Elektrické mini-SUV Renault K-ZE za 15 000 € prešlo prvým testom

8

Britský Autoexpress mal možnosť otestovať malé elektrické „SUV“ Renault K-ZE. Jeho závery sú veľmi potešujúce, a to aj na vzdory tomu, že vozidlo bolo vyvíjané s ohľadom na čo najnižšiu cenu.

Redakcia magazínu Autoexpress si vyskúšala Renault K-ZE na testovacej trati v Číne. A práve táto krajina bude prvým trhom, kde sa model začne predávať, a to ešte tento rok. Dočkáme sa však aj v Európe. Šéf Renaultu Thierry Bolloré v tejto súvislosti hovorí: „Toto nie je čínsky projekt. Je to globálny projekt.“

Ako sa dalo čakať, malé 3,73 metra dlhé „mestské SUV“, resp. skôr crossover, ponúka síce 5 miest na sedenie, Autoexpress však hovorí, že 5. miesto je len núdzové. Poteší však relatívne slušný kufor, ktorý má objem 300 l. Vozidlo pritom pôsobí celkovo vyzreto a dobre sa riadi.

Aj napriek 26,8 kWh batérii váži len 921 kg. Nový francúzsky elektromobil „ladil“ hlavný inžinier Renaultu, ktorý predtým pracoval aj na športiaku Alpine A110, Jeremy Coiffier. Nie je tak prekvapením, že vozidlo je veľmi dobre vyvážené. Podľa Autoexpressu nebude mať problém držať krok s podstatne drahšími konkurentmi ako Volkswagen e-up a Smart Forfour ED.

Od Ranaultu K-ZE však netreba očakávať žiadne zázraky, nakoľko má výkon len 33 kW. Z 0 na 60 km/h však dokáže zrýchliť pod 7 s. Akcelerácia na „stovku“ je v podstate irelevantná, vzhľadom na mestské využitie a maximálnu rýchlosť obmedzenú na 105 km/h.

Dojazd

Renault v prípade modelu K-ZE aktuálne uvádza dojazd 271 km, a to podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC. V rámci reálnej prevádzky spomína dojazd 240 km, čo nemusí byť vzhľadom na obmedzenú maximálnu rýchlosť a nízku hmotnosť až také „sci-fi“, ako sa zdá na prvý pohľad. Dodáva, že pri jazdení rýchlosťami do 60 km/h sa môže vozidlo odvďačiť dojazdom až 350 km.

Týmto hodnotám sa však verí dosť ťažko, a to najmä v kontexte absencie rekuperačného systému, ktorý padol za obeť dôrazu na čo najnižšiu cenu. Škoda, že Autoexpress nemal možnosť plnohodnotne otestovať dojazd vozidla. Avšak aj papierové hodnoty a vyjadrenia Renaultu dávajú tušiť, že vzhľadom na predpokladané využívanie vozidla, bude jeho dojazd postačovať väčšine vodičov.

Interiér

Interiér Renaultu K-ZE nepôsobí podľa Autoexpress vôbec lacno, ako by dalo očakávať. A to aj napriek použitiu tvrdých plastov v rámci palubnej dosky a panelov dverí. Materiály pôsobia dobre a spracovanie je v poriadku. A po zabuchnutí dverí vraj nemá človek dojem, že by sa auto mohlo rozpadnúť.

V štandardnej výbave čínskej verzie nájdeme klimatizáciu, elektrické okná, 8-palcový centrálny dotykový displej, navigáciu, možnosť spárovania smartfónu či hot-spot. Absentuje tu však stabilizačný systém ESP či bočné airbagy.

Výnimočný pomer cena/“výkon“?

Európska verzia však spomínané chýbajúce bezpečnostné systému bude musieť mať. A budeme dúfať, že vozidlo výraznejšie nepredražia, nakoľko čínska verzia bude stáť v prepočte okolo 15 000 €, pričom ide o plnú sumu bez zahrnutia dotácií.

Mohli by sme sa tak dočkať elektromobilu s výnimočným pomerom ceny a „vlastností“. Coiffier pritom trvá na tom, že auto ponúka európsku kvalitu za čínsku cenu. Takže po Škode Citigo-e je vo výhľade ďalší zaujímavý cenovo dostupný elektromobil.

Zdroj titulnej fotografie: Autoexpress

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault chystá cenovo dostupného konkurenta Nissanu Leaf
Škoda prezradila „neuveriteľnú“ cenu svojho prvého elektromobilu Citigo-e
Renault Zoe II: Nová generácia má ponúknuť množstvo vylepšení

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

    • Môj názor je, že cena môže byť kľudne 20 000eur a ak bude dotácia, tak 15 000eur.. ale tak, či onak, cena bombová…

    • Tú v podstate nepotrebuješ… Rekuperácia ti zvýši dojazd do 10% celkového dojazdu.. Ďalšia vec, že musíš používať klasické brzdy, ale ak ccheš masovo výrábať a predávať el. auto, tak toto je cesta… Radšej by som bol za to, že by takých el. áut bez rekuperácie bolo viacej, než množstvo benzínových/naftových áut, ako tomu je dnes…

      • Dovolím si Vám oponovať. V meste, kam je tento automobil stavaný a kde sa brzdí neustále, bude % dojazdu s rekuperáciou vyššie. Nemyslíte?

  1. ??? absencia rekuperačného systému, ktorý padol za obeť dôrazu na čo najnižšiu cenu ???
    Keď už ináč nie, čo môže stáť jeden piezočlánok na pedále akcelerátora, ktorý zaregistruje, že sa nepridáva plyn a otočí tyristor (triak) opačne na dobijanie baterii???
    20€čok???
    To čo za ….tina, že absencia rekuperačného systému ???

Pridajte komentár