Opel odhalil svoje prvé elektrické SUV. Vyrábať sa bude na Slovensku

2

Automobilka Opel dnes odhalila svoje prvé elektrické SUV Opel Frontera Electric, ktoré sa bude vyrábať na Slovensku, ako nám potvrdilo slovenské zastúpenie značky. Mnohé základné otázky však zostali nezodpovedané.

Opel oprášil meno Frontera, ktoré v rokoch 1991 až 2004 patrilo offroadovo ladenému SUV strednej veľkosti. A nemecká značka v dnešnej tlačovej správe ohľadom nového modelu Frontera zdôraznila nosnosť strechy 200 kg či objem batožinového priestoru 460 l, resp. 1 600 l po sklopení zadného radu sedadiel.

V interiéri novinky nájdeme napr. 10″ digitálny prístrojový panel, 10″ centrálny dotykový displej infotainmentu, systém pre bezdrôtové nabíjanie smartfónu či 4 USB porty. Opel tiež naznačuje, že v štandarde nebude dostupný centrálny dotykový displej, pričom ho zrejme nahradí riešenie použité v modeli Citroen e-C3.

opel frontera electric interier

Zdroj: Opel

To by znamenalo, že displej pre ovládanie infotainmentu vozidla by bol suplovaný držiakom/dokom pre smartfón, ktorý sa po nainštalovaní príslušnej aplikácie premení na zariadenie umožňujúce prístup k hudbe, rádiu, hovorom či navigácii. Základné ovládanie aplikácie by pritom malo byť možné aj cez tlačidlá na volante.

„STLA Medium“ alebo „Smart Car“?

Nemecká značka tiež informuje, že nový Opel Frontera bude dostupný s plne eklektickým aj 48-V hybridným pohonom (zrejme pôjde o tzv. mild-hybrid). Neuviedla však napr. ani to, na akej platforme model vyrástol. Môžeme tak špekulovať, či je základom Frontery platforma Smart Car alebo STLA Medium, prípadne „stará“ platforma CMP/eCMP, čo je zrejme najmenej pravdepodobné.

„Špekulovanie“ nám neuľahčuje ani to, že nepoznáme rozmery či triedu vozidla. Dizajn a objem batožinového priestoru môžu naznačovať kompaktné vozidlo zo segmentu C. Nemožno však zrejme vylúčiť ani subkompakt zo segmentu B.

Úplne nová koncernová platforma STLA Medium, na ktorej vyrástol ako prvý Peugeot e-3008 s výkon 157 až 240 kW či dojazdom 525 až 700 km (WLTP), je určená pre elektromobily aj hybridy segmentu C a D. Takže ak je Opel Frontera Electric model segmentu B, jeho základom je pravdepodobne platforma Smart Car.

A tejto platforme „nahráva“ aj miesto produkcie modelu. Tým totiž bude slovenský závod Stellantis Slovakia v Trnave, ktorý sa stane centrom industrializácie platformy Smart Car v Európe. Platforma pritom umožňuje stavať vozidlá s rôznymi druhmi pohonu. A prvým modelom, ktorý na nej vyrástol, je Citroen e-C3.

Na tejto platforme by mal vyrásť aj väčší model Citroen e-C3 Aircross, ktorý by teoreticky mohol byť koncernovým bratrancom modelu Opel Frontera Electric. Nuž, na ďalšie informácie si budeme musieť počkať.

opel frontera electric

Zdroj: Opel

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Opel Astra má slovenský cenník. A koľko stoja jeho konkurenti?
Stellantis chystá možno až 7 „cenovo dostupných“ elektromobilov na spôsob Citroenu e-C3
Peugeot predstavil elektrický „SUV-fastback“ e-3008 s dojazdom až 700 km
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Nejedná sa o štúdia, a preto má Opel všetky údaje dopodrobna! Neviem prečo to potom z nich lezie ako z chlpatej deky! Žeby chceli zakryť nejakú tu „biedu“?! 🙂 ….

  2. no diera do sveta to nebude…nemaju nic…len plataju na kolenach, aby v ociach verejnosti vytvorili dojem, ze Opel sa transformuje na BEV….

    Dalsia automobilka zrela na krach

Pridajte komentár