Renault a Suzuki urobia lacnejšie elektromobily pre Nissan, resp. Toyotu

13

Renault vyvíja a bude vyrábať menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily pre Nissan. Suzuki zas bude „dodávať“ svoj prvý elektromobil Toyote, ktorá ho bude predávať pod svojou značkou. A to aj ako svoj najlacnejší elektromobil pre Európu.

Transformácia smerom k elektromobilite priniesla nové spolupráce či prehĺbila už existujúce. A to sa týka aj aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, ako aj automobiliek Toyota a Suzuki. Renault pritom avizuje aj veľké zníženie nákladov na elektromobily, lepšie a lacnejšie batérie s rýchlym nabíjaním, solid-state batérie či spoluprácu s Číňanmi.

Elektromobily Renault pre Nissan

Renault, resp. jeho divízia Ampere zameraná na elektromobilitu už vyvinula menší elektromobil pre svojho aliančného partnera Nissan, ktorý bude pre neho aj vyrábať, potvrdili Francúzi vo svojej aktuálnej tlačovej správe. Zdá sa, že by mohlo ísť o elektrického nástupcu modelu Micra, ktorý bude vychádza z Renaultu 5 E-Tech.

A aktuálne sa skúmajú aj možnosti vývoja ešte menšieho elektromobilu pre Nissan. Všetko nasvedčuje tomu, že ten by mal vychádzať z vyvíjaného modelu Renault Twingo E-Tech. Nové Twingo je pritom podľa aktuálnej správy od Ampere na dobrej ceste na trh v roku 2026, a to za cenu pod 20 000 €.

renault twingo e-tech

Zdroj: Renault

Nižšie náklady, lacnejšie a lepšie batérie či spolupráca s Čínou

E-mobility divízia Renaultu, Ampere, tiež uvádza, že vo svojich elektromobiloch bude používať batérie LFP a NMC, vrátane integrácie článkov na úrovni Cell-To-Pack, pričom pracuje aj na „Cell-To-Chassis“. Do roku 2028 chce používať nové bezkobaltové batérie s energetickou hustotou na úrovni NCM, ale nákladmi a bezpečnosťou na úrovni LFP, ktoré sa nabijú za menej ako 15 min.

Do roku 2030 sú zas cieľom bezkobaltové solid-state batérie s Li-Metal anódou a 2-násobnou energetickou hustotou v porovnaní NCM batériami. Aj vďaka novým batériám pritom Renault do roku 2028 plánuje znížiť výrobné náklady na kompaktné elektromobily o 40 %. A s urýchlením vývoja nových technológií má pomôcť aj spolupráca s čínskymi partnermi v rámci „Advanced China Development Center“.

Najlacnejšia európska e-Toyota od Suzuki

Toyota vo svojej aktuálnej tlačovej správe zas oznámila prehĺbenie spolupráce so Suzuki. V rámci nej bude Suzuki dodávať Toyote svoj prvý elektromobil, ktorý vyrástol na platforme vyvinutej spoločnosťami Suzuki, Toyota a Daihatsu.

Toyota očakáva, že tento nový elektromobil, ktorý ponúkne aj pohon 4×4, sa začne v indickom závode Suzuki vyrábať na jar budúceho roka, odkiaľ sa bude distribuovať na globálny trh. Podľa doterajších informácií je pritom viac ako pravdepodobné, že tento model bude vychádzať zo subkompaktného konceptu Toyota Urban SUV. A z tohto konceptu podľa Toyoty vzíde jej najmenší a najlacnejší elektromobil ponúkaný v Európe.

Ten pritom bude zjavne vychádzať z prvého elektromobilu Suzuki na báze konceptu Suzuki eVX s rozmermi cca 4 300 x 1 800 x 1 600 mm (dĺžka x šírka x výška) a 60-kWh batériou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota predstavila elektromobily, ktoré sa chystajú na európsky trh
Nástupca Nissanu Leaf sa už zrejme testuje na cestách
Prvý globálny elektromobil od Suzuki príde na európsky trh pomerne onedlho
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

    • Rastík, ak Renault prezlečie svoje auto za Nissan, a Suzuki za Toyotu, to nie sú vyššie ciele! Vzniknú len mutanty, ktoré nič neposúvajú vpred, len hasia niečie problémy.

      P.S. Moje prvé auto bol Renault, a niektoré súčasné modely sa mi páčia.

  1. blablabla 🙂 nikto vam nedokaze dat tolko, kolko vam dokazu slubit „tradicne“ automobilky 🙂 a pritom je len otazka casu, kedy skrachuju 🙂

    • Možno nemajú prístup k batériám, ktoré sú v jednoduchom BEV omnoho zložitejšie ako jednoduché olovené batérie v spaľovacích autách 😉 … len o 5 rokov budú spaľovacie autá omnoho drahšie ako BEV, teda nepredajné kúsky, čo už vedia všetky automobilky…

  2. Nezabúdajme na to, že nadšenie pre BEV trochu ochablo, a bude to mať vplyv na ďalší vývoj a dianie okolo! Čo to všetko bude, ešte len uvidíme! 🙂

      • Ochablo tak, že predpokladaný záujem poklesol, a to minimálne v EU, kde sú BEV tak predražené …

        P.S. BEV ako také sú lepšie vozidlá ako spaľováky. To, že sa nepresadili na začiatku automobilizácie, spôsobili vtedajšie batérie.

  3. tak už to pochopili, že tesly pre snobov nie je buducnost žiadnej automobilky…ktovie kolko este gigantov zanikne aby im to došlo…..

  4. Do roku 2028…, 2030… Už o rok-dva stoja čínske automobilky v Európe a zaplavia trh lacnými modelmi v bežnej veľkosti. Tieto zúfalé snahy o naskočenie do vlaku, ktorý už odišiel, pomocou miniáut nemajú šancu na úspech – Číňania tieto miniautá ponúknu za cenu pod 10 tisíc.

Pridajte komentár