Renault vyvíja a bude vyrábať menšie a cenovo dostupnejšie elektromobily pre Nissan. Suzuki zas bude „dodávať“ svoj prvý elektromobil Toyote, ktorá ho bude predávať pod svojou značkou. A to aj ako svoj najlacnejší elektromobil pre Európu.
Transformácia smerom k elektromobilite priniesla nové spolupráce či prehĺbila už existujúce. A to sa týka aj aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, ako aj automobiliek Toyota a Suzuki. Renault pritom avizuje aj veľké zníženie nákladov na elektromobily, lepšie a lacnejšie batérie s rýchlym nabíjaním, solid-state batérie či spoluprácu s Číňanmi.
Elektromobily Renault pre Nissan
Renault, resp. jeho divízia Ampere zameraná na elektromobilitu už vyvinula menší elektromobil pre svojho aliančného partnera Nissan, ktorý bude pre neho aj vyrábať, potvrdili Francúzi vo svojej aktuálnej tlačovej správe. Zdá sa, že by mohlo ísť o elektrického nástupcu modelu Micra, ktorý bude vychádza z Renaultu 5 E-Tech.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Nissan
A aktuálne sa skúmajú aj možnosti vývoja ešte menšieho elektromobilu pre Nissan. Všetko nasvedčuje tomu, že ten by mal vychádzať z vyvíjaného modelu Renault Twingo E-Tech. Nové Twingo je pritom podľa aktuálnej správy od Ampere na dobrej ceste na trh v roku 2026, a to za cenu pod 20 000 €.
Nižšie náklady, lacnejšie a lepšie batérie či spolupráca s Čínou
E-mobility divízia Renaultu, Ampere, tiež uvádza, že vo svojich elektromobiloch bude používať batérie LFP a NMC, vrátane integrácie článkov na úrovni Cell-To-Pack, pričom pracuje aj na „Cell-To-Chassis“. Do roku 2028 chce používať nové bezkobaltové batérie s energetickou hustotou na úrovni NCM, ale nákladmi a bezpečnosťou na úrovni LFP, ktoré sa nabijú za menej ako 15 min.
Do roku 2030 sú zas cieľom bezkobaltové solid-state batérie s Li-Metal anódou a 2-násobnou energetickou hustotou v porovnaní NCM batériami. Aj vďaka novým batériám pritom Renault do roku 2028 plánuje znížiť výrobné náklady na kompaktné elektromobily o 40 %. A s urýchlením vývoja nových technológií má pomôcť aj spolupráca s čínskymi partnermi v rámci „Advanced China Development Center“.
Najlacnejšia európska e-Toyota od Suzuki
Toyota vo svojej aktuálnej tlačovej správe zas oznámila prehĺbenie spolupráce so Suzuki. V rámci nej bude Suzuki dodávať Toyote svoj prvý elektromobil, ktorý vyrástol na platforme vyvinutej spoločnosťami Suzuki, Toyota a Daihatsu.
Toyota očakáva, že tento nový elektromobil, ktorý ponúkne aj pohon 4×4, sa začne v indickom závode Suzuki vyrábať na jar budúceho roka, odkiaľ sa bude distribuovať na globálny trh. Podľa doterajších informácií je pritom viac ako pravdepodobné, že tento model bude vychádzať zo subkompaktného konceptu Toyota Urban SUV. A z tohto konceptu podľa Toyoty vzíde jej najmenší a najlacnejší elektromobil ponúkaný v Európe.
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
Ten pritom bude zjavne vychádzať z prvého elektromobilu Suzuki na báze konceptu Suzuki eVX s rozmermi cca 4 300 x 1 800 x 1 600 mm (dĺžka x šírka x výška) a 60-kWh batériou.
- Zdroj: Suzuki
- Zdroj: Suzuki
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota predstavila elektromobily, ktoré sa chystajú na európsky trh
Nástupca Nissanu Leaf sa už zrejme testuje na cestách
Prvý globálny elektromobil od Suzuki príde na európsky trh pomerne onedlho
ODBER NOVINIEK
13 komentárov
Ťažko dnes odhadnúť, kam povedú budúcnosť BEV títo mutanti! 🙂
Ja ako fanusik elektromobility od Renaultu rad pocujem ze maju vyssie ciele. Uz len aby za tym sli pevne.
Rastík, ak Renault prezlečie svoje auto za Nissan, a Suzuki za Toyotu, to nie sú vyššie ciele! Vzniknú len mutanty, ktoré nič neposúvajú vpred, len hasia niečie problémy.
P.S. Moje prvé auto bol Renault, a niektoré súčasné modely sa mi páčia.
blablabla 🙂 nikto vam nedokaze dat tolko, kolko vam dokazu slubit „tradicne“ automobilky 🙂 a pritom je len otazka casu, kedy skrachuju 🙂
Dost hamba pre najvacsieho vyrobcu aut sveta ze im musi Suzuki vyrabat nieco take jednoduche ako EV. 🙂
Možno nemajú prístup k batériám, ktoré sú v jednoduchom BEV omnoho zložitejšie ako jednoduché olovené batérie v spaľovacích autách 😉 … len o 5 rokov budú spaľovacie autá omnoho drahšie ako BEV, teda nepredajné kúsky, čo už vedia všetky automobilky…
Nezabúdajme na to, že nadšenie pre BEV trochu ochablo, a bude to mať vplyv na ďalší vývoj a dianie okolo! Čo to všetko bude, ešte len uvidíme! 🙂
Ako ochablo? Celosvetovo medzirocne EV rastu. Ochabol len zaujem o predrazene EV od dinosaurov s nevalnymi parametrami.
Ochablo tak, že predpokladaný záujem poklesol, a to minimálne v EU, kde sú BEV tak predražené …
P.S. BEV ako také sú lepšie vozidlá ako spaľováky. To, že sa nepresadili na začiatku automobilizácie, spôsobili vtedajšie batérie.
Trh s EV neochladol to len zdochynajuci europsky pes brese
tak už to pochopili, že tesly pre snobov nie je buducnost žiadnej automobilky…ktovie kolko este gigantov zanikne aby im to došlo…..
Tesla je pre snobov?
Tesla je lacnejsia ako octavia rs
Do roku 2028…, 2030… Už o rok-dva stoja čínske automobilky v Európe a zaplavia trh lacnými modelmi v bežnej veľkosti. Tieto zúfalé snahy o naskočenie do vlaku, ktorý už odišiel, pomocou miniáut nemajú šancu na úspech – Číňania tieto miniautá ponúknu za cenu pod 10 tisíc.