Porsche testuje 4-motorové elektrické SUV. „Jazdí ako po koľajniciach“

3

Automobilka Porsche testuje vlastný 4-motorový pohonný systém v rámci elektrického SUV. Má ísť o technológiu, ktorá bola doteraz použitá iba vo vozidlách určených pre prieskum Marsu. Čoskoro sa však objaví v sériových elektromobiloch od Porsche.

V budúcich elektrických „SUV-čkach“ značky Porsche nájdeme aj pohonný systém, ktorý bude pozostávať zo 4 elektromotorov. Každý z nich bude mať pritom „na starosti“ jedno koleso. Zámerom nemeckej automobilky je priniesť vozidlá, ktoré budú extrémne stabilné a bezpečné aj v najnáročnejších zimných podmienkach.

Použitie 4 elektromotorov však podľa Porsche prináša úskalia. „Je to ako keby ste mali samostatný plynový pedál pre každé koleso,“ hovorí Ulf Hintze, inžinier automobilky Porsche. A aby to bolo ešte ťažšie, nemohli použiť žiadne dodatočné senzory.

„Jazda ako po koľajniciach“

Porsche našlo riešenie spomínaných problémov v softvéri, ktorý zabezpečuje prostredníctvom inovatívneho riadenia krútiaceho momentu, že všetky štyri elektromotory sú synchronizované a schopné reagovať na meniace sa podmienky. Tzv. „Pozorovateľ stavu jazdy“ nepretržite monitoruje celý rad faktorov, vrátane toho, aké úsilie  vyžaduje točenie volantom, ako vodič zrýchľuje, či ako veľmi sa vozidlo vychyľuje zo svojej osi.

Systém potom porovnáva tieto informácie s dynamickým modelom vozidla jazdiaceho za normálnych podmienok. Ak sa tieto 2 „scenáre“ nezhodujú, systém zasiahne brzdením alebo akcelerovaním jednotlivých kolies. Tým sa eliminuje pretáčavosť alebo nedotáčavosť, čo udržuje vozidlo v požadovanej dráhe. Všetko sa pritom deje nepatrne a veľmi rýchlo, pričom v ideálnom prípade si vodič nič nevšimne. „Je to ako jazdiť po koľajniciach,“ dodáva Hintze.

Porsche vyvinulo tento systém v priebehu dvoch zimných období, pričom automobilka potvrdila, že sa dostane do sériových elektromobilov. Dodala, že vozidlá so 4 motormi už čoskoro stratia svoju exotickú povesť. Zdá sa teda, že sú dosť blízko. „Exotického“ pohonného systému by sme sa tak mohli teoreticky dočkať už v rámci elektrického modelu Macan novej generácie.

Zdroje: Porsche, Carscoops 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Porsche avizuje elektromobily s dojazdom 1000 km a nabíjanie rýchlosťou tankovania
Motory v kolesách majú znížiť cenu a enviro-stopu elektromobilov
Top Gear otestoval Porsche Taycan. Je lepšie ako Tesla Model S?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Štyri motory s nezávislým vektoringom má už dávno vymyslený a otestovaný Rimac. Prezentujú to ako keby objavili Ameriku a pritom to okopírovali.
    Trapáci !

Pridajte komentár