Porsche predstavilo svoje prvé elektrické SUV – Macan. Známa je aj cena

9

Po 10 rokoch prichádza druhá generácia modelu Porsche Macan. A to ako elektromobil postavený na úplne novej e-platforme PPE s 800-V architektúrou. Toto elektrické SUV strednej triedy má byť najšportovejším modelom v segmente, kde aktuálne dominuje Tesla Model Y.

Nové plne elektrické Porsche Macan má rozmery 4 784 x 1 938 x1 622 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 893 mm, koeficient odporu vzduchu 0,25, aktívne aerodynamické prvky, objem zadného batožinové priestoru 540 l / 1 348 l (po sklopení zadného radu sedadiel) + predný 84-litrový „frunk „.

2 verzie

Minimálne spočiatku budú dostupné dve verzie elektromobilu Porsche Macan. Obe s pohonom všetkých kolies (AWD). Základná verzia nesie označenie Macan 4 a ponúka max. výkon 300 kW (v režime overboost), krútiaci moment 650 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 s, maximálnu rýchlosť 220 km/h, batériu s kapacitou 100 kWh (95 kWh netto), dojazd 516 – 613 km (WLTP) podľa konfigurácie, nabíjací výkon 270 kW a nabitie z 10 na 80 % za cca 21 min.

porsche macan elektromobil

Zdroj: Porsche

Verzia Porsche Macan Turbo disponuje max. výkonom 470 kW, krútiacim momentom 1 130 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,3 s, maximálnou rýchlosťou 260 km/h, batériou s kapacitou 100 kWh (95 kWh netto), dojazdom 518 – 591 km (WLTP) podľa konfigurácie, nabíjacím výkonom 270 kW a nabitím z 10 na 80 % za cca 21 min.

porsche macan elektromobil

Zdroj: Porsche

Na 400-V nabíjacích staniciach sa dokáže nový Macan nabíjať max. výkonom 135 kW. 3-fázová palubná nabíjačka má 11 kW. A maximálny rekuperačný výkon Macanu je 240 kW.

Interiér a technologická výbava

V interiéri elektromobilu Porsche Macan nájdeme napr. 12,6″ zakrivený digitálny prístrojový panel, 10,9″ centrálny dotykový displej infotainmentu či za príplatok 10,9″ displej pre spolujazdca. K dispozícii je tiež head-up displej s rozšírenou realitou. Infotainment novej generácie pracuje na báze operačného systému Android Automotive.

V prípade verzie Turbo je štandardom vzduchové odpruženie. A za príplatok je dostupný aj systém natáčania zadnej nápravy, ktorý napr. zmenšuje polomer otáčania na 11,1 m či zabezpečuje vyššiu jazdnú stabilitu vo vyšších rýchlostiach. Maximálna ťažná kapacita vozidla je 2 000 kg.

A aktuálne sme spoznali aj ceny elektromobilu Porsche Macan „Electric“. V domácom Nemecku začína základná verzia Macan 4 na cene 84 100 € a verzia Macan Turbo na 114 600 €. Prví zákazníci sa dočkajú svojich vozidiel v druhej polovici tohto roku.

Zdroj: Porsche

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku sa bude vyrábať ďalší elektromobil – Porsche Cayenne EV
Elektromobily s dojazdom až 1 300 km? Porsche zdieľa optimistickú vedeckú predikciu
Porsche Mission X: Nástupca ikonických hyper-áut značky bude elektrický a extrémne rýchlo nabíjateľný
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Macan mi nesadol od začiatku, a ani teraz! Nechcem však brániť v šťastí ostatným, a tak im prajem, aby im po kúpe zostalo na veľa šťastných km !!! 🙂

  2. Ja by som sa určite rozhodoval medzi Teslou Model Y a Porsche Macan.
    Keby som nebral do úvahy cenu, bolo by to určite Porsche. Dosť mi vadí absencia servisu Tesla.
    Ale to je už môj problém…

        • Myslis brzdy, stierace alebo kabinovy filter ktore ti vymenia v hociktorom servise? Poviem ti novinku. Servis funguje cez apku v mobile. Co sa da sa vyriesi updatom softu mensie zavady riesi technik priamo u teba kedy ti to vyhovuje a jedine zavazna porucha musi do servisu. Ano porsche ma v aute 3x viac zbytocnosti co sa mozu pokazit a musis vyhladat servis. A za tu cenu mozes mat 2 tesly alebo jednu kde si urobis upgrade interieru aby si sa citil viac premiovo a este ti aj zostane na „benzin“

          • Ešte ze tesla lieta nad cestou a mechanické časti napr. v náprave sa nemozu opotrebovať že 😀 taktiež možu hocikedy u tesly nastať problemy s elektronikou ako u akehokolvek ineho ele aj neele auta. Nerobme z tesly božské nepokazitelné auto, kritika chybajuce servisu, aspon jedneho v kazdej casti slovenska (zapad stred vychod) je uplne na mieste.

          • Kamarát má Teslu a keď nepočítame to, že už od výroby bola tak zle zmontovana, že po pár týždňoch musel ísť do servisu vo Viedni na opravy, následne mu stačilo trafiť jeden poriadny kanál a auto slo zasa na dosť dlho do Rakúska… Áno, elektromobily potrebujú menej servisu, to sa bavíme ale len o prípade, že všetko funguje a darí sa bez problémov.

Pridajte komentár