Elektromobil Opel eCorsa sa chystá na trh. Čo ponúkne?

0

Nová generácia sub-kompaktného hatchbacku segmentu B, Opel Corsa, bude výnimočná. Dostupná totiž bude  aj v plne elektrickej verzii, a to od začiatku. Do predaja sa pritom dostane už čoskoro. Čo ponúkne elektromobil, ktorý by mal niesť meno Opel eCorsa?

Opel aktuálne informuje, že je v záverečnej fáze testovania 6. generácie svojho úspešného modelu Corsa. Dodáva pritom, že objednávky budú spustené už v lete, pričom prvé vozidlá sa majú dostať k zákazníkom na jeseň.

Zároveň so spaľovákmi

Pozitívnou správou je, že tieto termíny sa budú týkať aj plne elektrickej verzie Opel eCorsa. To pritom nebýva zvykom, keďže doteraz sme si museli na elektrifikované verzie modelov od rôznych výrobcov vždy počkať. Toto „pravidlo“ zmenil až Peugeot e-208, ktorý sa už vyrába v trnavskom závode PSA. A Opel bude pokračovať v koncernovej stratégii.

Koncernová platforma aj pohonný systém

Opel eCorsa je už síce za dverami, ale výrobca nám stále odmieta prezradiť čo i len základné špecifikácie. To však až tak nevadí, nakoľko tie nedávno de facto potvrdil koncern PSA. Ako sa dalo čakať, Opel eCorsa by mal disponovať rovnakým pohonným systémom ako koncernové modely Peugeot e-208 a DS 3 Crossback E-Tense.

Vyrastie pritom na identickej platforme eCMP, v rámci ktorej sa bude minimálne spočiatku montovať len jediný typ pohonného systému. Ten bude obsahovať nasledujúce komponenty:

  • elektromotor s výkonom 100 kW,
  • batériu s kapacitou 50 kWh, ktorá sa postará o dojazd 300 až 350 km (WLTP), pričom bude podporovať nabíjanie na 100 kW DC nabíjačkách (nabitie na 80 % za 30 min),
  • výkonné tepelné čerpadlo.

V prípade modelu Opel eCorsa, tak môžeme očakávať veľmi podobné parametre ako u koncernového Peugeotu e-208, ktorý je takisto sub-kompaktným hatchbackom. To znamená, že by mohol ponúknuť:

  • krútiaci moment: 260 Nm,
  • zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,1 s,
  • dojazd: 340 km (WLTP),
  • rýchlosť nabíjania: 30 min (na 80 % pri 100 kW DC nabíjačke) / 5 h 15 min (3-fázový AC zdroj).

„Volks-Elektro-Wagen“

Zvedaví sme pritom na cenovú politiku. Opel sa stal súčasťou koncernu PSA len pomerne nedávno, tak bude zaujímavé sledovať, či bude táto nemecká značka v rámci koncernovej hierarchie nižšie ako značky Peugeot, Citroen a DS.

Ak by koncern zvolil podobnú stratégiu ako Volkswagen Group v prípade značiek VW, Škoda a SEAT, Opel eCorsa by mohol byť dostupný za nižšiu cenu ako Peugeot e-208, pričom by mu mohli chýbať nejaké z najprémiovejších prvkov výbavy. Cena Peugeotu by pritom mala podľa neoficiálnych informácií začínať na sume 31 000 €.

Dostupnejšiu cenu Oplu by mohli naznačovať aj vyjadrenia šéfa automobilky Opel, Michaela Lohschellera, ktorý povedal: „Elektrickú Corsu interne voláme Volks-Elektro-Wagen (ľudové elektrické auto) a nie Tesla-Fighter.“ Dodáva, že elektromobily prinášajú zjednodušenie výroby. A to, spolu s použitím koncernovej platformy PSA, umožní efektívnejšie riadenie výrobných nákladov.

Zdroj titulnej fotografie: Opel

Opel uvedie na trh v krátkom čase 3 elektromobily a 1 plug-in hybrid
Opel premení domovské mesto na laboratórium e-mobility, aj vďaka 1 300 nabíjačkám
Peugeot, Citroën, Opel a DS uvedú do roku 2021 na trh 15 e-áut

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár