Servisný plán elektrického Peugeotu 208 je o 1/3 lacnejší ako v prípade spaľovacej verzie

17

Koncern PSA tvrdí, že elektromobilita ohrozuje automobilový priemysel, vidí v ňom však príležitosť ako pre seba, tak aj pre zákazníkov.

Šéfka pre elektrické vozidlá a služby konektivity koncernu PSA, Helen Lees, vyjadrila obavy z poklesu príjmov za popredajné služby. A to kvôli nástupu elektromobilov, ktoré sú jednoduchšie a menej náročné na servis.

Elektromobily sú oveľa jednoduchšie. Potrebujú menej dielov a menej času v rámci výrobne. V konečnom dôsledku to znamená aj menej príležitostí pre popredaj. Preto sme sa rozhodli preniknúť do oblasti, akou je zdieľaná mobilita,“ hovorí Lees.

Príležitosti

Dodala, že napriek poklesu príjmov z popredajných služieb v krátkodobom horizonte prináša nárast predaja elektromobilov obchodnú príležitosť. A tou má byť vyššia miera využívania servisných služieb autorizovaných predajcov vozidiel.

V porovnaní s majiteľmi dízlových a benzínových vozidiel, majú mať totiž elektromobilisti väčšiu tendenciu dať svoje vozidlo do autorizovaného servisu. Dôvodom má byť to, že „aftermarket“ špecialisti nemusia byť na elektromobilitu pripravení tak ako továrenskí výrobcovia.

Šéfka pre elektrické vozidlá a služby konektivity koncernu PSA však tiež hovorí, že z dlhodobého hľadiska budú v dôsledku nástupu elektromobility predávať menej náhradných dielov, pričom tiež klesne počet servisných hodín. Uviedla pritom, že servisný plán plne elektrického modelu Peugeot e-208 je o tretinu lacnejší ako v prípade spaľovacích verzií.

To elektromobilistov zrejme poteší, aj keď na druhej strane by sa dal očakávať možno ešte väčší rozdiel. Potešiť by mohla aj možnosť, ktorá umožní lízingovým zákazníkom koncernu PSA zapožičanie spaľovacieho vozidla, a to v rámci finančného balíka vzťahujúceho sa k elektromobilom.

Zdroj: Autocar

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Servisné náklady na Nissan Leaf a Renault Zoe v porovnaní so spaľovákmi
VW tvrdí, že elektromobily majú o 20 až 30 % nižšie servisné náklady
Keď si kúpite elektromobil dnes, nový „dostanete“ o 10 rokov zadarmo

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

17 komentárov

  1. Zaujímalo by ma, čo taký servisný plán e-208 obsahuje.
    Výmenu oleja? Sviečok? Kontrola rozvodov? 🙂
    Veď jediné čo tam zostane sú brzdy aj tie budú menej používané, teda aj platničky a kotúče sa budú meniť menej, Elektronika a SW asi nebude potrebovať pravidelnú kontrolu, tak čo tam chcú za 2/3 ceny servisovať?

    • Mám elektromobil 5roků a čtyři měsíce 53000km a ještě jsem nebyl na servisní prohlídce.
      Baterie je stále jako nová v létě mám dojezd 160km tak jak když jsem auto koupil.
      Nejvíc jezdím sám a auto nehoním.
      Nabíjím stále do plna v garáži z obyčejné zásuvky 230V /10A.

    • V prvom rade to bude diagnostika vozidla kontrola baterie na ktoru mas 8 rokov zaruku alebo 160 000 km motor a bareria je vodou chladena 50 kw to musia skontrolovat. Brzdy brzdova kvapalina, klimatizacia, kurenie,chladiaca kvapalina, filtre kabinovy,svetla, geometria vozidla, riadenie.

  2. Nevedia to presne popísať… Ja za 16 rokov som mal 4 autá (aktuálne ešte mám tie novšie 2)… 8 a 8 rokov po 2… 3 diesel a 1 benzín …takže už niečo mám preskákane v servisoch… A viem to povedať, že keď sa niekto stará o to auto tak na servis môže zabudnúť čo sa môže týkať spaľovákov….

    Takže na servis som najviac dával el. Sťahovanie ( odtrhlo sa lanko), tlmiče, svetlo, el. Kufor (pokazil sa gombík, alebo sa natrhol kábel raz), defekt, LEDky vo vnútri … Tieto veci majú aj elektromobily keď sa nemýlim… Jaj ešte na jednom som si dal vymeniť rozvody hneď na začiatku ( nedôveroval som típkovy)

    Síce zatiaľ tankovanie el. Auta je lacnejšia v prepočte na prejazdene km, nemyslím si že garážové kutily ktorý servisuju autá bez nejakých školení a spoliehajú sa na vlastné neskusenosti zmiznú zo zemegule… Ne zdvihnú si ceny o 30% a budú fungovať ďalej…

    Akože žijeme na Slovensku… Tieto články sú vhodné pre vyspelé krajiny, lebo tí ľudia žerú klamstvá vyplývajúce sa teórii kancelárskych krysov

    A ešte dodám že som fanúšik el. Mobility 🙂
    PS: nechcite nás odrbať!!!

    • Servis je lacnejsi nepotrebujes vymienat olej prevodovy, motorovy a filtre , sviecky, zhavice,vstreky, rozvody, fab filtre,katalizatory, prevodovku, spojku dvojhmotny zotrvacnik,vyfuk, neviem ci este polračovať.

  3. Je to pekne všade tlačiť elek. Auta ale kým cena nebude rovná klasickým spalovakom bežný človek si to nekúpi. Keď za cenu jedného elekt. Môže mať skoro dva spalovaky. Alebo kým sa cena vyrovná najazdiť cca pár tisíc km a to myslím tak od 100 000 viac všetko záleží od ceny. A potom výmena baterky co stoji cenu nového auta. Vid články o leaf

    • A kto je to „bežný človek“?
      č.1: Ten, ktorý kupuje všetko najlacnejšie čo vidí v obchode a zakaždým si kúpi napríklad Alobal v balení 5 m, lebo je o polovicu lacnejší ako Alobal v 20 m balení (v skutočnosti je za 1 meter 2x drahší), alebo
      č.2: Ten, ktorý si všetko vopred skalkuluje (aj vrátane následných nákladov, prípadnej pôžičky atď.) a až potom nakupuje.
      Bežný človek č.1 si elektroautomobil nekúpi.
      Bežný človek č.2 si elektroautomobil kúpi.

      PS. Čo je to za hlúposť „výmena baterky“? Baterka má záruku 200 000 km a viac. Obvykle najazdí oveľa viac. A ktorá baterka sa cenou vyrovná novému autu? Čo je to za nezmysel?

      • č.2: Ten, ktorý si všetko vopred skalkuluje (aj vrátane následných nákladov, prípadnej pôžičky atď.) a až potom nakupuje.
        Bežný človek č.2 si elektroautomobil nekúpi.

        Este nech daju cenu akumulatora a uvidime ci je lacnejsia ako servis na 150 000km.

        Kazdy hovori ze je to lacnejsie ale cenu za aku zatial nevie nik.

        • Robo ty si vážne taký tvrdohlavý, alebo si len zatvaras oči pred pravdou? Cena je pri väčšine malých do 40kwh batériách okolo 4-5tis a pri väčších logicky viac.. Ale ako tu píše väčšina a nielen tu, je to preverené mnohými predanymi EV, väčšina batérií prežije auto a aj po 200000km sú stále v pohode zo stratou max 20 % kapacity. A to si teda pis, ze aj pri výmene batérie (ale robil by to len hlupák, ak by ovšem nešlo o batériu generačne modernejšiu s 2-nasobnou kapacitou a polovicnou cenou) to už pri 150tis vyjde omnoho lacnejšie ako spalovaky.

  4. A ako tu JD načrtol, žiaľ obyčajný človek na Slovensku je to tupucke teliatko č1, ktoré nevie používať kalkulačku.. Žiaľ. Ale my sa tu snažíme práve toto zmeniť.. Takže Robo, čítaj články, vzdelávaj sa, nech nedostaneš číslom 1 do smrti.

  5. Väčšina z vás elektromobil videla z diaľky, a nie ešte aby sa viezla, na bežné pokazenie sa tam nájde nieco. Okrem trakcneho akumulátora je tam aj obyčajní oloveny , stále je tam vodné chladenie pre motor, chladenie batérie čo z vacsilo náplň do okruhu klimatizacie, elektrická ručná brzda v zadných strmenoch, inak je tam aj prevodovka, ak si niekto myslí že sa “ prehodí“ polarita a motor sa začne točiť opačne je na omyle. Ano ak by bola cena 10 tisíc € za auto prečo nie, ale pri cene 30 tisic€ to nee.

    • Olověný akumulátor nebývá zatížen starterem, takže spíš zemře stářím.
      Zpátečku u WV e-up řadím spínačem který je v řadící páce.

Pridajte komentár