na spôsob Octavie je jednou z priorít českej značky
Tesla má v pláne elektrickú dodávku. Môže to byť veľký biznis
Porsche odhalilo doteraz utajovaný koncept elektrickej „super-dodávky“
6 komentárov
Ten dizajn vynovenej 1203 – ky je vskutku zaujímavý.
V tých dobách to bolo naozaj kultové československé vozidlo. Dnes to vidno v starých filmoch. To auto sa „mihlo“ asi v každom čs. filme, snáď s výnimkou kreslených rozprávok…
Jazdil som asi pol roka na tej legendárnej 1203. Bola to „polepšovňa“, ale vtedy nič lepšie nebolo! Radenie rýchlostí bola často lotéria! 🙂
Isteže Škoda 1203 nemá silné globálne základy ako predchodca Volkswagenu ID. Buzz, ako sa píše v článku, ale ten dizajn je úplne neskutočný, až neuveriteľný.
Nemôžem si od toho úvodného obrázku odtrhnúť zrak. Ak sa to začne vyrábať, ešte to môže poriadne zamiešať karty. Trebárs aj tomu Volkswagenu ID. Buzz.
Len aby ho v tom prípade nečakal podobný osud ako Škodu Citigoe iV – pre veľký úspech zrušené. Vybavené.
Tento projekt môže zomrieť na krásu! Už teraz má Škoda problémy s tým, že primoc konkuruje modelom VW!
ani na 1. ani na 2. pohlad tam podobnost na 1203 nevidim, vychadza z I.D. Buzz. a na ten sa aj podoba 🙂
Ondro, a nie je to jedno? Úplne stačia nápisy „Škoda“ a „1203“. A tá podobnosť? Je mi to „EGAL“. Až sa to bude vyrábať, určite si to kúpim.
A až sa to vyrábať nebude, určite si to nekúpim…