Nissan spustil predaj mini-elektromobilu Silence S04 s cenou od 11 995 €

11

Automobilka Nissan už predáva malý mestský elektromobil Silence S04 od španielskej spoločnosti Acciona. Ten je pritom zaujímavý aj batériami, ktoré je možné vybrať a nabiť z bežnej zásuvky doma či v práci.

V apríli Nissan oznámil dohodu so španielskou spoločnosťou Acciona, v rámci ktorej bude v Európe distribuovať malý 2-miestny elektromobil Silence S04. A aktuálne japonská automobilka prostredníctvom tlačovej správy oznámila spustenie predaja na nemeckom trhu.

Dostupné sú obe vyrábané verzie, ktoré sa radia do kategórií L6e a L7e. Nissan uvádza, že vozidlo je 2,28-m dlhé, má batožinový priestor s objemom 247 l a váži 425 kg. Variant „L6e“ ponúka výkon 6 kW, maximálnu rýchlosť 45 km/h, jednu alebo dve batérie s kapacitou 5,6 kWh či dojazd 75, resp. 175 km.

Variant L7e disponuje výkonom 7 alebo 14 kW, maximálnou rýchlosťou 70 alebo 85 km/h, jednou alebo dvoma batériami s kapacitou 5,6 kWh či dojazdom 75 alebo 149 km. Nissan tiež uvádza, že batérie je možné z vozidla vybrať a pomocou vstavaného mechanizmu na spôsob kufra na kolieskach prepraviť napr. do bytu či kancelárie, kde sa pripoja k bežnej zásuvke. A v budúcnosti má byť možné meniť vybité batérie za nabité na špeciálnych staniciach.

Výbava a cena

V štandarde malého 2-miestneho elektromobilu nájdeme napríklad audiosystém spárovateľný so smartfónmi cez Bluetooth, el. ovládané okná, el. nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, LED svetlomety či vykurovací a klimatizačný systém.

Nissan aktuálne tiež prezradil ceny modelu Silence S04 pre nemecký trh. Variant L6e stojí 11 995, resp. 14 645 €. Variant L7e je možné kúpiť za cenu 13 995, resp. 16 645 €.

Čo ešte vieme?

Spoločnosti Acciona a Nissan už skôr prezradili, že model Silence S04 má rozmery 2 282 x 1 268 x 1 573 (dĺžka x šírka x výška) a že jeho vyberateľné batériové packy vážia 41 kg (ks), pričom z bežnej domácej zásuvky sa nabijú za cca 6 hod.

A príslušná mobilná aplikácia funguje aj ako mobilný kľúč pre pristup k vozidlu, ktorý je možné zdieľať na diaľku napr. s rodinou či priateľmi. Ponúka tiež možnosť sledovania polohy vozidla, monitorovania dojazdu či stavu nabitia batérie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý skutočne lacný elektromobil prichádza v novej generácii aj novej verzii za 5 100 €
Citroen rozširuje predaj „lacného“ mini-elektromobilu Ami
Japonský startup odhalil prototyp netradičného elektromobilu za 6 200 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

    • V Japonsku fungujú kei cars, za chvíľu to bude aj v EU. Stačí, že sa spravia emisné zóny, kde nepustia iné ako elektrické auto a zrazu takéto autá budú dávať zmysel. Veľa ľudí vo veľkých centrách ani auto nemá lebo nieje miesto na parkovanie a len málokedy idú mimo mesto.

      • To však boli „citeľne“ väčšie autíčka, a až na Smart predávané skôr v Ázii. A keď Smart, tak sa pozri, aké autá ponúka dnes.

      • Ste ma predbehli s komentárom o pár minút, no nevadí, je to úplne v poriadku.
        Takže – môj komentár:
        Ja by som bol s tou kritikou Nissanu trošku opatrnejší. Tento segment maličkých (a lacných) áut v Európe totiž totálne absentuje. A nie sme na tieto autíčka zvyknutí, preto je k nim taká dosť značná antipatia.
        Ja som mal v Nemecku kolegu, ktorý mal Smart Four-two, samozrejme ešte spaľovák, a nevedel si ho vynachváliť. Dochádzal na ňom s manželkou do práce, na nákupy a pod. Nízka spotreba, ale najviac si na ňom cenil jeho dĺžku. Hovoril, že s ním zaparkuje hocikde. Tam, kde stoja autá zaparkované pozdĺž cesty a je tam trošku väčšia medzera, jenoducho to tam „pichne“ naprieč a vybavené.
        Okrem toho mal aj veľké terénne SUV, ktoré používal na dlhšie cesty. Raz za čas, samozrejme, Smart používal každý deň. A pritom Smart mal riadne prešvihnutú „mercedesovskú“ cenu.
        Tento maličký Nissan stojí pár tisíciek a ešte je na elektrinu…
        Držím mu palce!

        • Dava to zmysel a asi nas k nim nedostatok miesta dotlaci. Len my sa trocha hanbime za male auta lebo sa mnohi radi ukazujeme. A parkovat kolmo k ceste sa asi aj tak nemoze.

        • Ahoj JD, v tom duchu, v ktorom si sa ty viac rozpísal, som to myslel aj ja! Platí aj to, čo odpovedá druhý kolega. Predpokladám, že si pamätáš na problémy, ktoré napriek vysokej cene sprevádzali výrobu Smartov a financovanie, ktoré ho nakoniec zachránilo pred úplným krachom. Ten tvoj kolega z Nemecka je „z mála tých“, ktorím to „tak vyhovovalo“! 🙂

          P.S. Eur 12.000 za tú „hrudku syra“ ja považujem za príliš moc! Uvidíme či a kto to kúpi. Ja im nadávať nebudem.

        • Toto je vzhľadom na výkon a Max. rýchlosť nebezpečné auto. Vyjdeš mimo mesta a zramuje ťa kamión, lebo pôjdeš 70 km/h. Mám elektrický Smart, ten má 60kw. Na tom sa jazdí parádne.

Pridajte komentár