Prvý elektromobil, ktorý stojí rovnako ako „spaľovák“ / mild-hybrid

24

Britská značka Vauxhall patriaca pod Stellantis, ktorá vyrába modely Opel, spustila predaj subkompaktného SUV Vauxhall / Opel Frontera na domácom trhu. A to so zaujímavým highlightom, v rámci ktorého zdôrazňuje, že došlo k zmazaniu cenového rozdielu medzi plne elektrickým a „benzínovým“ (presnejšie mild-hybridným) modelom.

Opel Frontera Electric sa rozmermi 4 385 x 1 795 x 1 655 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 670 mm či batožinovým priestorom s objemom 460 / 1 594 l radí k väčší subkompaktným elektrickým SUV ako napr. Hyundai Kona Electric či prichádzajúcim modelom ako Kia EV3 či Citroen e-C3 Aircross.

Aktuálne vo Veľkej Británii, kde sa Frontera predáva pod značkou Vauxhall, sa na trh dostávajú plne elektrická a mild-hybridná verzia za identickú katalógovú cenu. Vauxhall pritom uvádza, že sa tak vôbec po prvýkrát (zrejme nielen) na tamojšom trhu zmazáva cenový rozdiel medzi plne elektrickou a „benzínovou verziou“ toho istého auta.

A dodáva, že priemerný cenový rozdiel medzi katalógovou cenou elektromobilov a spaľovacích áut je v súčasnosti 31 %. Britská spoločnosť však neuvádza, ako k tomuto číslu dospela. Každopádne je vo všeobecnosti mimo Čínu pravda, že obstarávacia cena elektromobilov je väčšinou značne vyššia ako pri porovnateľných spaľovákoch. Obzvlášť v prípade doterajších modelov od Stellantisu.

Zaujímavé tiež je, že Vauxhall označuje mild-hybridnú verziu modelu Frontera ako spaľovacie auto alebo „benzínový hybrid“. Aby v tom bolo jasnejšie, treba povedať, že mild-hybridný pohon je v podstate najnižšou úrovňou elektrifikácie, pričom bez spaľovacieho motora by nebola možná prevádzka.

Mild-hybridná vs. elektrická Frontera

Mild-hybridný Opel Frontera s britskou cenou od 23 495 GBP (cca 27 900 €) je vybavený 3-valcovým 1,2-litorvým zážihovým motorom s výkonom 74 alebo 100 kW a max. krútiacim momentom 205, resp. 230 Nm. Elektromotor s výkonom 21 kW dopovaný 48-V batériou je pritom integrovaný do 6-stupňovej 2-spojkovej automatickej prevodovky. Vďaka tomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 11, resp. 9 s a dosiahne max. rýchlosť 180, resp. 190 km/h.

Elektromobil Opel Frontera Electric ponúka výkon 87 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 12,1 s, max. rýchlosť 140 km/h, 44-kWh LFP batériu, dojazd 305 km (WLTP), max. nabíjací výkon 100 kW, nabitie z 20 na 80 % za cca 30 min či v štandarde 7-kW palubnú nabíjačku. Na pomery bežných elektromobilov tak má veľmi skromný pohon.

opel frontera electric interier

Zdroj: Opel

A v Británii je k elektrickému modelu zdarma nabíjací wallbox alebo bezplatné nabíjanie v sieti Tesco na 1 rok + 50 000 Tesco bodov alebo 675-librový (cca 800 €) kredit na nabíjanie v sieti Octopus.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
O koľko sú elektromobily drahšie ako spaľováky na najväčšom európskom trhu?
Nový Opel Grandland s e-pohonom ponúkne dojazd až 700 km
Vyrovnanie cien elektromobilov a spaľovakov má byť možné už teraz vďaka prudkému poklesu cien batérií | BNEF
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

24 komentárov

  1. Mild-hybrid je výrobne drahší, a preto je rovnaká cena len reklamný ťah! Druhá vec je výška ceny, a to je na ekonomický doktorát! 🙂

      • Aj takto sa to dá vidieť a povedať! Keď sa začalo hovoriť o vyrovnávaní cien, spaľovákov a BEV, málokto si všímal, ako rastú ceny spaľovákov v covidovom období, a tak si výrobcovia s vyrovnávaniami cien BEV moc starostí nerobili!

    • Vecne ten dojazd. Ako casto vyprazdni bezny clovek nadrz jednou nepretrzitou jazdou? Alebo aj za den? Pri sucasnych rychlostiach nabijania dojazd v Europe nejhra prakticky rolu. A pri blizkobuducich uz vobec nie.

    • Dojazd riešia hlavne tí, čo elektromobil nikdy nemali. Uvediem teraz príklad – bol som prednedávnom s rodinou vo Familyparku v Rakúsku. 138 km tam, 138 km nazad, kombinácia diaľnica+okresné cesty. Dokopy teda 276 km. Nabíjať som nemusel, takže som pekne došiel domov a pichol auto na nabíjačku (ešte mi ostalo 25%). Nemusel som teda ísť po ceste nikde nabíjať Ak by som takéto cesty absolvoval viac dní po sebe, tak dokonca na elektromobile ušetrím čas oproti spaľováku, lebo by som musel ešte zastavovať na benzínke.

      Mám Citroen e-C4 s dojazdom WLTP 420 km, reálne je to cez 300 km. Kamkoľvek na Slovensku sa viem dostať s max 1 relatíne krátkou (15-20 minút) zastávkou na nabíjanie. A to nie je žiadny špeciálny elektromobil.

      Dojazd 305 km pri tomto Opeli nie je síce nič pre mňa, ale svojich záujemcov si určite nájde, ak dokážu zachovať takúto cenu aj u nás.

        • Čo myslíš, akú má spotrebu BEV keď stojí? Spotrebuje sa akurát elektrina na kúrenie alebo klimatizáciu. Povedzme 3 kWh pri tomto teple. Za 2 hodiny státia sa teda spotrebuje 6 kWh. Koľko benzínu za ten čas spáli spaľovák?

          • Samozrejme, mozem sa mylit. Daj teda argumenty s cim nesuhlasis. Spalovaky v kolone vydrzia dlhsie nez BEV, ale rozhodne sa baterka nevybije za 2 hodiny.

          • Tie 3kwh/h niesu prehanane? Mne kurenie na udrziavanie tepla spotrebuje 1-1,5kwh/h, klimatizacia na chladenie polovicu z toho. Ale mozno to zavisi na nastavenej teplote.

          • Tie 3 kWh som dal ako hrubý odhad. Závisí samozrejme od teploty, pri 25 °C to nezožerie skoro nič, pri 35 °C by to mohlo byť aj viac (okrem chladenia interiéru sa chladí aj batéria). Ale nemám to nikde podložené, ale keď bude mať tepelné čerpadlo výkon povedzme 3 kW, tak určite nemôže spotrebovať viac. Každopádne, stánie v kolóne rozhodne nepredstavuje problém. A keby stálo za sebou viac BEV v kolóne, tak aj vzduch by sa lepšie dýchal 🙂

  2. To nie je správne tvrdenie, ze MILD-hybrid nevie fungovať bez spaľovacieho motora!
    Tak ako BEV alebo plugin hybrid, aj mild hybrid potrebuje na čisto elektrickú prevádzku iba stavu v batérie. Batéria je samozrejme z pomedzi týchto druhov najmenšia a preto aj dojazd na EV je len na cca.2km.
    Batéria sa ale nabija aj rekuperáciou napríklad pri jazde z kopca a teda tvrdenie, že mild hybrid potrebuje na jazdu aj spaľovací motor, nie je správna.

    • Článok je napísaný správne. Mild-hybridy nedokážu fungovať na čisto elektrický pohon, je to v podstate len medzistupeň medzi START-STOP systémom a „obyčajným“ hybridom.

      Viď wiki:
      Mild hybrids (MHEV) (also known as smart hybrids, power-assist hybrids, battery-assisted hybrid vehicles or BAHVs) are generally cars with an internal combustion engine (ICE) equipped with a minimally extended battery and an auxiliary electric combined motor and generator in a parallel hybrid configuration that is not enough for an electric-only mode of propulsion but does allow the engine to be stopped whenever the car is coasting, braking, or stopped, and then restarted once power is required again. Mild hybrids may employ regenerative braking and some level of power assist to the internal combustion engine

  3. Stellantis prakticky skrachoval v Číne a hrozí mu to aj v Európe. Majú zaostalé a predražené produkty, ktoré si ľudia musia nechtiac kupovať. Keď videli čo idú predávať čínske automobilky v Európe, pustili do gatí a rýchlo utekali za francúzskou vládou, aby vylobovali clá na podstatne lepšie a lacnejšie čínske autá. Ani to im však nepomohlo, idú ku dnu. Následne im už zostávajú iba bombastické reklamné kampane, ktoré sú smiešne, ak máte aspoň zbytky kritického a technického myslenia.

    V pozadí sa vyostruje nemecko-francúzsky automobilový konflikt. Odpoveď na tarify poškodí hlavne nemecké firmy a keď si pozriete expozíciu nemeckých firiem v Číne, bude to veľmi bolieť. A hádajte kto sú väčší nacionalisti. Nemci, Francúzi, alebo Číňania? Uvidíme nielen na reakcii čínskej vlády, ale hlavne na reakcii kupujúcich v Číne. Odporúčam pozrieť na čínsku reakciu na japonské nacionalistické vyskakovanie. Bežných Číňanov to tak vytočilo, že Japoncom výrazne padli predaje áut na čínskom trhu. Pripomínam, že japonské autá vtedy ešte mali technologický náskok, Európa ho už nemá…

    • Všetky produkty dovezené z iných krajín ako Eú by mali nechať v Červenom mori na dohľad od Husiov a Somalcov.Afrika je predsa veľká…

      • Vyborne anonym, tomu sa hovori konkurencia. A my eu si mame kupovat nezmyselne predrazene eu vyrobky, ktore inde uz nik nechce, nakolko su zastarale a 2x drahsie.
        Jasne, cinska politika podpory novych ev automobiliek je extremna, ale branit sa tomu clami nam prave pomoze zvacsit pad nasho priemyslu, ktory bude o to rychlejsi a tvrdsi. Namiesto toho, aby sme prevetrali automobilky od neschopnych manazerov a zacali inovovat.Mali sme na to prakticky 20r. Ale my sme uprednostnili rychly zisk pred inovovanim a nakoniec tvrdym krachom. VW i Stelantis toho budu velkym prikladom.

  4. Áno máš pravdu, ale takýmto spôsobom príde o živobytie a príjem tvoj „brat, švagor, … sused“ a nič si nekúpi v „tvojom“ obchode… a zvýši tlak na verejné financie (bude nezamestnaný). Ak je EU elektromobil aspoň trochu porovnateľný s čínskym tak treba uprednostniť „náš“.
    Pomôžeš sám sebe.

    • Vsetci sikovni, alebo kreativni, alebo inovativni sa zamestnaju inde. A tym, ktori roky bez premyslania hnili za pasom prajem tiez zmenu, ktora ich posunie vpred. Pretoze kto stoji na mieste je pre spolocnost horsi nez ten, kto sa vracia k niecomu.
      Eu ev zatial nie su horsie od cinskych, iba drahsie. Takze stale je moznost najst sposoby, kde usetrit. Ako prve a najvacsie sa nuka zrusenie dealerov a predaj po vzore tesly. Podla prieskumov a statistik si dealeri beru marze na vsetkych autach niekde medzi 20-40%. Presne o tolko by mohli byt auta lacnejsie bez dealerskych retazcov. Dalsie setrenie sa nuka v top mng,ktory je neschopny a preplateny.

  5. Len pre inf…. hovory vam nieco NOKIA a ERICSSON. tiez zaspali dobu. V Komarne sa tiež vyrábaly. Odkaz pre EU automobilky. Nespite vyrábajte dobré a cenovo dostupne elektromobily a spalovaky zatial kým ich niekto chce. – Ja sa pametam ked na dotykový display kazdý nadaval, že nikdy by to nekupil. Nebolo to tak dávno……..

Pridajte komentár