Subkompaktné elektrické SUV Renault 4 E-Tech, ktoré má byť podľa výrobcu najuniverzálnejším elektromobilom segmentu B, vstupuje do predaja na prvých európskych trhoch. Odhaľuje pritom upresnené špecifikácie či ceny.
Renault v prípade svojej elektrickej novinky používa prívlastky ako „najuniverzálnejší“ elektromobil vo svojom segmente či prirovnania k „švajčiarskemu nožu“. A dodáva, že model 4 E-Tech so svetlou výškou 181 mm a ťažnou kapacitou 750 kg dokáže naplniť každodenné potreby a poslúži dobre aj v rámci víkendových a voľnočasových aktivít. Skrátka „vozidlo do mesta, na vidiek, do hôr aj na diaľnice“.
Rozmermi 4,14 x 1,80 x 1,57 m (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2,62 m môžeme Renault 4 E-Tech zaradiť k stredne veľkým subkompaktom. Ponúka pritom slušný batožinový priestor s objemom 420 l, úložnú plochu s dĺžkou 2,2 m či nízku nakladaciu hranu – 61 cm.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
Renault už skôr uviedol, že elektromobil 4 E-Tech má batožinový priestor s modulárnym usporiadaním, čo je podľa Francúzov novinkou v segmente B. A novinkou v rámci vozidiel Renault má byť naplocho sklopné sedadlo spolujazdca.
Dve verzie
Renault 4 E-Tech vyrástol na platforme AmpR small a je dostupný v 2 verziách. Základná verzia ponúka výkon 90 kW, krútiaci moment 225 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 s, maximálnu rýchlosť 150 km/h, NMC batériu s kapacitou 40 kWh, dojazd 305 km (WLTP) či max. nabíjací výkon 80 kW. A to za cenu od 29 400 € na nemeckom trhu.
Vyššie postavená verzia disponuje výkonom 110 kW, krútiacim momentom 245 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,2 s, maximálnou rýchlosťou 150 km/h, NMC batériou s kapacitou 52 kWh, dojazdom 405 km (WLTP) či max. nabíjacím výkonom 100 kW. Jej cena na nemeckom trhu začína na 32 400 €.
Obe verzie sa na príslušne výkonných DC nabíjačkách môžu nabiť z 15 na 80 % za 30 min a sú vybavené palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW. A vyššie postavená verzia bude neskôr v tomto roku dostupná aj so sťahovacou strechou, ktorá má rozmery 92 x 80 cm.
Objednávky
Elektrické SUV Renault 4 E-Tech je dostupné na objednávku od včera. Avšak zatiaľ len na vybraných európskych trhoch, napr. v domácom Francúzsku či Nemecku, pričom je potrebné mať tzv. „R4 R Pass“. Pre bežných zákazníkov bude kniha objednávok otvorená od 12. marca.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault poodhalil svoj najlacnejší elektromobil. Vrátane jeho interiéru
Dacia vyvíja elektromobil s cenou pod 18 000 €
Renault uviedol na trh lacnejšiu verziu elektromobilu 5 E-Tech
ODBER NOVINIEK
10 komentárov
Ale no tak. Snažia sa. Nedá sa to uprieť.
A kto koho nuti pracovat v kia za 1200. Nemusi tam pracovat moze ist pracovat inde. Alebo si moze zalozit tvoj syn firmu zamestat niekoho a velkodusne mu davat vyplatu 4000€. Alebo este lepsie zaloz si ty firmu a zamestnavaj ty niekoho. Co ti v tom brani? Podnikaj ukaz sa zamestnavaj ludi plat im mzdy a potom tu mozes mudrovat ako nas niekto vykoristuje.
Ahoj JD! Neviem ako to myslíš! Mohol by si to napísať jasnejšie! 🙂 Ako môžeš čítať prvú odpoveď, niekoho to rozpálilo tak, že píše o platoch, tvojich synoch a podnikaní! Buď sa pominul, alebo ťa pozná?! 🙂
Takže auto o velkosti Dacia-Sandero od 30 tis .eur!?No nekúp to.Ja som kedysi Sandero kupoval za 7,5 tis.eur v plnke a slúži mi do dnes.Menilo sa iba výfuk.potrubie ! Kolko násobne išli ceny aut nahor a kolko krát išli nahor platy.Ja ,keď som ho kupoval ,som zarábal okolo 800 eur.Dnes môj syn v Kii zarába 1200-1300 eur na 3-smeny!Proste na Slovensku je totálna bieda.Sme len lacná kolónia pre anglosasov a rokmi sa nič nemení ,skôr voči inflácii sa zhoršuje. Chudobní Slováci kupujú hlavne ojazdené autá dovezené od anglosasov ! Pre koho píšete tieto články -pre 5 -10 % slovákov ?
Ti anglosasovia ti poskytujú eurofondy, ktoré tvoj rusofilný premier na 4 bolševické strany rozkráda. Je 14 rokov pri moci, tak sa ho spýtaj prečo je Slovensko v sračkách!
Tých rokov, čo mám republiku rozkrádali politici a žraloci je oveľa viac! Pripomeniem roky starších živých pamätníkov 1948-1989 a mladších živých pamätníkov 1989 – 2025!
Čert aby všetkých vzal! ….
P.S. Tí anglosasi v Bruseli tiež nie sú ktoviečo! Mäkoty, Blekory, skrátka „politická huspenina“! A teraz sa len prizerajú, ako fičí život okolo …… Tak kto nám zaručí lepšie príjmy a lacnejšie autá a živobytie celkom?! 🙂
Ahoj JS, pamätám si ceny Dacie od Sk 210.000,– 🙂 Porevolučný žraloci nám rozkradli aj to málo, čo sme mali, a rozkrádajú ďalej, a to všetci, čo sa ku korytám dostanú! Sú to Judáši za 30 strieborných, a to nás stále drží pri dne! A to si myslím, že autá, a BEV zvlášť sú všeobecne predražované a teda drahé aj tým, čo inde viac zarobia! Nás to ale bolí viac!!!
no schválne, koho ste volili?
BEZO, ja v zúfalstve KDH ….. Pri škrtaní mi zostali poslední !!! 🙂 Potom som mal už len voľbu nevoliť …….. a tak som zavrel oči a skočil hlavičku! Od vtedy nič nechápem, ale mám na to diagnózu! 🙂 🙂 🙂
MÁ TO DVE CHYBY: 01. PRÍLIŠ KONZERVATÍVNY VZHĽAD A ŠIALENÚ CENU!