Peugeot e-308 má slovenský cenník. A koľko stoja jeho konkurenti?

18

Kedysi jeden z najobľúbenejších automobilových segmentov v Európe, kompaktné hatchbacky, sa rozrastá o ďalší elektrický model – Peugeot e-308. A ten už má aj slovenský cenník. Ako je na tom v porovnaní s najväčšími konkurentmi z hľadiska ceny?

Peugeot 308 prichádza po prvýkrát na trh aj s plne elektrickým pohonom. A to na už dobre známej platforme CMP/eCMP, ktorá umožňuje stavať spaľovacie, hybridné aj elektrické vozidlá. Takže ani Peugeot e-308 nie je dedikovaným elektromobilom.

Špecifikácie

Elektromobil Peugeot e-308 tak ako jeho mnohí koncernoví bratranci disponuje výkonom 115 kW, batériou s kapacitou 54 kWh (51 kWh netto), nabíjaním max. výkonom 100 kW či 11-kW palubnou nabíjačkou.

Elektrická 308-ička ponúka rozmery 4 365 x 1 850 x 1 465 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 680 mm, krútiaci moment 270 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,5 s, maximálnu rýchlosť 170 km/h, dojazd 409 až 415 km (WLTP) v závislosti od variantu či nabitie z 10 na 80 % za menej ako 25 min.

Cena a konkurencia

V slovenskom cenníku modelu Peugeot 308 už nájdeme aj elektrickú verziu. Tá v aktuálnej akcii stojí od 39 990 € (stupeň výbavy Allure), resp. od 43 990 € (stupeň výbavy GT). Bežná cenníková cena je 41 990 €, resp. 46 590 €. A „kombi“ verzia s označením SW stojí v akcii o 1 000 € viac.

Pozrime sa pritom aj na základné ceny najväčších konkurentov modelu e-308 na našom trhu z radov kompaktných hatchbackov. Nemôžeme pritom vynechať prvý elektrický model z tohto segmentu, a to Nissan Leaf. Ten sa aktuálne predáva na Slovensku za cenu od 33 990 € (výkon 110 kW, dojazd 285 km WLTP).

nissan leaf e+

Zdroj: Nissan

Volkswagen ID.3 stojí u nás momentálne od 35 990 € (akciová cena), resp. bežne od 37 990 € (výkon 150 kW, dojazd 429 km WLTP). Čínsky elektromobil predávaný pod britskou značkou MG4 vyjde v základe na 31 190 € (v aktuálnej zľave), resp. bežne na 32 990 € (výkon 125 kW, dojazd 350 km WLTP).

A do tohto „hrubého“ cenového porovnania zaradíme aj kompaktné modely, ktoré majú o niečo väčšiu svetlú výšku ako bežne hatchbacky a môžu sa tak radiť aj do kategórie „crossoverov“. A to Renault Megane E-Tech Electric – cena od 39 990 € (výkon 160 kW, dojazd 450 km WLTP) a Citroen e-C4 – cena od 32 490 € v akcii, resp. bežne od 34 990 € (výkon 100 kW, dojazd 357 km WLTP).

Tak čo, ktorý z týchto elektromobilov sa vám pozdáva najviac?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot e-3008 dostal prvú cenovku a odhalil ďalšie špecifikácie
VW zlacňuje v SR elektromobily. Celkové zvýhodnenie má byť až 10 340 €
Lacný čínsky Pickman po ceste na slovenský trh poriadne zdražel
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

18 komentárov

  1. Len doplním konkurenciu:
    Tesla model Y RWD, WLTP 455km, 220kW, 170kW DC nabíjanie, stoji 43200€ s DPH.
    Je to auto vo vyššej kategórii ako P e-308 s konkurenčnou cenou.

  2. Čakal som na neho, ale sklamanie. Je to dobré snáď ako druhé auto do rodiny na cesty po okreskách v rámci kraja.. Malá baterka, malý nabíjací výkon (uvidíme aká bude nabíjacia krivka), neelektrická platforma, zrejme predokolka (nedočítal som sa, alebo prehliadol), zrýchlenie ako diesel, cena skoro dvojnásobná než benzínový, ťažné len na bicykel,…. No nekúp to…

  3. Pozor, zabudlo sa tu ešte na jednu voľbu – Citroen e-C4 s 54 kW batériou a dojazdom 420 km podľa WLTP. Cena: v akcii 34990, bežne 36490. Citroen má ešte výhodu, že výbava Max stojí len o 2000 € viac ako bežná cena.

    Ešte by sa ako konkurencia dalo zmieniť aj Volvo EX30.

    Pre mňa osobne tá 308 sklamanie, ale bude zaujímavé porovnanie MG5 vs. 308 SW

    • Porovnaj porovnatelne. Teda spalovaky zo zaciatku vyroby s EV, ktore su tiez na zaciatku. Ford T stal pri uvedeni 14 rocnych platov bezneho americana.

      • ok veď nech stoja koľko chcú… ale nech nerušia spaľovaky a dostupné automobily… kurník. veď najzákladnejšie „Srandero“ od sacie koľko stálo na začiatku v základe? a teraz ? nasilu tam tlačia technológie ktoré zákazník musí zaplatiť a mnoho z nich mu len strpcuju život a vypínajú tie „asistenty“… a sorry sme asi z inej generácie ale pre mňa bolo auto aj zážitok z riadenia, jednoducho predpovedatelny dojazd, jednoducho zabezpecitelny dlhší dojazd (bandaska napríklad) ..a tak celkovo… tak to je na hlavu dať za auto nad 20000 čo je vhodné na “ prímestskú dopravu“… a vojdú sa tam Max 4 ľudia a súčasne ti dvaja v zadu trpia nedostatkom priestoru . ( viď ten spring) .. dať cez 25-26 tisíc za auto triedy Golf.. neviem no… všetko NÁSOBNE zdraželo a platy tu držia dole…. ani v Nemecku klesá predaj elektronických áut keď zabrzdila dotácie na nich..a to majú oveľa lepšie platové podmienky… Ako píšem nech predávajú elektrické autá ale nech aj dostupné spaľovaky sú… a nie umelo navyšovanie ceny…

Pridajte komentár