Porsche poodhalilo svoju vlajkovú e-loď, ktorá sa bude vyrábať na Slovensku

4

Pri príležitosti spustenia testovania prototypov zverejnilo Porsche prvé informácie ohľadom svojej nadchádzajúcej elektrickej vlajkovej lode Porsche Cayenne novej generácie, ktorá sa bude vyrábať na Slovensku.

Automobilka Porsche aktuálne prostredníctvom tlačovej správy informuje, že 4. generácia modelu Cayenne príde na trh v polovici tohto desaťročia (čiže okolo roku 2025) len s plne elektrickým pohonom. Tá bude pritom v ponuke popri súčasnej 3. generácii Cayennu so spaľovacími motormi aj plug-in hybridným pohonom, ktorú plánuje Porsche vylepšovať.

Elektrické SUV vyššej strednej triedy Porsche Cayenne vyrastie na 800-V platforme PPE určenej pre prémiové koncernové elektromobily, ktorú vyvinulo Porsche spoločne s Audi. Aj vďaka tejto platforme má nová generácia Cayennu nastaviť nové štandardy v segmente, kde nájdeme napr. aj Teslu Model X. Očakávať pritom máme športovo ladené vozidlo, ktoré sa zároveň nezľakne nespevnených ciest.

porsche cayenne elektromobil

Zdroj: Porsche

Porsche nespomína žiadne technické špecifikácie nového Cayennu, ktorého maskované prototypy sa aktuálne začali testovať na verejných cestných komunikáciách. Pre získanie aspoň hrubej predstavy, čo očakávať, si však môžeme pripomenúť špecifikácie nedávno predstaveného prvého modelu, ktorý vyrástol na úplne novej e-platforme PPE.

Tým je o triedu menšie elektrické SUV Porsche Macan, takže sa dá predpokladať, že nová generácia Cayennu bude mať minimálnej také špecifikácie pohonného systému ako o niečo menší súrodenec. Macan pritom ponúka pohon zadnej nápravy aj oboch náprav, výkon 250 až 470 kW, max. krútiaci moment 563 až 1 130 Nm, batériu s kapacitou 100 kWh či max. nabíjací výkon 270 kW. Vďaka tomu tento model zrýchli z 0 na 100 km/h už za 3,3 s, dosiahne max. rýchlosť 260 km/h, ponúkne dojazd až 641 km (WLTP) a z 10 na 80 % sa nabije za 21 min.

Made in Slovakia

Aj keď bude elektrické Porsche Cayenne nedostupné pre drvivú väčšinu Slovákov, môže nás tešiť aspoň to, že sa bude vyrábať v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia.

„Bratislavský závod odviedol v predchádzajúcich rokoch skvelú prácu a bol mnohokrát ocenený. Budúci Cayenne bude prvým čisto elektrickým SUV, ktoré sa tam bude vyrábať. Som si istý, že tamojší tím sa na to precízne pripravuje a novú generáciu – hoci to je ešte ďaleko – prinesie na štart v príznačnej Porsche kvalite,“ povedal v marci minulého roku šéf produkcie a logistiky značky Porsche, Albrecht Reimold.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší sériový model v histórii. Je to elektromobil
Ďalšie možné elektromobily Porsche: Super-dodávka a hyperšport
„Nové“ Porsche Taycan má rekordný dojazd, nabíjanie, výkon či zrýchlenie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Blabla.bla….vidno, ze im uz poriadne hori za ritou, ked uz musi porsche robit taketo kompromisy.
    Sportak, ktory musi byt tank, ktory dokaze ist polnou cestou 😉
    Najma, ked s nim drviva vacsina 45 kg blondinok s kompresorom prifuknutymi perami musi jazdit po meste.
    Trapne, kam az kompromisy zahnali tuto inak originalnu znacku.

    • Vyrabaju to co ludia chcu. SUV ponukaju aj sportovejsie znacky ako Lambo, Ferrari… a aj luxusne so soferom ako RR, Bently … tak preco by si prave Porsche malo nechat ujst tento trh?

      • 911 je jedno z mála športových áut na každý deň, ale je veľmi nízke, máloktorý zákazník je vyšportovaný mladík, nezoberie viac ako dvoch ľudí, nemôže ťahať vozík s koňom, kufor malý… Tak urobili auto (Cayenne) ktoré je rýchle a univerzálne a pritiahlo aj novú klientelu.

    • Až na to, že nebyť Cayennu, tak by Porsche dávno neexistovalo. Krach bol blízko a vďaka SUV je Porsche teraz jednou z najziskovejších značiek.

Pridajte komentár