Modernizované Peugeoty e-208 a e-2008 majú slovenské ceny. Zdraželi či zlacneli?

12

Aj keď sa to nemusí zdať, modely Peugeot e-208 a e-2008 patria k cenovo najdostupnejším európskym elektromobilom. Zvedaví sme pritom boli, ako sa podpíše na cene ich aktuálna modernizácia. A to aj v kontexte údajnej „cenovej vojny“ elektromobilov, ktorá sa mala dostať už aj do Európy.

Peugeot e-208 a e-2008 sú subkompaktné elektromobily, patria teda do segmentu B. „Dvestoosmička“ je hatchback a „dvetisícosmička“ v podstate jej SUV/crossover verzia. Ich základná technika je pritom takmer identická aj v prípade modernizovaných verzií, ktoré si polepšili na dojazde aj výkone a prešli faceliftom.

Novinky sa dočkali štandardného koncernového upgradu výkonu. To znamená, že ich výkon vzrástol zo 100 na 115 kW, pričom max. krútiaci moment zostal zachovaný (260 Nm). Očakával sa aj štandardný upgrade batérie z 50 na 54 kWh. To však platí len v prípade modelu Peugeot e-2008, keďže model e-208 si v tomto smere polepšil len symbolicky na 51 kWh (48,1 kWh netto). Každopádne obe batérie by mali mať novšiu chémiu NMC 811 (predtým NMC 622).

Nové batérie spolu s optimalizáciou účinnosti vozidiel priniesli aj vyšší dojazd. V prípade hatchbacku Peugeot e-208 vzrástol z 362 km na 400 km (WLTP). Crossover e-2008 si polepšil z 345 km na 406 km (WLTP). Čo sa týka nabíjania, max. nabíjací výkon 100 kW sa nezmenil. V prípade doby nabíjania Peugeot uvádza podobné hodnoty pre oba modely – z 20 na 80 % do 30 min, resp. za 30 min. Štandardná palubná nabíjačka ponúka výkon 7,4 kW, príplatková 3-fázová „palubka“ poskytne 11 kW.

Modernizácia elektromobilov Peugeot e-208 a e-2008 sa dotkla aj interiéru, vrátane systému i-Cockpit, ktorý prešiel zmenami aj na úrovni ergonómie. Po novom je pritom štandardom 10-palcový centrálny dotykový displej infotainmentu.

Samozrejme sme boli zvedaví na ceny noviniek. A to aj v kontexte toho, že ekonomický vývoj zdá sa negatívne vplýva aj na dopyt po elektromobiloch, v dôsledku čoho viacerí výrobcovia pristúpili k zlacňovaniu. V prípade vozidiel e-208 a e-2008 na slovenskom trhu je pritom situácia taká, že sú aktuálne v ponuke pôvodné aj modernizované modely za „akciovú cenu“.

Modernizované modely sú pritom drahšie o 1 400 až 3 600 € (platí pre akciové ceny), v závislosti od modelu a stupňa výbavy (výbava pôvodných a modernizovaných modelov sa môže líšiť). Čo sa týka konkrétnych cien, modernizovaný Peugeot e-208 má v rámci slovenského konfigurátora cenu od 34 990 €. A pôvodný model sa aktuálne predáva za cenu od 33 590 €.

Modernizovaný Peugeot e-2008 dostal kompletný cenník, v rámci ktorého sa akciové ceny pohybujú od 36 490 do 39 790 €, v závislosti od stupňa výbavy. Bežné cenníkové ceny sú pritom 38 490 až 41 790 €. Ak by sme pritom porovnávali bežné cenníkové ceny pôvodných modelov (e-208 aj e-2008) s akciovými cenami modernizovaných modelov, modernizované by boli o niečo lacnejšie (zhruba okolo 1 000 €).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový Hyundai Kona Electric dostal slovenský cenník a dá sa objednať
„Cenová vojna“ v SR: Významné zľavy aj na Škodu Enyaq, Toyotu bZ4X a ďalšie elektromobily
VW ID.7 je v predpredaji už aj v SR. Spoznali sme ceny či ďalšie špecifikácie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

      • Dajte tomu už konečne cenu Milijón tokentoliarov.
        Toto čo EU predvádza je trgikomédia.
        Mimochodom, čítali ste si niečo o téme „digitálny Rubeľ“, alebo sa bojíte hovoriť aj o tejto téme, lebo Rusko, lebo USA, lebo EU…

      • Ceny +/- tisíc považujem za prešľapovanie na mieste. To že ide z kopca si zrejme myslel ako tvoje celkové hodnotenia Peugeota. Asi ani to tak celkom nebude. Možno si skôr sklamaný, že Peugeot nie je v hodnotení vyššie na rebríčku ku špičke, ak si jeho priaznivec ….

  1. Vypada to tak ze EU je v koncoch si myslia ze pokrok (nie v EU) ale v Cine zastavia? asi tazko europske automobilky padnu na dno ak nezacnu rozmyslat ako tie co vzrastaju v Cine ved sa pozrite na cennik Tesly zacina na cene 35000€ si myslia v Peugote ze ludia nemaju internet alebo nevedia pocitat.

    • Nechcem porovnávať Teslu s Peugeotom. Cena Tesly 3 začína pre SR aktuálne na Eur 36.490,–. Je to však cena bez DPH a cca. 900 Eur dopravného do Holandska, a hodnoty vlastnej dopravy z NL do SR. Potom sa predsa len cena TM3 zvýši na cenu od 45.000,– v SR.

      • Teslu si mozte kupit kdekolvek, ja som ich uz doviezol z Viedne 8 a zo Zahrebu 2. Nie je potrebne ju kupovat cez slovensky konfigurator, mozte kludne cez Chorvatsky. Stoji tam momentalne od 34400,- bez DPH a je to novy model tesla 3 s dojazdom 500 km, v podstate plna vybava, kamery, nahravaníe jazd, vyhrievanie 5 sedadiel, vyhrievany volant, atd,atd…. Auto ma 472 cm, co je velkostne neporovnatelne s peugeotom, o vykone , kvalite spracovania, softver , to ani nehovoriac. Zadny pasazier moze sledovat netflix so zvukom cez sluchadla BT a predny kludne pocuva hudbu cez spotify…. A este dalsich xy veci, co su ostatne automobilky pozadu…

        • Ahoj LIPI, zrejme si tie TESLY kupoval hlavne pre iných, a je dobré, že si zverejnil svoje skúsenosti! Možno si tým pomohol tým, ktorí sa Teslu chystajú kúpiť !, a ešte si ju stihol aj vychváliť! 🙂

          • Ahoj,
            to som len zhrnul fakty ! Keby som chcel vychvalit, napisem o mojej tesla X 2018, 184 tis km, kde mam na 2,5 tonovom aute prve brzdy, prve kotuce, do servisu som dal 300 euro. 2 krat brzdova kvapalina a 3 x filter v klime. Poruchy so zastavenim – 0, menil som len predne tlmice a riadenie, ale to som 2 x prehliadol ostrovceky, tak asi skor moja chyba… inak nic !

  2. 2 roky dozadu stal e2008 – 28000 euro, teraz po 24 mesiacoch pridaju par kW a cena šialena za to čo ponúkajú. Račej činske elektro auto s bezpečnostnými prvkami v základe ako tieto predražene nepodarky.

Pridajte komentár