Jeden z prvých Renaultov Zoe má za sebou 300 000 km. Jeho majiteľ Frédéric Richard sa pritom podelil o svoje skúsenosti s vozidlom, ktoré nadobudol počas vyše 6 rokov prevádzky.
Frédéric Richard sa stal majiteľom elektrického hatchbacku segmentu B, Renault Zoe (s prenajatou 22 kWh batériou), v apríli 2013. A vôbec ho „nešetril“, keďže denne najazdí v rámci dochádzania za prácou 170 km. Vozidlo pritom nabíja prevážne doma (cez 7 kW nabíjačku) a v práci. Má však za sebou aj 600 km výlety.
Približné náklady na vlastníctvo
Prvá verzia modelu Zoe vo výbave Intens vyšla Richarda na cca 16 000 € (bez batérie a po započítaní vtedajších dotácií). Prenájom batérie pritom stojí 195 €/mes. (najdrahší balík služieb), ďalších 50 € mesačne „zhltnú“ náklady na elektrickú energiu.
Takže doteraz, za cca 6,5 roka, stálo Richarda vlastníctvo elektromobilu Renault Zoe cca 35 000 €, a to bez započítania nákladov na údržbu. Avšak podľa toho, čo uviedol, náklady na údržbu zrejme neboli vysoké, nakoľko nespomenul žiadne vážnejšie problémy, ktoré musel hradiť z vlastného vrecka.
Technické problémy
Frédéric Richard povedal, že jeho vlastnícke skúsenosti boli v podstate bezproblémové. Najzávažnejším technickým problémom, ktorý postihol vozidlo počas 300 000 km, bolo zlyhanie elektromotora, a to ešte v „počiatkoch“ (9/2013 po cca 20 000 km).
Príčinou bolo nesprávne umiestnené tesnenie, ktoré zabraňovalo prúdeniu chladiaceho média do vnútra motora. Ten bol samozrejme vymenený v rámci záruky. Výmena prebehla za 3 dni, avšak identifikácia problému trvala mesiac a pol. V októbri 2016 „odišla“ palubná nabíjačka „Chameleon“, ktorá bola taktiež vymenená počas záruky.
Degradácia batérie
Po 200 000 km klesla pôvodná kapacita až o 29 %, pričom palubný systém vozidla uvádzal dojazd 90 km. Prenajatá batéria bola bezplatne vymenená, nakoľko to vyplývalo zo záruky spoločnosti Renault (garancia v rámci prenájmu pri poklese pod 75 % pôvodnej kapacity). Výmena batérie trvala 3 dni. Nešlo pritom o novú batériu, tá však bola v „dobrej kondícii“.
Richard je so svojím vozidlom spokojný a uvažuje, že si ho ponechá, nakoľko je podľa neho nepredajné z dôvodu staroby a nutnosti prenajímania batérie. Avšak len pod podmienkou, že náklady na údržbu zostanú nízke. Pokukuje pritom po Tesle Model 3.
Zdroj: Automobile Propre via Insideevs, titulná ilustračná fotografia: Werner Hillebrand-Hansen/Flickr
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má za sebou 160 000 km a na batérii to skoro nepoznať
Štúdia o degradácii batérií Nissanu Leaf ukazuje, ako správne nabíjať
Tesla Model S po 724 000 km: Ako je na tom batéria a čo náklady na údržbu?
15 komentárov
Niečo tu nesedí 300000km za šesť rokov to je 4100 km mesačne. Náklady nabijania by museli byť cca 1,2€ na 100 km to majú nejakú nízku cenu za je, alebo tu niečo zabudli dodať, že by polovicu nákladov znášal zamestnávateľ,kde taktiež nabíjal, alebo to už je potom zavádzajúce.
Takže náklady sú porovnateľné s dieslom v strednej triede…
Diesel v strednej triede má spotrebu 1l/100 km ? Nehovoriac o Tom že to už bude mať 2 výmenu rozvodov. Čo tiež neje lacná záležitosť. A to by musel byť ozaj dobrý motor ,lebo turbo a výstreky majú po 300 000 tiež už vo to za sebou
Zrataj si celkove naklady… dobry diesel do rv 2005 v pohode zvladne 500 000km. Vymena rozvodov 250 Eur. Ano ked to porovnas s dieslom z roku 2013, tak tam uz je problem najazdit 300 000km. Ale stale to je menej ako 35 000 Eur aj s dotaciou.
Cudujem sa, ze aj tu sa objavil clanok, ktory dokazuje aky je elektromobil ekonomicky nevyhodny.
Akurat ze auto je z roku 2013. A od vyrobcu co ho vytvoril len aby aj oni nieco mali. Auto ako take je ekonomicky nevyhodne. Vyhodnejsie je ist busom
Marek, neviem kde zijes ale mne sa autobus neoplati. Kazdy den ideme ako rodina za pracou a skolou 20km. Bus ma stoji pre troch 3,20 Eur/20km… autom za 4,50 Eur prejdem 100km. Ostatne naklady su minimalne, a to mi stoji za to. A idem kedy chcem a nemoknem a nemrznem na zastavke.
Tvoja matematika smrdí klamstvom. By ma zaujímalo, akéže to máš auto, keď za 4,5 eur prejdeš 100km, a aký profil jázd máš (kopce, rovina, mesto, vidiek diaľnica), lebo toto sú akurát tak čísla z rozprávky. A ďalšia vec, je že ostatné náklady niesú zanedbateľné, mne osobne vychádza pomer palivo verzus všetky náklady na 7 centov ku 18 centom na 1km. Ono tá byrokracia, údržba a servis niečo stoja a nie že nie…
Jeden šofééruje a ostatný tlačia
Prečo by to bola blbost? ja jazdím za 4,2€/100km mam priemer 7lit. 100 km LPG
Ked chceš jazdiť lacno nekupuj si diesel ten patrí do traktora.
Jeden šofééruje a ostatný tlačia
Tak renault potvrdil to co som si myslel a to je to ze ked kupovat elektromobil tak nie od renaultu(francuzov). Takze tento pan NASTASTIE V ZARUKE uz po malom najazde musel menit elektromotor a bateriu takze vlastne vsetko mimo karoserie. 😀 A potvrdzuje to aj skusenost kamosa co si kupil vtedy novy megane a odisli mu dve riadiace jednotky, 4 regulatory na okna, senzor vacky, senzor vahy vzduchu, rozpadnute brzdove kotuce jak keby na jednotlive listy ako keby boli pozliepane z jednotlivich listou ako listkove cesto a nie ako jeden kus kovu, mechanizmus stieracov, poistkova skrinka a zamok volantu, par ziaroviek, rozlamujuca sa kabelaz vo dverach, odlupujuci sa priehladny lak po celej karoserii a doteraz nezistene zatekanie do interieru a to ma doteraz najazd len 45000km. TAKZE OD FRANCUZOV A RENALTU ziaden elektromobil ked nevedia vyrobit ani jednoduchy fungujuci regulator na okna a fungujucu riadiacu jednotku motora.
mam dá iu lodgy 1.5 dci79kw. Najazdené 200 000km.zatial bola spravená výmena pred. bŕzd. platničiek, žhaviče motora, predné ložisko na kolese, rozvody a samozrejme pneu. zimné a letné. Za 5rokov max. 1000eur.do oprav. Vrelo odporúčam!
Mam sukusenosti z opravou el. Mobilov baterky tam odchadzaju po 100 000 dojazd pisu 400 km ale v realnej prevadzke cez leto klima kopce nehovoriac dialnica ani sa nepriblizuje cez zimu to nekuri nahradzaju to el.vyhrievany volant a sedacky co tiez znizuje vyrazne dojazd a navyse bateria nema rada zimu… Ked to chcete nabijat a nemate predplatenu tarifu tak to stoji skoro to co nafta elektromobil momentalne by bolo riesenie v meste ale nabit to z vlastnej zasuvky je dost problem ked byvate v panelaku.. Samozrejme na stranke o tesle nic ine neni lepsie ako tesla. Myslim ze uz ked ekologicky tak lpg (fabricky montovany) a cng alebo moderny dieslacik samozrejme nie dovezeny z nemecka ktory ma 300 000 na spiatocke ale na slovensku je omladeny na 100 000
Tak teda tebe by som si auto nedal opraviť. Už len podľa toho čo tu píšeš. Asi si elektriku videl iba na obrázku.