Nástupca Renaultu Zoe, Renault 5 E-Tech Electric, sa začne už o niekoľko dní predávať na prvých trhoch. Francúzi pritom upresnili dojazd či zverejnili prvé cenovky.
Subkompaktný hatchback Renault Zoe bol jedným z prvých novodobých masovejších elektromobilov, pričom svojho času patril k európskym elektrickým bestsellerom. Jeho nástupca Renault 5 E-Tech Electric to však bude mať ťažšie, keďže vstúpi na podstatne konkurenčnejší trh.
Špecifikácie
Renault 5 E-Tech Electric s rozmermi 3,92 x 1,77 x 1,50 m (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2,54 m, hmotnosťou pod 1 500 kg, batožinovým priestorom s objemom 326 l, polomerom otáčania 10,3 m, ťažnou kapacitou 500 kg či 18″ kolesami (platí v prípade každej verzie) bude dostupný v 5 verziách Five, Evolution, Techno, Iconic Five a Roland-Garros.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
Tieto verzie ponúknu výkon 70, 90 a 110 kW, krútiaci moment 215, 225 a 245 Nm, 40 a 52-kWh batérie, dojazd 300 a 410 km (WLTP), max. nabíjací výkon 80 a 100 kW, nabitie z 15 na 80 % za 30 min, max. 11-kW palubnú nabíjačku, prípadne funkciu V2G.
A aktuálne Renault prostredníctvom tlačovej správy informuje, že ako prvé budú uvedené na trh verzie Techno a Iconic Five, ktoré ponúknu výkon 110 kW, kr. moment 245 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 8 s, batériu s kapacitou 52 kWh, dojazd 410 km (WLTP), max. nabíjací výkon 100 kW, nabitie z 15 na 80 % za 30 min či 11-kW palubnú nabíjačku s funkciou obojsmerného nabíjania V2L.
Štandardná výbava a cena
V základnej výbave prvých 2 dostupných verzií elektromobilu Renault 5 E-Tech Electric (Techno a Iconic Five) nájdeme napr. tepelné čerpadlo, automatickú klimatizáciu, cúvaciu kameru, adaptívny tempomat, dva displeje s uhlopriečkami 10″ a 10,1″ či integrovaný systém Google, vrátane plánovača trás.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
Tieto verzie bude možné objednať napr. v rámci nemeckého trhu od 31. mája. A to za cenu 32 900 €. A budúci rok budú dostupné aj cenovo dostupnejšie verzie so 40-kWh batériou, dojazdom 300 km (WLTP) a cenou od 24 900 €.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault má začať s vývojom elektromobilu s cenou pod 20 000 €
Renault 4 má byť „švajčiarsky armádny nôž“ v segmente B
Prvé elektrické SUV od Renaultu ide do predaja a má slovenský cenník
ODBER NOVINIEK
21 komentárov
33k€?
Gynekologická ambulancia si z nás robí srandu.
A koľko k€ by si „ginde“ odporučil ty?! 🙂
Ja by som viac ako 20 nedal. Ale kľudne si môžu nechať polovicu výkonu, polovicu batérie a 3 palce z pneumatik a nech sa zadrhnu aj s tepelným čerpadlom, ak by to pomohlo.
Boze, citajte s pprozumenim. Tie slabsie verzie pojdu na trh neakor. A urcite budu lacnejsie.
Neboj, čítame! Ale, ak by táto verzia začínala na 23k, tak by potom boli primerane lacnejšie aj tie slabšie verzie. A o tom to je!!! 🙂
Ježiiiiiiš.. 3.9m krabica za 33K? A možno niekedy iba „25“ ? Bože, už nech je tu aspoň ten dongfeng Nammi lebo inak naozaj budem musieť kúpiť tú hnusnú, krpatú, zápalkovu krabičku od Rumunov.
Neteš sa! EU koncerny už pracujú! ……….. v Bruseli na ich oclení !!!! 🙂
No prosím, 21990 najvyššia výbava s väčšou batériou.
„https://…/“
Nammi/Box ma razvor ako oktavka 4, takze maly nebude, aspon zvnutra.
Trochu som sklamany zo spotreby, v podstate je to auto na urovni Peugeotu e-208 za podobnu cenu. Cakal som ze cisty elektromobil bude na tom lepsie. Za tych 33k to bude narocna kupa. Budu ma zaujimat ale prve testy, lebo podla fotiek moze byt celkom narocne nastupovanie dozadu. Uz na 208 to bol problem
Najzaujímavejší elektromobil so far.
Akosi si neviem spojiť „tvoj“ pseudonym a komentár, aby som vedel čo si myslíš ……..
P.S. Možno zaujímavý, ale príliš malý a drahý, a to je to, čo vadí mnohým komentujúcim!
Myslelo som to úprimne, tento Renault sa mi páči. 🙂
(ale čakám na Citroen e-C3)
Ani ja nemám proti R5 dizajnu námietky. Ja som kedysi jazdil na R 4CV 🙂 !!! Ľudí skôr iritujú dnešné ceny áut, a BEV zvlášť, a navyše majú pravdu!
A potom aby človek nekúpil Čínu. Človek by aj chcel podporiť tradičné európske automobilky ale prečo? Veď oni si s nás robia bláznov. Ak by to bolo do 29 no dobre ešte človek prižmúri oko ale cez 30? Veď tam sa už pohybuje MG4 čo tento Renault úplne strčí do vrecka. Ale čo čakať už Megane je síce skvelý elektromobil ale cena totálne mimo a určite sa predával ako teplé rožky. Najväčšia škoda je že MG4 nemôže mať LFP batériu aj pri najvyššej výbave to by bola dokonalá kombinácia.
Chlapi, pozrite si komentáre k Enyaqu z 21.05.2024! Autá za posledných 5 rokov škaredo podraželi, a výrobcovia ponúkajú a predávajú hlavne luxusné veľké SUV! Okrem toho nevedia, či skôr nechcú pochopiť, že lacné auto nemusí byť úplný škriatok prípadne „nabitý“ výkonom a elektronikou ………
asi by bol najvyšši čas, keby sa do europarlamentu dostali tí nejakí dezolati 🙂
A čomu by to pomohlo? už teraz je kopa hlasov, ktoré tvrdia, že elektromobily sú slepá ulička, sú nebezpečné a mali by sa zakázať. takíto by sa mali dostať do europarlamentu?
Martin,presne si to vystihol.Ale to len uvidíme ako budú kopať a najhoršie ako budú manipulovať s eurovolbami ! Tam je vplyv korporátov omnoho väčší ako na SK a pozrime sa čo stvárajú tu!
Chlapi, chlapi! To neviete, čo zo zvolených poslancov urobí „nové koryto“ !!!! 🙂 🙂 🙂
s dotáciou 8 tisíc € sa aj tých 33k € bude dať… ináč to nemá význam kupovať