Tesne po Power Day koncernu VW Group, na ktorom Nemci prezentovali svoju batériovú stratégiu, nadväzuje na túto oblasť značka Porsche. Tá totiž aktuálne oznámila, že pracuje na vysokovýkonných batériách s kremíkovou anódou. A avizuje aj vlastnú prémiovú sieť ultra-rýchlych nabíjacích staníc.
Batérie s kremíkovou technológiou sa podľa Porsche pôvodne používali len vo veľmi obmedzenom počte. A to v rámci vysokovýkonných vozidiel a motoršportu. Nemecká značka pritom aktuálne avizuje, že zabezpečí „kompletný európsky produkčný reťazec“ pre tieto vysokovýkonné batérie.
Takže to vyzerá tak, že Porsche dostalo v rámci batériovej stratégie konceptu Volkswagen Group na starosť batérie, ktoré sú zamerané na vysoký výkon, čo nie je vzhľadom na charakter značky ničím prekvapujúcim. V tomto smere má byť kľúčom prechod od grafitových anód smerom ku kremíkovým.
Batérie s anódou na báze kremíka pritom v septembri minulého roka predstavila spoločnosť Tesla v rámci svojho Battery Day. A tie plánuje vyrábať v doteraz nevídanom meradle. Takže táto technológia by sa časom mohla priblížiť či zaradiť k „maintreamu“.
Porsche v prípade batériovej technológie na báze kremíka uvádza, že kremík má veľký potenciál, pretože prináša vyššiu energetickú hustotu a zlepšuje využitie energie, ako aj schopnosť rýchleho nabíjania batérií.
Vlastná sieť ultra-nabíjačiek
Automobilka Porsche tiež zverejnila nové plány ohľadom nabíjacej infraštruktúry. Ich súčasťou je vlastná sieť ultra-rýchlych nabíjacích staníc pozdĺž najdôležitejších európskych diaľnic a ciest. Každá nabíjacia stanica bude mať 6 až 12 nabíjacích bodov s výkonom minimálne 350 kW.
Porsche pritom sľubuje mimoriadny komfort. V rámci staníc budú totiž k dispozícii „oddychové miestnosti s inovatívnymi samoobslužnými zariadeniami“.
Zdroj: Porsche
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche sa zameriava na rýchle 500 kW nabíjanie a „neverí“ vo vodíkový pohon
Koncern VW predstavil batériovú stratégiu. „Unifikovaná“ batéria má priniesť cenovo dostupné elektromobily
Porsche zvýšilo svoj podiel v chorvátskej „elektromobilke“ Rimac kvôli e-mobility expanzii
14 komentárov
Sľubotechna?! ……. alebo to bude realita v blízkej budúcnosti? Rýchle nabíjanie, to je paráda, ale aký bude účet za „rýchle kWh“? Dajme tomu trochu času, čo nakoniec Porsche predvedie !!!
Uf.. Ďalšie blablablaaaaa. ;(
Zobudiť sa treba a začať spolupracovať s teslou, ktorá navyše stále podáva ruku, open source patenty aj pohľad na budúcnosť.
Na čo sa zasa idú hrať títo Nemci?
Nechcem byť sprostý, ale nestačilo im Hitlera?
Prečo sa stále snažia byť prví, keď už nám je minimálne 7 rokov jasné, že sladko zaspali v hlbokom sladkom sne?
absolutny suhlas 😉
Nech sa „hrajú a vymýšľajú“ ….. Nie je dobré všetko vsadiť len na TESLU, a byť na nej závislý!!! Ako sa hovorí, keď Pánboh dá, aj motyka vystreli ……… Tak nech to skúsia !!!
Keď sa teraz zobudili, nech sa aspoň chytia príležitosti, kým im neujde aj tá!
Ak sa aj u Porsche „teraz zobudili“, tak Feri Porsche predstavil svoj prvý BEV už v roku 1898 !!! …. Porsche má historické aj morálne právo ísť svojou cestou! Veď uvidíme, ako sa s tým popasujú !!!
Mne to pripadá ako obyčajná propaganda. Nevidím v tom ani štipku logiky.
Nič proti tejto značke nemám, ale Porsche rozhodne nepatrí medzi masovo rozšírené autá.
Tak načo im je vlastná sieť nabíjačiek, preboha?
Jestvuje veľa skvelých funkčných technológií. Neuveriteľných prototypov batérií alebo superkapacitorov .
Cuberg batérie cez 405 kWh/kg.
Kurt.Energy carbon based supercapacitors cez 200 kWh/kg. Excelentné pri teplotách -40 až +80°C.
Jediný problém je vyriešenie veľkosériovej výroby a ceny. A to sa teraz extrémne urýchľuje nasadením umelej inteligencie, kvantovými počítačmi a hlavne doteraz nevídaným prílevom peňazí a talentov do výskumu. Bonusom k vývoju je elektrický motoršport.
Podľa môjho názoru sú však budúcnosťou superkapacitory. Špeciálne pre MHD. Batérie budú len v prechodnom období cca 10-30 rokov.
A uvidíme, na akú teplotu sa dostane supravodivosť (motory)…
Nemáš tam chybu? Nemalo to byť 405Wh/kg, resp. 200 Wh/kg ? Lebo také hodnoty sú nieže násobne, ale o niekoľko rádov vyššie ako to čo sa štandardne používa…
cez 405 kWh/kg… tak urciteeeee 🙂 dilino…
Ospravedlňujem sa.
Je to samozrejme preklep 405 Wh/kg.
Táto hodnota je zároveň vstupná brána pre elektrické letectvo.
Podstatné je že sa vyrábajú a nie je to sci-fi.
Ešte dodatok ku Kurt.Energy carbon based supercapacitors cez 200 Wh/kg. Donedávna boli najlepší pod hranicou 80 Wh/kg.
Pre predstavu najlepší veľkosériový batériový pack má BAIC EX3 s gravimetrickou hustotou 200,22 Wh/kg.
Ešte nikdy nikto sa nepomýlil, ty dilino! Aspoň ty určite nie, predpokladám!
v takychto zasadnych udajoch urcite nie, jozinko 😉