Seat má skončiť s bežnými autami. Vytlačila ho vlastná „podznačka“ Cupra

1

V rámci automobilky Seat dochádza k zaujímavému a zásadnému obratu. V ére transformácie smerom k elektromobilom už zdá sa nebude priestor pre značku Seat. Teda aspoň v oblasti bežných automobilov. Koncern VW Group totiž dáva prioritu značke Cupra, ktorá vznikla ako „podznačka“ Seatu a ktorá povedie Španielov na ceste k elektrickej automobilovej budúcnosti. A Seat by sa mal preorientovať na e-mikromobilitu.

Autocar na základe slov člena predstavenstva koncernu Volkswagen Group Thomasa Schäfer informuje, že budúcnosť Seatu už nebude vo výrobe bežných automobilov. Túto úlohu má totiž prebrať značka Cupra.

Pre istotu pripomíname, že „prívlastkom“ Cupra spočiatku Seat označoval športovejšie ladené verzie svojich modelov. Až kým sa v roku 2018 z Cupry nestala samostatná značka patriaca pod automobilku Seat. A v priebehu pár rokov zatienila táto „podznačka“ materskú spoločnosť natoľko, že koncern VW Group urobí z Cupry hlavnú španielsku značku.

Seat sa zásadne preorientuje

Schäfer povedal, že „budúcnosť Seatu je Cupra“. A v prípade Seatu má byť pravdepodobné, že sa preorientuje na „iné vozidlá a riešenia mobility“. Podľa všetkého v duchu svojej ďalšej „podznačky“ Seat MÓ, v ktorej portfóliu nájdeme elektrický skúter MÓ e-Scooter, elektrickú kolobežku KickScooter a pripravovanú mestskú elektrickú „štvorkolku“ Minimó.

Seat aktuálne nemá v ponuke žiadny plne elektrický automobil. Španielsku vlajku v tomto smere drží nad vodou len model Cupra Born odvodený od VW ID.3, ktorý bol pôvodne vyvíjaný ako Seat Born. Avizované nové elektromobily zo Španielska pritom prídu na trh práve pod značkou Cupra.

cupra born

Zdroj obrázku: Seat

A to kompaktné elektrické SUV/crossover Cupra Tavascan a menší cenovo dostupnejší model Cupra Raval, ktorého koncepčné modely sú známe ako Cupra UrbanRebel.

Čo bude s automobilmi Seat?

Aktuálne Schäfer ohľadom automobilov predávaných pod značkou Seat uviedol, že tie sa budú vyrábať, kým neskončí ich životný cyklus. Produkcia viacerých z nich je pritom naplánovaná v rámci prevažnej časti tohto desaťročia. A v budúcnosti bude mať tradičná španielska značka „novú úlohu“.

V prospech značky Cupra pritom podľa Schäfera hovorí, že ide o „najrýchlejšie rastúcu značku v Európe“. Naopak Seat má dlhodobejšie problémy z hľadiska ziskovosti. A práve v oblasti zisku vidí VW Group veľký potenciál Cupry. Preto preorientuje svoje investície do tejto čerstvej a dynamickej značky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Seat predstavil svoj najlacnejší elektromobil Cupra UrbanRebel v 2. koncepčnej verzii
Seat predstavil svoje prvé elektrické SUV. Príde ako Cupra Tavascan
Seat ohlásil najväčšiu transformáciu vo svojej histórii: „Od spaľovania k elektrifikácii“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár