Lacné elektrické „SUV“ K-ZE príde do Európy, potvrdil Renault

5

Automobilka Renault potvrdila, že sa dočkáme európskej verzie cenovo dostupného elektromobilu Renault K-ZE. Toto malé „mestské SUV“ by sa pritom mohlo u nás predávať pod značkou Dacia.

Šéf elektrických vozidiel značky Renault Gilles Normand povedal, že „do Európy príde špeciálna verzia modelu K-ZE,“ informuje Autocar. Je pritom pravdepodobné, že dôjde k modernizácii bezpečnostného vybavenia a miernemu zvýšeniu dojazdu v porovnaní s modelom, ktorý sa už predáva v Číne.

Kapacitne malá batéria (čínska verzia: 26,8 kWh) by mala zabezpečiť nízku cenu aj európskemu modelu, pričom by išlo o vstupný elektrický model koncernu. Renault pritom nepotvrdil ani nevyvrátil, že tento model sa bude na starom kontinente predávať pod značkou Dacia.

Možné špecifikácie

Začínajú sa tak zrejme potvrdzovať vyhlásenia predstaviteľov Renaultu o tom, že Renault K-ZE bude globálnym modelom, ktorý sa bude vyrábať v Číne. Čínska verzia pritom disponuje elektromotorom s výkonom 33 kW (44 k) poháňajúcim prednú nápravu.

Krútiaci moment dosahuje maximálnu hodnotu 125 Nm, pričom maximálna rýchlosť malého elektromobilu so zvýšenou svetlou výškou (jej hodnotu žiaľ nepoznáme) sa zastaví na 105 km/h. Spomínaná batéria s kapacitou 26,8 kWh by mala vozidlu zabezpečiť dojazd 271 km, a to podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC.

Z 30 na 80 % sa má čínsky „Renault City K-ZE“ nabiť za 30 min. Na domáce nabíjanie slúži palubná nabíjačka s výkonom 6,6 kW. Oficiálne rozmery modelu City K-ZE nie sú známe, môžeme si však pomôcť mierami spaľovacieho súrodenca Renault Kwid, z ktorého vychádza: 3 679 x 1 579 x 1 513 x 2 422 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Batožinový priestor má objem 300 l.

A čo cena?

Čo sa týka ceny, Renault K-ZE sa predáva v Číne od sumy nižšej ako 8 000 € (po prepočte). Šéf automobilky Renault Thierry Bolloré v septembri povedal, že pracujú na elektromobile s cenou 10 000 €. Takže teoreticky by mohlo ísť o základnú cenu európskeho modelu. V tomto smere by sme však boli opatrní a radšej miernili očakávania ohľadom „ultra-nízkej“ ceny, keďže tieto modely nemusia spolu súvisieť.

Z predchádzajúcich slov viceprezidenta predaja automobilky Renault, Oliviera Murgueta, sa zdá, že jedným z hlavných dôvodov príchodu modelu K-ZE do Európy by mohla byť jeho vhodnosť pre flotily zdieľaných vozidiel.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault chystá väčší elektromobil, ktorý by „mohol konkurovať Tesle“
Uniknutý dokument prezrádza, že Renault chystá elektrické SUV a Twingo
Nový Renault Zoe stojí v Nemecku od 21 900 €. Avšak bez batérie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Konečne článok,ktorý ma zaujal!Lebo ceny elektromobilov od 20-tisíc nahor sú určené hlavne pre 80% klientely,ktorá na Slovensku kupuje nové autá a to sú podnikatelia-to ste nevedeli!?Cena okolo 10 tisíc eur,to je cenová hladina dostupná pre zvyšok Slovákov!Ostáva už len dúfať,že to bude v roku 2020!?

    • Určite to bude Dacia ala Sandero Stepway… Niekde na rumúnskej auto/moto stránke som čítal nejaké šušky, že reálne auto príde niekde medzi 2021-2023, čož je dosť neskoro… Bolo by super ak by aspoň koncom roka 2020 bolo možné objednať auto.

  2. Určite na dotáciu u tak „lacných“ elektromobilov môžeme zabudnúť!Štát nepodporuje chudobu ale podnikatelov,tam sa môžu štátne peniaze lepšie prepierať! A dotácie ?Tie zrušia akonáhle cena poklesne pod 15-tisíc eur!Odhadujem dotácie tak maximálne na 2-roky!

Pridajte komentár