Nový Renault Zoe na špionážnych fotografiách a jeho možné špecifikácie

1

Najpredávanejšie auto do zásuvky za roky 2016 a 2017 v Európe, Renault Zoe, je na trhu už 6 rokov. Blíži sa tak príchod novej generácie. Dôkazom toho sú aj špionážne zábery testovacieho prototypu. Čo môžeme očakávať od elektrickej novinky?

Automobilka Renault sa začala pripravovať na výrobu 2. generácie modelu Renault Zoe ešte v lete tohto roku. V auguste totiž prerušila produkciu v továrni vo Flins, kde sa vyrába súčasný model, aby pripravila výrobné linky pre nastupujúcu generáciu.

Zvýšenie výrobnej kapacity

Cieľom revitalizácie továrne bolo aj navýšenie výrobných kapacít, a to až na 2-násobok. Od septembra tohto roku by mal byť Renault schopný vyrábať až 440 elektromobilov denne, čo znamená 2 200 vozidiel týždenne, ak počítame s 5-dňovou prevádzkou. To by malo podstatne skrátiť čakacie doby na dodanie vozidla.

Zameraný na nižšiu cenu

Šéf automobilky Carlos Ghosn si myslí, že pre európske a ázijské trhy je reálny dojazd okolo 300 km viac ako dostatočný, a preto sa chce sústrediť na znižovanie ceny. A keďže súčasný model Zoe Z.E. 40 disponuje batériou s kapacitou 41 kWh a reálnym dojazdom okolo 300 km, dá sa očakávať, že nový model sa nedočká väčšej batérie, ktorá by predražila jeho výrobu.

Novinka by tak mala disponovať podobným dojazdom, pričom by mohla byť zvýšená účinnosť jej pohonu. A to vďaka lepšej aerodynamike a modernejšej batérii s vyššou energetickou hustotou. No a dúfame teda, že sa dočkáme nižšej ceny. Súčasná generácia so 41 kWh batériou začína pritom na slovenskom trhu na sume 30 900 €.

Podpora rýchlonabíjania

Taktiež sa môže stať, že cena a dojazd modelu Renault Zoe 2 zostanú zachované, dočkáme sa však lepšej výbavy, nových jazdných asistentov či kvalitnejších materiálov. Očakáva sa najmä podpora rýchlonabíjania DC prúdom cez CCS a nové bezpečnostné prvky ako AEB, LKAS a ACC.

Špekulovalo sa aj o predĺžení vozidla kvôli zvýšeniu objemu kufra. Špionážne fotografie však naznačujú, že sa tak nestalo. Veríme však, že zadné sedadlá sa dočkajú deleného sklápania aspoň v pomere 50:50.  

Výkon

V oblasti výkonu nepredpokladáme žiadne významné zmeny, nakoľko nedávny facelift priniesol novú verziu elektromotora R110 s 80 kW (109 k) a krútiacim momentom 225 Nm. Ten by sa však mohol stať štandardom. Základná verzia súčasnej generácie disponuje motorom R90 (68 kW, 220 Nm), pričom podľa vlastných skúseností vieme, že vozidlo je vďaka nemu dostatočne čiperné. Viac ako 80 kW motor tak určite potrebný nebude.

Žiadna dizajnová revolúcia

Špionážne fotografie, ktorá priniesol portál Carscoops prezrádzajú, že sa nedočkáme žiadneho revolučného dizajnu. Celková silueta vozidla sa totiž nápadne podobá na súčasný model. Nové však budú určite svetlá, ktoré sú teraz výraznejšie či predný nárazník s novou mriežkou.

Jediná fotografia interiéru naznačuje, že by sme sa mohli dočkať poznateľne väčšieho displeja digitálnej prístrojovej dosky.  

SÚVISIACE ČLÁNKY (pokračovanie nižšie):
Prekvapenie: Renault predstavil v Paríži cenovo dostupné elektrické SUV
V rámci obchodných domov IKEA bude možné prenajať elektromobily Renault
TEST | Fiat 500e: Unikátna mestská štýlovka, ktorá vás zatlačí do sedadla

Zdroj titulnej fotografie: Carscoops

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár