Peugeot predstavil plug-in hybridné verzie modelov 3008 a 508

0

Francúzska automobilka s levom v znaku predstavila svoje prvé plug-in hybridné modely, a to Peugeot 3008 HybridPeugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid. K dispozícii budú aj s pohonom všetkých kolies a v dvoch výkonových verziách.

Modely Peugeot 3008 Hybrid4, 508 Hybrid a 508 SW Hybrid budú ponúkať zaujímavé výkonové parametre, ako aj čisto elektrický dojazd. Vďaka tomu budú tieto obľúbené modely značky dynamickejšie a zároveň šetrnejšie a ekologickejšie. Ponúknu pritom množstvo režimov jazdy.

Motory a prevodovka

Pod kapotou všetkých 3 plug-in hybridných modelov nájdeme preplňovaný benzínový motor PureTech o objeme 1,6 l. Ten ponúka pri modeloch s predným náhonom výkon 132 kW (180 k) a pri modeli 3008 Hybrid4 s pohonom 4×4 147 kW (200 k).

Spaľovací motor je doplnený o elektromotor s výkonom 80 kW (110 k). Čisto na elektrický pohon dosiahnú vozidlá maximálnu rýchlosť 135 km/h. V modeli 3008 GT Hybrid4 nájdeme tieto motory až dva. O prenos výkonu na vozovku sa stará nová elektrifikovaná 8-st. automatická prevodovka E-EAT8, ktorá bude dostupná len v plug-in hybridoch.

2 verzie batérie

Modely Peugeot 508 Hybrid a 3008 Hybrid sú vybavené Li-Ion batériou (300 V), ktorá sa nachádza pod zadnými sedadlami. V prípade „predokoliek“ má kapacitu 11,8 kWh, pre „štvorkolku“ 508 Hybrid4 je vyhradených 13,2 kWh kapacity. Batérie vystačia na čisto elektrický dojazd 40 km (50 km –  NEDC), resp. 50 km (60 km – NEDC) podľa normy WLTP.

Nabíjanie

Nové plug-in hybridné modely Peugeot nabijete cez štandardnú domácu zásuvku (3,3 kW, 8A) za 7 hodín. Cez silnejšiu Green’up zástrčku (3,3 kW, 14A) to trvá 4 hodiny. Súčasťou voliteľnej výbavy je wallbox (6,6 kW, 32A), vďaka ktorému nabijete vozidlo za 1:45 hod. 

Jazdné režimy

  • ZERO EMISSION –  pre čisto elektrickú jazdu do rýchlosti 135 km/h
  • SPORT – pre maximálny výkon, využívajúc všetky zdroje energie
  • HYBRID – všestranný, univerzálny režim
  • 4WD – zdokonalená funkčnosť pohonu 4×4 v modeli 3008 Hybrid4
  • COMFORT – prepája režim HYBRID a vzduchové odpruženie pri modeli 508 Hybrid

K dispozícii sú aj funkcie:

  • e-SAVE – šetrí energiu batérie pre neskoršie využitie, napríklad v meste
  • New Brake – pre ovládanie vozidla len za pomoci akcelerátora, kedy vozidlo začne pri popustení pedála značne spomaľovať, vďaka rekuperačnému systému i-Booster

Peugeot 3008 GT Hybrid4 – špecifikácie

Peugeot 3008 GT Hybrid4 je plug-in hybridné SUV nižšej strednej triedy s pohonom 4×4. Disponuje celkovým výkonom 220 kW/300 k. Benzínový PureTech pritom dodáva 147 kW a 2 elektromotory (1 na prednej a 1 na zadnej náprave) po 80 kW.

Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,5 s a vďaka 13,2 kWh batérii dosiahne elektrický dojazd 50 km podľa WLTP (60 km NEDC). Vyprodukuje priemerné emisie CO2 na úrovni 49 g/km (WLTP). Pár mesiacov po tejto najvýkonnejšej verzii sa dostane do predaja aj slabší model Peugeot 3008 Hybrid s výkonom 225 koní.

Peugeot 508 Hybrid – špecifikácie

Peugeot 508 Hybrid je plug-in hybridný fastback (sedan) strednej triedy. Ponúkať sa bude aj v kombi verzii s prívlastkom „SW“. Disponuje celkovým výkonom 165 kW/225 k. Benzínový PureTech pritom dodáva 132 kW a elektromotor 80 kW. 

Vďaka 11,8 kWh batérii dosahuje elektrický dojazd 40 km podľa WLTP (50 km NEDC). Vyprodukuje priemerné emisie CO2 na úrovni 49 g/km (WLTP). Plug-in hybridný pohon neubral ani 1 liter z objemu batožinového priestoru (487 l, resp. 530 l pri SW).

Automobilka Peugeot nám zatiaľ neprezradila, kedy prídu plug-in hybridné modely na trh, ani ich cenu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot odhalil retro-futuristické coupé so 100 kWh batériou
Nový Peugeot 208, ktorý príde aj ako elektromobil, sa už testuje | ŠPIO-FOTO
Peugeot, Citroën, Opel a DS chystajú množstvo elektrifikovaných modelov

Zdroj: Peugeot

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár