Elektrický Opel Corsa si polepšil na dojazde a zachoval cenu

14

Jeden z prvých elektromobilov značky Opel, subkompaktný hatchback Opel Corsa Electric, prichádza na trh s vylepšeným dojazdom, špeciálnym balíkom služieb a vo variante YES.

Opel Corsa Electric spočiatku známy ako Corsa-e vstúpil na trh v roku 2020. Tri roky na to prešiel modernizáciou, ktorá sa týkala techniky a dizajnu. A aktuálne sa snaží Opel opäť zatraktívniť svoj 5-miestny hatchback s rozmermi 4 061 x 1 765 x 1 435 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 538 mm a batožinovým priestorom s objemom 267 / 1 042 l.

V roku 2023 sa elektrická Corsa dočkala modernizácie pohonného systému po vzore príbuzných koncernových elektromobilov, čo prinieslo aj zvýšenie dojazdu. Opel pritom ponechal v ponuke aj verziu s pôvodným pohonným systémom, ktorá sa predáva dodnes ako základný model.

Základná verzia stále ponúka výkon 100 kW, krútiaci moment 260 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,7 s, maximálnu rýchlosť 150 km/h, batériu s pôvodnou chémiou a kapacitou 50 kWh, dojazd 357 km (WLTP) či max. nabíjací výkon 100 kW.

Spomínané zvýšenie dojazdu sa týka vyššie postavenej verzie, ktorá disponuje výkonom 115 kW, krútiacim momentom 260 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,1 s, maximálnou rýchlosťou 150 km/h, batériou s kapacitou 51 kWh či max. nabíjacím výkonom 100 kW. Dojazd verzie pritom vzrástol zo 405 na 429 km (WLTP), teda o cca 6 %.

Opel uvádza, že za zvýšením dojazdu stojí neustály vývoj NMC batérie a vyššia efektivita pohonného systému. Podľa nemeckej značky je teraz priemerná spotreba vylepšenej verzie 14,2 kWh/100 km podľa test. cyklu WLTP.

Čo sa týka nabíjania novinky, Opel uvádza len vágny údaj „na 80 % za menej ako 30 min“. A rovnaký údaj nájdeme v technickom liste aj ohľadom základnej verzie. Koncern Stellantis pritom v prípade svojich elektromobilov na báze platformy eCMP bežne uvádza dobu nabíjania v rozsahu 20 až 80 %.

Cena a služby navyše

Nemecká značka uvádza, že ceny elektromobilu Opel Corsa Electric zostávajú zachované aj po modernizácii. Na Slovensku sa pritom elektrická Corsa aktuálne predáva od 28 990 €, resp. 30 290 €, vrátane cenového bonusu vo výške 1 600 €. A špeciálny variant YES v nových farbách a s rozšírenou výbavou stojí v Nemecku od 32 485 €.

Opel v aktuálnej tlačovej správe tiež informuje, že zákazník získa k modelu Corsa Electric balík služieb „Electric All In“ (nemusí sa vzťahovať na všetky trhy), ktorý zahŕňa nabíjací wallbox, službu Connect PLUS na 6 mes. a cestnú asistenciu na 8 rokov, vrátane mobilného nabíjania.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel Frontera Electric „Made in Slovakia“ má slovenský cenník
Renault uviedol na trh lacnejšiu verziu elektromobilu 5 E-Tech
Opel Grandland Electric s dojazdom takmer 600 km dostal slovenský cenník
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. šecko pekné, ale radový ovčan u nás naškrabe buď len na ojazdenú Corsu jednadvojku z troch-áčok za dva litre, alebo maximálne na nové Sandéro 9-deci turbodííízel trojvalček so zamatovo hladkým chodom :,-(

    • Ahoj ŠPALÍK, treba si najprv zistiť, akou „Korzičkou“ sa dnes vozí Vladko Mečiar z Tepíc, a až potom sa môžeš správne vybrať !!! 🙂

  2. Kto je cieľový zákazník tohto autíčka? Ako jediné auto do rodiny je malé (hlavne kufor), ako druhé auto do rodiny na rozvážanie detí je tiež malé. Skúste dať moderné detské sedačky do auta a uvidíte koľko veľa miesta vyžadujú a skúste zložiť kočík do 267 litrového kufra. Potom už len slobodní, bezdetní alebo dôchodcovia. 🙂
    Ale tam je zase cena úplne mimo.

    • Máme 2 deti (5 a 8 r.) a čudujsasvete v pohode sa štyria zmestíme do hyundai i10 r.v.2010. Obe sedačky sú veľké Britax Kidfix. Zas trepete o niečom, čo ste si nikdy nevyskúšali.
      ECorsa je v pohode ako 2. auto, veľkosťou aj dojazdom . Naše i10 je kratšie a má rovnaký dojazd na plnú nádrž benzínu ( 400 km). Nikdy sme nemali problém s priestorom pre 4. ľudí vrátane bežného nákupu cestou z práce, ani s dojazdom, keďže denne to auto točí tak max. 70 km. A často v ňom chodíme všetci pričom hlavné a veľké „telivo“ MPV nachávame doma.

    • Bude, ale na slovenský spôsob, všetko fosílne nad 8r. povinne na ekologickú likvidáciu (rozumej neizolovanú skládku pod palcom odpadomafie) bez náhrady. A kto nebude mať na nové, môže presadnúť na dvojkolesový favorit, sobi alebo bmx a stať sa ultranízko CO2-metáno emisnou samohybnou entitou. Tak sa uvolnia cesty pre vládnucu šľachtu na eko 8/12 valcoch či na 3T EV mastodontoch, aby nemusela toľko majáky púšťať…

  3. Dali mu rovnakú techniku z Citroenu e-C4. C4 je ale o 30 cm dlhšia, pohodlnejšia, s väčším kufrom, rovnakým dojazdom a podobnou cenou. Nastupovanie na zadné sedačky v Corse je fakt bieda. Parametre sú inak dostatočné, ale mali by sa zamerať fakt na zníženie ceny.

Pridajte komentár