Renault chystá hneď dve elektrické „SUV-čka“ s dojazdom až 550 km

7

Automobilka Renault plánuje do roku 2022 ponúknuť až 8 elektrických modelov, pričom minimálne 2 z nich budú „SUV-čka“ predávané pod značkou Renault.

Už vieme, že koncern Renault má vo svojej ponuke plne elektrický model Zoe, pričom ten doplní menší elektromobil Twingo Z.E. a malé koncernové e-SUV Dacia Spring, ktoré sa v Číne predáva pod značkou Renault.

Na základe súčasných trendov nie je prekvapením, že Renault chystá ďalšie elektrické SUV. Na základe slov Gillesa Normanda, viceprezidenta programu elektrických vozidiel Renault, sa pritom zdá, že francúzska automobilka pracuje rovno na 2 vozidlách tohto typu.

Vysoký dojazd aj vďaka aerodynamike

Normand pre časopis Autocar potvrdil, že 2 z chystaných elektromobilov značky Renault budú vozidlá s väčšou svetlou výškou, uvádza Insideevs. Napriek tomu majú mať v porovnaní s podobnými vozidlami vynikajúce aerodynamické vlastnosti.

„V rámci sveta elektrických vozidiel sme citliví na koeficient odporu vzduchu. Vďaka novým aplikáciám sa nám podarilo zabezpečiť dojazd až 550 km,“ dodal Normand.

Taktiež povedal, že objavili priestor pod modelom Zoe, ktorý vyplní Dacia Spring a ešte väčšie možnosti nad ním. Ľudia si totiž podľa neho uvedomujú, že elektromobily sú bezpečné, zábavné a môžu sa vydať na dlhšie trasy ako skoré vozidlá s elektrickým pohonom.

Zrejme nižšia stredná a stredná trieda

Čo sa týka segmentu chystaných elektrických SUV-čiek, jeden z nich má mať rozmery podobné modelu Kadjar, čo znamená, že sa zaradí do nižšej strednej triedy (tzv. „kompakty“). Druhý model bude teda zrejme patriť do strednej triedy, keďže obe vozidlá vyrastú na platforme CMF-EV.

Tá je totiž podľa Autocar síce škálovateľná v rámci dĺžky a šírky, ale dokáže poskytnúť základy len pre kompaktné a stredne veľké elektromobily.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault využil skúsenosti z F1 pri vývoji pohonu pre svoje hybridy
Renault pokračuje v testovaní bezdrôtového nabíjanie elektromobilov za jazdy
Renault predstavil elektrické Twingo. Batéria a nabíjanie naznačujú nízku cenu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Keď Zoe stojí cez 30 000 tak za SUV si dúfam vypytajú cez 60 000 eur. Bolo by dobré, aby cenou konkurovali iným. Keď Ty dáš väčšiu cenu – tak my ešte väčšiu cenu.

    • Batérie nie sú najlacnejšie, ale automobilky pridávajú aj 20 asistentov, nemajú záujem predávať lacné elektromobily, kým trh s drahými nie je nasýtený. Svinstvo!

  2. Čo takto zákaz automobilkám dojit ľudí, ktorí chcú niečo spraviť pre dobro celého sveta? 😉
    Škoda, že sa to nedá úplne ľahko právne definovať, lebo to by bola naozaj revolúcia a na ev by sme sa preklopili behom 5rokov.. Ale to by sa „majiteľom“ = akcionárom štátov a automobiliek vôbec nepáčilo! Vivat la demokracia 😉

Pridajte komentár