Aký je počet elektromobilov v SR a ktoré značky boli najpredávanejšie v r. 2023?

6

Slovenská asociácia pre elektromobilitu (SEVA) aktuálne informuje, že ku koncu minulého roka bolo na Slovensku v evidencii vyše 10 000 batériových elektromobilov. Pripája tiež štatistiky medziročného rastu či najpredávanejších značiek za rok 2023.

K 31. decembru 2023 bolo podľa SEVA na Slovensku v evidencii 10 273 osobných (kategória M1) a malých úžitkových (kategória N1) elektromobilov s batériovým pohonom. Zaznamenaný bol pritom medziročný rast o 87 % (+4 293 ks). A flotila elektromobilov kategórie M1 a N1 sa u nás v roku 2023 celkovo rozšírila o 70 %.

Je pritom treba povedať, že v rámci štatistík sú zahrnuté aj vozidlá od značiek, ktoré nemajú u nás oficiálne zastúpenie (ako napr. Tesla) a tiež individuálne dovozy jazdených vozidiel zo zahraničia.

V roku 2023 v rámci značiek, ktoré predávajú oficiálni importéri združení v Zväze automobilového priemyslu Slovenskej republiky (ZAP SR), bola lídrom v predajoch nových elektromobilov Škoda. Tá vďaka 382 predaným kusom modelu Enyaq dosiahla podiel 16,3 %.

Druhý Volkswagen predal u nás vlani 342 elektromobilov (podiel 14,6 %) a tretí Mercedes-Benz 257 elektromobilov (podiel 11 %). V prípade celkového počtu registrácií v centrálnej evidencii vozidiel, v rámci ktorej sú započítané individuálne dovozy aj jazdené vozidlá, bola lídrom Tesla, keď predbehla VW a Škodu. Konkrétne čísla žiaľ SEVA nezverejnila.

Komentár SEVA

„Diskusie o tom, či štát nakoniec podporí alebo nepodporí nákup elektromobilov, alebo aspoň nezavedie odporúčané daňové a iné zvýhodnenia, trhu príliš neprospievajú,“ uvádza šéf SEVA, Patrik Križanský. „Samozrejme, všetci čakajú, kedy sa dotačný program, ktorý je mimochodom obsiahnutý aj v schválenom Akčnom pláne pre rozvoj elektromobility, konečne rozbehne.“

V tejto situácii by podľa analýz SEVA pomohlo, keby vláda sľúbenú podporu spustila čo najskôr a čo najrýchlejšie uviedla do praxe opatrenia schválené v Akčnom pláne. „Presne takýmito krokmi sa našim susedom podarilo rozhýbať trh s elektromobilmi. My navyše máme výhodu, že na to môžeme využiť peniaze z Plánu obnovy a odolnosti,“ dodáva Patrik Križanský.

Zdroj: SEVA

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nabíjacie stanice v SR: Aktuálne čísla, medziročný rast a výhľad pre tento rok
Najpredávanejšie autá Európy za rok 2023: Jednotkou zrejme po prvýkrát elektromobil
Aká je priemerná cena nabíjania na verejných nabíjačkách v SR a koľko stojí vodík?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. „My navyše máme výhodu, že na to môžeme využiť peniaze z Plánu obnovy a odolnosti,“
    Plán obnovy a odolnosti je už v rukách „našich ľudí“.

  2. Osobne by som preferoval aby bol plan obnovy vyuzity na budovanie 3-11 kW dobijaciek na sidliskach. To by rozvoju elektromobility u nas dlhodobo pomohlo viacej ako dotacie na auta. A este by sa aj mohli nabalit tie spravne firmy, co je asi hlavny ciel tejto vlady.

Pridajte komentár