Peugeot predstavil faceliftovaný a vylepšený elektromobil e-208, ktorý sa vyrába v SR

5

Subkompaktný elektrický hatchback Peugeot e-208, ktorý patrí k najpredávanejším elektromobilom v Európe, sa dočkal modernizácie. Tá okrem vylepšeného pohonného systému priniesla aj zaujímavý facelift.

Peugeot e-208, ktorý sa vyrába v trnavskom závode koncernu Stellantis, bol uvedený na trh v roku 2019. Francúzi už minulý rok avizovali, že ich najmenší a najpredávanejší elektromobil (za rok 2022) sa dočká modernizácie pohonného systému. A dnes predstavili „novú“ e-dvestoosmičku, ktorá prešla aj faceliftom.

Podľa výrobcu je ich novinka zvodnejšia, zábavnejšia z hľadiska riadenia a „technologickejšia“. Každopádne vozidlo nemôžeme označiť za model novej generácie. Ide totiž skôr o modernizáciu pôvodného modelu, vrátane faceliftu, pričom rozmery a objem batožinového priestoru zostali identické.

Vyšší výkon aj dojazd

Peugeot e-208 už skôr dostal menší upgrade, ktorý priniesol zvýšenie dojazdu z pôvodných 340 km (WLTP) na 362 km (WLTP). A teraz si v tomto smere polepší ešte viac a k tomu navyše ponúkne aj o 15 % vyšší výkon.

Čo sa týka výkonu, aj v prípade modelu e-208 dochádza k štandardnému koncernovému zvýšeniu zo 100 na 115 kW, pričom krútiaci moment elektromotora zostáva zachovaný (260 Nm). Nová batéria si však kapacitne polepšila menej ako je bežné v prípade menších elektromobilov od Stellantisu. A to z 50 na 51 kWh (48,1 kWh netto). Napriek „symbolickému“ zvýšeniu kapacity vzrástol dojazd z 362 na 400 km (WLTP), a to vďaka celkovo vyššej efektivite vozidla.

Výkon nabíjacieho systému sa nemení. Maximálny podporovaný nabíjací výkon zostáva na 100 kW. Nabitie z 20 na 80 % by pritom malo za ideálnych podmienok trvať do 30 min. Štandardná palubná nabíjačka ponúka výkon 7,4 kW, príplatková 3-fázová „palubka“ poskytne 11 kW.

Ďalšie vylepšenia

Modernizácia modelu Peugeot e-208 sa dotkla aj interiéru, vrátane pútavého systému i-Cockpit, ktorý prešiel zmenami aj na úrovni ergonómie. V rámci neho sa stal štandardom napr. 10″ centrálny dotykový displej infotainmentu.

Štandardom sú aj bezdrôtové systémy Apple CarPlay a Android Auto. Ďalšími možnosťami sú napr. hlasové ovládanie, výkonnejšia bezdrôtová nabíjačka mobilných zariadení či väčší počet USB-C portov. Peugeot sa tiež chváli zahrnutím moderných jazdných asistentov.

Cena modernizovaného elektromobilu Peugeot e-208 zatiaľ nie je známa. Francúzi však prezradili, že na európsky trh dorazí v novembri tohto roku.

Zdroj: Peugeot

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot oznámil elektromobily s dojazdom až 700 km a transformáciu na čisto elektrickú značku
Peugeot predstavil elektrický model 308. Vrátane prvého európskeho „e-kombi“
Peugeot e-2008 prešiel faceliftom a polepšil si aj na dojazde a výkone
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. No pekne, v novembri minulého roka vyšla správa, že „prichádza“ vylepšený model. Po 8 mesiacoch správa, že príde v novembri. A tak čakáme a čakáme, správy sa kopia, ale autá stále nikde. Aj by ma zaujímalo, aká je napríklad reálna dostupnosť elektromobilov na slovensku. Keď si človek už nejaký elektromobil objedná, kedy ho dostane? Lebo z týchto správ výrobcov by človek čakal, že stačí prísť do predajne a už ho čaká nové auto, ale realita je úplne inde. Ako všetky tieto správy – najbližší cenovo dostupný elektromobil sa už blíži – áno, možno v roku 2025.

    A tak len čakáme, čakáme a čítame samé fantastické správy a výrobcovia sa čudujú, že prečo ich predražené mega SUV nikto nekupuje.

  2. Francúzi boli vždy iný…
    Dúfam, že túto paródiu na auto Á la koncern nezačnú vyrábať.
    Kedysi bolo jasné, že vidíš Francúzke auto. Dnes keď tomu strhneš nálepku na kapote, nemáš šancu zistiť odkiaľ to je. Zato ŠOVRÚMI, to je iná paráda. Idú sa potrhať, kto bude mať viac sadrokartónu, plastu a umelého svetla. Rovnako krásne a drahé ako tie autá čo tam predávajú…

Pridajte komentár