Renault spustil predaj lacného elektrického „mini-SUV“ na prvom trhu

0

Elektromobil Renault CIty K-ZE je už dostupný na prvom trhu, a to konkrétne v Číne. Ide pritom o „globálny model“, takže by sme sa ho mali dočkať aj v Európe. Svojimi parametrami síce neohúri, o to zaujímavejšia je však jeho cenovka.

Malé elektrické SUV Renault City K-ZE vychádza zo spaľovacieho modelu Kwid, ktorý bol vyvinutý pre indický trh s dôrazom na čo najnižšiu cenu. Má sa stať pritom náhradou starých spaľovacích áut či skútrov, na ktorých prichádza v rozvojových krajinách o život množstvo ľudí.

Špecifikácie

Renault vyrába tento model v Číne spoločne s čínskou partnerskou automobilkou Dongfeng. Dodávateľom li-ion batérií je ďalšia čínska spoločnosť Tianjin Lishen. Batéria vozidla má kapacitu 26,8 kWh, pričom by mala zabezpečiť vozidlu dojazd 271 km. Avšak podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, pri spotrebe 10,8 kWh/100 km.

Batériu je možné nabíjať ako striedavým (palubná nabíjačka s výkonom 6,6 kW), tak aj jednosmerným prúdom z verejných rýchlonabíjačiek, pričom nie je známy maximálny využiteľný výkon. Z 30 na 80 % sa má Renault City K-ZE nabiť za 30 min.

Elektromotor poháňajúci prednú nápravu disponuje výkonom 33 kW (44 k) a krútiacim momentom 125 Nm. Maximálna rýchlosť malého elektromobilu so zvýšenou svetlou výškou (jej hodnotu žiaľ nepoznáme) sa zastaví na 105 km/h.

Hodnota batožinového priestoru dosahuje slušnú hodnotu 300 litrov. Oficiálne rozmery modelu City K-ZE nie sú známe, môžeme si však pomôcť mierami spaľovacieho súrodenca Renault Kwid: 3 679 x 1 579 x 1 513 x 2 422 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Priaznivá cena

Model Kwid je pritom ultra „low cost“ vozidlom, veď v Indii sa predáva po prepočte za sumu od 3 300 €. Neprekvapí, že elektromobil je podstatne drahší, avšak na pomery elektrických vozidiel ide stále o vynikajúcu cenu. Základný model totiž stojí v Číne necelých 8 000 € (po prepočte).

Renault City K-ZE je dostupný aj vo „vyšších“ variantoch s cenou 8 600 a 9 300 €. V prípade uvádzaných cien sa pritom nespomína či ide o sumy po či pred dotáciami. V rámci jeho výbavy nájdeme infotainment s 8″ dotykovým displejom, navigáciu, internetové pripojenie (4G s Wi-Fi), online hudbu, cúvaciu kameru, manuálnu klimatizáciu, systém monitorovania tlaku v pneumatikách či mobilnú aplikáciu s telemetrickými funkciami.

Určite by sme neboli proti, keby sa model objavil v Európe aj za o niečo vyššiu cenu, ktorá by vyplynula aj z požadovaných vyšších bezpečnostných štandardov. Snáď sa tak stane, keďže Renault potvrdil, že ide o globálny model.

Zdroj: Poultan

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Renaultu hovorí, že pracujú na elektromobile za 10 000 €
Uniknutý dokument prezrádza, že Renault chystá elektrické SUV a Twingo
Renault predstavil nové ZOE s dojazdom na úrovni Tesly Model 3 SR

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár