Ako je to so životnosťou batérií Renaultu Zoe podľa výrobcu?

14

Renault informuje, že viac ako 99 % elektromobilov Renault Zoe predaných v Nemecku stále jazdí s pôvodnou batériou. Model je pritom na trhu 9 rokov. A Francúzi chystajú zavedenie digitálneho certifikátu, ktorý informuje o stave batérií z hľadiska degradácie, resp. maximálnej zostatkovej kapacity.

Renault ponúka na batériu modelu Zoe záruku 8 rokov alebo 160 000 km s tým, že v rámci tohto obdobia alebo nájazdu garantuje zostatkovú kapacitu batérie minimálne 70 % z pôvodnej kapacity. No a 9 rokov od jeho uvedenia na trh informuje, že viac ako 99 % vozidiel predaných v Nemecku stále jazdí s pôvodnou batériou. Model bol pritom vo svojej doterajšej histórii vybavený batériami s kapacitou od 22 kWh do 52 kWh.

Vymenených teda muselo byť menej ako 1 % batérií. Podľa Renaultu je to dôkaz, že obavy z poklesu kapacity batérií sú neopodstatnené. A to aj z dôvodu použitia „kvalitných batériových článkov a inteligentného spôsobu riadenia batérie, ktorý meria teplotu a napätie každého jedného článku a zabezpečuje, aby sa počas prevádzky neprehriali či naopak príliš neochladili a nestratili tak svoju výkonnosť“.

Tým sa chráni chemické zloženie batériových článkov a vytvára sa základ pre dlhú a bezproblémovú životnosť batérie, uvádza Renault.

Čo v prípade poruchy?

Poruchové batérie, ktoré sú súčasťou vozidla pri kúpe a nie sú teda prenajaté, Renault vždy posiela na opravu. Väčšinou platí, že sa menia len batériové moduly (za nové), v rámci ktorých sa vyskytol problém. Batériu modelu Renault Zoe pritom tvorí 12 takýchto modulov. Celá batéria sa mení len v prípade, že náklady na opravu prevyšujú cenu novej batérie.

Digitálny certifikát batérie

Renault tiež informuje, že ich servisy vedia určiť zostatkovú kapacitu batérií prostredníctvom diagnostického nástroja. Francúzi však už testujú aj nástroj, ktorý umožní digitálny prenos informácií o stave batérie na diaľku. Vďaka tomu bude možné zaviesť diagnostiku zostatkovej kapacity batérie v rámci používateľskej mobilnej aplikácie MY Renault.

To tiež umožní generovať „digitálny certifikát batérie“, ktorého cieľom je uľahčiť predaj jazdených vozidiel. Záujemcovia tak budú vedieť, aká je zostatková kapacita batérie a s akým približným dojazdom budú môcť počítať.

Zdroj: Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako je na tom elektromobil Renault Zoe po nájazde 300 000 km?
BMW i3 s nájazdom 300 000 km má mať stále pôvodnú batériu. Aký je jej stav?
Tesla zverejnila údaje ohľadom degradácie kapacity batérií jej „najstarších“ modelov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. To je fajn ze 99% jazdi s povodnou a su az 9r stare, ale nepovedali s akou kapacitou/degradaciou jazdia. Aj auto s 10% bat moze jazdit, ale nie velmi daleko. :)))

  2. Hlavne že na Carvagu je kopa áut Renault Zoe ale bez baterky a nik sa nevie vyjadriť , ako to je s baterkou a zakoľko ?! Proste chaos . Neviete nič o histórii baterky – proste mačka vo vreci – celé slávne Carvago !

  3. Nadávkam a čienobielemu videniu by som sa vyhol (choroba dnešných diskusií). Z môjho pohľadu Carvago neposkytuje dostatok informácií týkajúcich sa parametrov BEV, takže si tam BEV neviem vybrať. Niekedy na fotke vidno originál predajcu a na ich stránke sa dá nájsť trocha viac info. Carvago predáva autá a ak boli bez baterky tak ich ponúka bez baterky a tú si treba zohnať ináč (žeby u SK prdajcu Renaultu? – neskúšal som).

    • Batéria stoji cca 23 000eur – 25 000eur… takže môžeš rovno kúpiť skoro nové auto… Carvago ponúka len autá od oficiálnych predajcov, čiže kvázi overené, a aj za to tie Zoe nemajú baterku, čož je škoda… U nás nefunguje program prenájmu, musíte si baterku prenajať u nemeckého / francúzskeho predajcu, čo malé peniaze nebudú a nehovoriac o servise a výmene…

      • Kto by kupoval do stareho auta novu bateriu od autorizovaneho dealera?
        Do starych sa kupuju od poliakov v dobrom stave resp. repas za cca 3-6000e.
        Zoe sa nukaju bez bat lebo su z trhov (Franc, Nem …) kde fici program prenajmov bat, ale do ineho statu tusim neprenajimaju. Preto ked si take auto niekto dovezie tak si musi zohnat bat.
        Ale aj v tych statoch su Zoe s bat lebo nie vsetci si prenajimali, len je ich menej a treba hladat.

    • Jazdím Zoe. Baterka Ok, bohužiaľ mne odišla riadiaca jednotka na pripojenie auta do my Renault. Už pred 6 mesiacmi. Renault stále nie je schopný vyriešiť túto reklamáciu. Fakt katastrofa. Riešim to zatiaľ cez Nemecky Renault. Je to banda darebákov ! Už som sa bol informovať aj v SK renaulte. Úplne iná komunikácia, skoda že som to nezačal hneď riešiť tam.

Pridajte komentár